Track>>summertime

Makkelijk?
Doe het eerst maar eens na en zet dan het resultaat hier ook in een mp3.
Ik wil het graag beoordelen.
Waar blijven jullie heren?:D

Inderdaad stoot, dit is zeker niet makkelijk, doe het eerst maar eens na
en ik vind dat jij Hans aanvalt, wat nergens op slaat.
Beoordeel gewoon deze track klaar.

Origineel geplaatst door stoot

En nog even hans voor de duidelijkheid, ik ben geen mafkees maar heb wel een eigen mening en die steek ik niet terwille van jou onder stoelen en banken.
Je vraagt me notabene wat ik bedoel met je tracks op je site. Nou geef ik daar wat mij betreft een duidelijk antwoord op.
En nou ben ik weer volgens jou aan het bekvechten.

Waar loop je eigenlijk stage?

Ik zeg niet dat jij aan het bekvechten was, ik bedoelde dat we allebei maar wat aan het schreeuwen waren...

ff over mn remake van Levi's Running: Er is eigenlijk maar één regel bij sounddesign/compositie onder Tv-commercials: hij moet werken, en goed ook. laat alles achter je waarvan je denkt "ja maar dat is al gedaan"enz enz, het moet werken. Ik heb met meerdere proffesionele bedrijven hierover gesproken, en ook inhoudelijk op mijn remakecommercials zijn ze ingegaan. Ik heb het hier bijvoorbeeld over Massive Music, waar ik eigenlijk zou gaan stagelopen. Dit is misgelopen omdat ze net aan een grote verhuizing waren begonnen. Nu loop ik stage bij TopFormat in Haarlem, waar ik een jinglepakket maak voor een engelstalig hitradio station. Het pakket moet voor het jaar 2008 zijn dus ik heb behoorlijk veel vrijheid in hoe het pakket gaat klinken. Topformat is al 25 jaar toonaangevend voor heel Europa...zie www.topformat.nl

wel grappig: mijn stagebegeleider is ook afgestudeerd aan de HKU, toen begeleid door mijn stagedocent.. :)

Origineel geplaatst door hansbakker
Er is eigenlijk maar één regel bij sounddesign/compositie onder Tv-commercials: hij moet werken, en goed ook.

En dan kun je "werken" lezen als "verkopen" :D

Laat ik het proberen uit te leggen.

Weet je Hans, ik denk dat wat Stoot en ik hieraan stoort (wij schijnen vaak hetzelfde te denken) is dat minder intelligente mensen middels reclame steenvast keer op keer psychologisch beduveld worden en jij er vrolijk en ogenschijnlijk zonder problemen aan meewerkt met aangepaste hap-slik-weg muzakjes. Jij wordt rijk, en de minder intelligenten blijven arm.
En zo worden de minder intelligenten minder intelligent gehouden.

Aan de andere kant;
ik ben ook wel 's blij dat de minder intelligenten op deze manier tevreden worden gehouden en elkaar on-line de kop afhakken ipv de bezeikte boel inzien en in opstand komen.
Dus in die zin zit ik een beetje ambivalent ertegenover. Dat 2e, die andere kant, is iets wat ik me namelijk pas sinds kort realiseer, en ik ben daar wel erg blij mee moet ik zeggen.

Het is niet meer "brood en spelen" maar "producten en games". Eigenlijk is er niet veel veranderd he?
We just silly humans.

Tot zover mijn beschouwingen voor vandaag. Gut ja, tijd voor iets geestdodends.
Drank ofzo :D

Nouja Hans, vat het in ieder geval niet persoonlijk op. Maar ik zou het wel tof vinden als je een keer nadenkt over de invloed van reclames en kritisch wordt/blijft in de opdrachten die je doet en welke inbreng je op een hoger niveau kan hebben.

tuurlijk zou ik het mooi vinden als ik de diepte inkan, als ik de productietijd ervoor zou hebben zou ik dat ook zeker doen..experimenteren met convolutie bijvoorbeeld..maar aangezien de productietijd bij commercials heel gering is is dit soms een betere oplossing. Bovendien; ik wil mn geld ermee kunnen gaan verdienen ;)

Origineel geplaatst door dob
Weet je Hans, ik denk dat wat Stoot en ik hieraan stoort (wij schijnen vaak hetzelfde te denken) is dat minder intelligente mensen middels reclame steenvast keer op keer psychologisch beduveld worden en jij er vrolijk en ogenschijnlijk zonder problemen aan meewerkt met aangepaste hap-slik-weg muzakjes.

Bij sommige mensen werkt reclame niet of nauwelijks.
Ik schijn zo'n geval te zijn.:D

Klinkt lekker Hans!
Gewoon lekker.
Die lead vanaf 1.32 klinkt ook bijzonder goed hier onder de koptelefoon.

Jammer van de flamewar overigens.

Lekker groove! :dj:

Groet van Knoet :doei:

Origineel geplaatst door Exzit
Bij sommige mensen werkt reclame niet of nauwelijks.
Ik schijn zo'n geval te zijn.:D

ik ook wat dat betreft :)

hee knoet......flamewar?

tuurlijk zou ik het mooi vinden als ik de diepte inkan, als ik de productietijd ervoor zou hebben zou ik dat ook zeker doen..experimenteren met convolutie bijvoorbeeld..maar aangezien de productietijd bij commercials heel gering is is dit soms een betere oplossing. Bovendien; ik wil mn geld ermee kunnen gaan verdienen ;)

Volgens mij bedoeld stoot niet het geluid maar de compositie die wat meer creativiteit zou kunnen hebben.

Wijzelf hebben lang geleden filmmuziek gemaakt voor allerlei documentaires enz. maar ondanks de deadlines konden we toch een stukkie van onszelf erin brengen.

