knutsel frutsel zelfbouw synth

Fatar

Drum Pad?
hallo,

ik wil graag wat leren over zelfbouw en synth's zelf. dus wil ik graag een projectje gaan beginnen. ik ben volledig leek en zal het dus moeten hebben van iets simpels om mee te beginnen. weet iemand iets leuks. ik weet een klein beetje van electronica en ben zelf ook werkzaam geweest in de ICT, dus das misschien ook wel handig.
wat zou een leuk projectje voor mij zijn. rekening dermee te houden dat ik het aankan als leek. gaarne ook links en dergelijke..

midibox_sid_cs1.jpg

op advies zat ik hier aan te denken.. MIDIbox SID

website

Origineel geplaatst door Fatar
midibox_sid_cs1.jpg

op advies zat ik hier aan te denken.. MIDIbox SID

website

Ik kan je zeker adviseren deze "NIET" als eerste project te gaan bouwen..
Dit project is echt wel voor de gevorderde knutselaar..

Ik zou zeker voor iets simpelers gaan, zou alleen even niet weten wat leuk is om mee te beginnen.

Die Fatman is ook wel leuk..

En is niet eens duur om te bouwen, je kan een complete kit kopen voor 154$ en dan nog 20$ voor een complete 19" 2H behuizing met een bedrukt front!.

Eraz.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Erazotropa
Ik kan je zeker adviseren deze "NIET" als eerste project te gaan bouwen..
Die Fatman is ook wel leuk..
Eraz.

hmm idd dit is wel beter om eerst mee te beginnen, alleen trekt die synth me zelf niet zo. ik zat eerder te denken aan eentje waar je wel de mogelijkheid hebt om patches mee op te slaan of een soort drumbakje.

Origineel geplaatst door Fatar
hmm idd dit is wel beter om eerst mee te beginnen, alleen trekt die synth me zelf niet zo. ik zat eerder te denken aan eentje waar je wel de mogelijkheid hebt om patches mee op te slaan of een soort drumbakje.

Als je een drumsynthesizer wil bouwen. kan ik je zeker de 9090 aanbevelen..

De moeilijkheids graad daarvan valt wel mee..
Alles is goed gedocumenteerd. en de kleine knowhows heb ik verwerkt op mijn website.