Live sequencing

nog een vraagje (ook gepost in "Hardware Sequencer voor live gebruik")

met welke sequencers is het mogelijk om *tijdens het lo(o)pen van de sequencer* een stukje melodie op 1 spoor te "overspelen" waarbij de oude data op dat spoor compleet wordt gewist en het nieuw ingespeelde loopje wordt vastgelegd en herhaald? rm1x kon dat niet daarom heb ik m verkocht

Misschien is de Yamaha QY700 wel iets voor jou...

visual_front_qy700.jpg

features_fig01.jpg

features_fig02.jpg

features_fig07.jpg

Succes ermee...

Origineel geplaatst door Roel
nog een vraagje (ook gepost in "Hardware Sequencer voor live gebruik")

met welke sequencers is het mogelijk om *tijdens het lo(o)pen van de sequencer* een stukje melodie op 1 spoor te "overspelen" waarbij de oude data op dat spoor compleet wordt gewist en het nieuw ingespeelde loopje wordt vastgelegd en herhaald? rm1x kon dat niet daarom heb ik m verkocht

mpc

ook de oudere 60 en de 1000 ? (neem aan van wel)
en zijn er alternatieven van andere merken?

de mpc heeft een "rec" en een "overdub" knop. Beide kun je gebruiken als de sequencer loopt. Bij de eerste wordt de hele track overschreven, bij de tweede wordt er info toegvoegd aan de al bestaande midi data in die track. Dit hebben voor zover ik weet alle mpc's (dus ook de 60 en de 1000). Alternatieven weet ik niet zo goed (werk eigenlijk alleen maar met mpc's), maar iedere beetje capabele sequencer zou dit toch moeten kunnen doen?

dankjewel voor de uitleg!

rm1x kon het op zich wel maar kon niet live switchen tussen afspeel en recordmode en had wat andere irritantigheden voor livegebruik, andere sequencers ken ik niet zo, behalve analog-style sequencers dan :{

dankjewel voor de uitleg!

rm1x kon het op zich wel maar kon niet live switchen tussen afspeel en recordmode en had wat andere irritantigheden voor livegebruik, andere sequencers ken ik niet zo, behalve analog-style sequencers dan :{

Dat probleem hebben ze bij de RS7000 opgelost, je kunt tijdens het sequencen switchen van record naar play mode. Ook in TRx0x recording mode (grid record dus) :D.

Back