Als je weet dat het goed is, maar in eerste instantie ...

Thoraval

Ouwe rot
Als je weet dat het goed is, maar in eerste instantie voelt de nieuwe synth die je net hebt uitgeprobeerd bij feedback, dijkman of waar dan ook, gewoon niet goed aan. De potmeters zijn té, het schermpje is té klein of onhandig, de manier van werken (interface) ligt niet meteen lekker. WAT DAN? :)

Zuurverdiende centen tóch maar uitgeven?

Ik zit nu met dit probleem want geloof het of niet, ik vond de MPC 1000 gewoon niet lekker voelen. Nou was dit mn eerste echte prive uurtje met een MPC maar ik vond het nogal pielerig priegelig of hoe je het ook schrijft. Het duurde even voordat ik de basis dingen doorkreeg (was wel heel erg basic want er stond, volgens mij, helemaal niks meer op behalve de 909 sounds, rest was gedelete -> 2de hands in een winkel) en het voelde gewoon niet lekker. Maargoed, dat is mijn probleem niet die van jullie.

Toch vraag ik me af wat jullie doen in zo'n situatie want misschien kan ik mijn besluit daarop basseren...

En jah, ik ga nu eerst ook even de manual op inet vinden zodat ik nóg een keertje kan gaan kijken en dat ik meteen wat beter voorbereid ben.

Over een weekje of zo nog maar es een keer uitproberen denk ik! In de tussentijd bedenken of de specs je bevallen, of je 'm nodig denkt te hebben en kijken of er misschien niet nog wat anders leuks is.

als je dan nog niet weet wat je moet, dan kun je het geld natuurlijk ook gewoon aan mij geven.... :)

Probeer dan de MPC4000 eens en kijk dan naar de prijs. :)

Toch kopen en net zolang op jezelf inpraten dat je het toch gaat geloven.

Niet moeilijk toch?

Al mijn bakken zijn fantastisch. :)

Dat zal waarschijnlijk per persoon verschillen.

Ik vind, afgezien van de sound, de 'handelbaarheid' toch zeker wel belangrijk.

Da's de voornaamste reden waarom ik bijv. de ION niks voor mij vind. Ik vind 'm irritant in de bediening.

Noem me maar lui.. :D

Aan de andere kant: als ik nu de verhalen hoor over de potmeters van de MachineDrum [zie: MachineDrum-thread] , word ik toch wel 'huiverig' om een keer zo'n (ge)bakje te halen..

Back