De enigste keer dat er geen tijd voor was heb ik gespeelde loops bij elkaar gebracht.
Maar dat was wel in de tijd dat sample cd's net in de markt kwamen.
Toen viel het niet zo op8)

Waar je voor moet oppassen Hans is dat je niet als iedereen gaat klinken.
Zolang je dat beseft kom je er wel want je composities zitten goed in elkaar.

Ik vraag me af welke componisten jou beinvloeden.
En dan bedoel ik niet de hedendaagse muziek maar van pakweg 15 - 25 jaar geleden.

Origineel geplaatst door Errol
Volgens mij bedoeld stoot niet het geluid maar de compositie die wat meer creativiteit zou kunnen hebben.

Wijzelf hebben lang geleden filmmuziek gemaakt voor allerlei documentaires enz. maar ondanks de deadlines konden we toch een stukkie van onszelf erin brengen.

De enigste keer dat er geen tijd voor was heb ik gespeelde loops bij elkaar gebracht.
Maar dat was wel in de tijd dat sample cd's net in de markt kwamen.
Toen viel het niet zo op8)

Waar je voor moet oppassen Hans is dat je niet als iedereen gaat klinken.
Zolang je dat beseft kom je er wel want je composities zitten goed in elkaar.

thnx!

Ik vraag me af welke componisten jou beinvloeden.
En dan bedoel ik niet de hedendaagse muziek maar van pakweg 15 - 25 jaar geleden.

hmm...das rond mn geboorte...

daar laat ik me nauwelijks door beïnvloeden..waar zou ik volgens jou naar moeten luisteren dan? verras me maar :D

King Crimson zowel de oude als de "nieuwe"
Peter Gabriel, zowel in genesis als solo
Brian eno (ook in zn roxy tijd en "my live in the bush of ghosts"
De oude bowie en lou reed
Robert fripp
Jah Wobble
Kate Bush
Thomas Dolby

Deze mensen waren altijd wel in voor een creatief avontuur.
Het heeft mij in ieder geval altijd geinspireerd.

Ik wil niet zeggen dat alles even goed is.
Toch vind ik de hedendaagse muziek vaak een slap aftreksel van die tijd.
Op een aantal uitzonderingen na natuurlijk.

Het lijstje is niet compleet, er zijn er nog veel meer. Als ze me te binnen schieten laat ik het je weten.

Veel luister plezier (als je er tijd voor hebt8) )

70 urige werkweek voor een stagaire???? Laat je niet opjutten Hans.

Origineel geplaatst door Errol

70 urige werkweek voor een stagaire???? Laat je niet opjutten Hans.

ik had een nogal trage start bij mn stage...ben een jinglepakket aan het maken voor het jaar 2008 dus het duurde ff voordat ik wist wat ik ermee wilde gaan doen..daardoor heb ik het nu aardig druk..maar ik heb er plezier in he dus dat scheelt nogal ;)

hier één van de jingles in de maak: http://student-kmt.hku.nl/~hans4/media/topformat/08april/Ramp11_08-04.mp3

ik had een nogal trage start bij mn stage...ben een jinglepakket aan het maken voor het jaar 2008 dus het duurde ff voordat ik wist wat ik ermee wilde gaan doen..daardoor heb ik het nu aardig druk..maar ik heb er plezier in he dus dat scheelt nogal ;)

hier één van de jingles in de maak: http://student-kmt.hku.nl/~hans4/media/topformat/08april/Ramp11_08-04.mp3

Ja dat herken ik wel.
Ik voel me absoluut geen workaholic maar sommige vinden van wel.:D
Ik zit gewoon graag op mn werk waar een leuke mastering ruimte is, een studio met leuke spulletjes enzo weetjewel:D

Over je track kan ik weinig zeggen. Zit goed in elkaar

Ik master trouwens voor massive music.

ow cool!

maar je zit normaal ook in amsterdam? want ik ben wel een keer langsgeweest..

ow cool!

maar je zit normaal ook in amsterdam? want ik ben wel een keer langsgeweest..

Ja we zitten hier in amsterdam.

Ben je bij ons langsgeweest??
Ik herken je gezicht niet of ben je dat niet?

ja dat ben ik wel...

hmm...ben wel langs geweest...voor een stageplaats. Zit jij in de studio achter Hans Brouwer?
dan hebben we elkaar de hand geschud...

ja dat ben ik wel...

hmm...ben wel langs geweest...voor een stageplaats. Zit jij in de studio achter Hans Brouwer?
dan hebben we elkaar de hand geschud...

Nee dat kan ik niet geweest zijn.
We zijn gestopt met het aannemen van stagaires vanwege het slechte niveau de laatste tijd.

Best wel jammer eigenlijk.

hmm...ik was aangenomen maar ivm de verhuizing ging het niet door...ik zou wel nog een keer een sounddesign schaduwopdracht doen..

Tja daar sla de spijker op z'n kop... heb het trackje net geluisterd. Ik word er niet warm of koud van, inderdaad 13 in een dozijn muziek. Maar wel verrot goeie 13 in een dozijn kwaliteit hoor! Complimenten, ik wou dat ik het kon. Het zou veel meer kunnen gaan leven als je het met een echte band speelt, maar goed, ik weet niet of dat je bedoeling is. Ik denk zeker wel dat je hier je centen mee kunt gaan verdienen.

Maar is het vernieuwend/spannend/zou ik het op cd willen hebben? Driewerf nee. Maar goed, dat weet je zelf denk ik ook wel.

Die track zit echt :kont: strak in elkaar. De stijl kan me niet zo boeien, en het is niet origineel ofzo. Maar het zit echt heel goed in elkaar. En aardig muzikaal ook!

Back