Origineel geplaatst door dione
wat ik uit dat artikel op kan maken is dat illegaal downloaden van jou mag,omdat er nog geen fatsoenlijke muziekaanbieder op het net te vinden is....beetje kort door de bocht misschien,maar volgens mij zit in elk dorp wel een platenzaak...misschien 's een idee om daar op een legale manier muziek te kopen ??..( kom je ook eens achter je pc vandaan..)
maar dat is het dus. ik, en vele anderen met mij, willen niet veel geld neerleggen voor een cd single terwijl je alleen dat ene nummer leuk vind. ik hoef geen tig slechte remixen. bovendien gaat het bij mij bijvoorbeeld om een paar liedjes (ja, ok, ik zal het toegeven: justin timberlake e.d.) waar ik echt alleen maar een paar liedjes van wil hebben. geen singles, geen hele cd's.
bovendien vind ik nog steeds dat cd's in de platenzaak belachelijk veel geld kosten. nu gaat het grootste deel daarvan welliswaar naar de platenmaatschappijen, maar een Free Record Shop die grijpt daar ook snel nog een erg hoge marge van mee. en de kleinere, goedkopere zaakjes (de eerlijke ondernemers zeg maar) die kopen die populaire muziek toch niet in. dus dat is voor mij een reden om uberhaupt die muziek niet in de winkel te kopen.
als er echt iets is wat ik heel goed vind, dan koop ik het wel. welliswaar vaak nadat ik het album heb gedownload om even te luisteren of het inderdaad wat is. maar zo heb ik bijvoorbeeld netjes de albums van evanescence en eminem gekocht.
ik denk overigens dat ik daar ook niet de enige in ben. ik denk dat heel veel mensen die muziek downloaden, als ze het echt goed vinden, toch de cd ook wel kopen. de drang om zo'n cd ook fysiek in handen te hebben, met alle artwork enzo erbij, is toch wel erg groot.
maar het aantal 'commerciele' albums is in mijn collectie erg klein. ik koop hoofdzakelijk muziek van kleinere, onafhankelijke labels. die muziek is namelijk ook veel beter