knutsel frutsel zelfbouw synth

Fatar

Drum Pad?
hallo,

ik wil graag wat leren over zelfbouw en synth's zelf. dus wil ik graag een projectje gaan beginnen. ik ben volledig leek en zal het dus moeten hebben van iets simpels om mee te beginnen. weet iemand iets leuks. ik weet een klein beetje van electronica en ben zelf ook werkzaam geweest in de ICT, dus das misschien ook wel handig.
wat zou een leuk projectje voor mij zijn. rekening dermee te houden dat ik het aankan als leek. gaarne ook links en dergelijke..

midibox_sid_cs1.jpg

op advies zat ik hier aan te denken.. MIDIbox SID

website

Origineel geplaatst door Fatar
midibox_sid_cs1.jpg

op advies zat ik hier aan te denken.. MIDIbox SID

website

Ik kan je zeker adviseren deze "NIET" als eerste project te gaan bouwen..
Dit project is echt wel voor de gevorderde knutselaar..

Ik zou zeker voor iets simpelers gaan, zou alleen even niet weten wat leuk is om mee te beginnen.

Die Fatman is ook wel leuk..

En is niet eens duur om te bouwen, je kan een complete kit kopen voor 154$ en dan nog 20$ voor een complete 19" 2H behuizing met een bedrukt front!.

Eraz.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Erazotropa
Ik kan je zeker adviseren deze "NIET" als eerste project te gaan bouwen..
Die Fatman is ook wel leuk..
Eraz.

hmm idd dit is wel beter om eerst mee te beginnen, alleen trekt die synth me zelf niet zo. ik zat eerder te denken aan eentje waar je wel de mogelijkheid hebt om patches mee op te slaan of een soort drumbakje.

Origineel geplaatst door Fatar
hmm idd dit is wel beter om eerst mee te beginnen, alleen trekt die synth me zelf niet zo. ik zat eerder te denken aan eentje waar je wel de mogelijkheid hebt om patches mee op te slaan of een soort drumbakje.

Als je een drumsynthesizer wil bouwen. kan ik je zeker de 9090 aanbevelen..

De moeilijkheids graad daarvan valt wel mee..
Alles is goed gedocumenteerd. en de kleine knowhows heb ik verwerkt op mijn website.

Het enigste daar is alleen, dat je zelf alle onderdelen moet regelen..
Maar de meeste onderdelen zijn redelijk makkelijk verkrijgbaar..

Er zitten een paar onderdelen die moeilijk te verkrijgen zijn.. maar die heeft eraz op vooraad liggen ;)

Kijk voor meer info op mijn website: http://members.lycos.nl/diy9090

Eraz.

Hey cool! hier haal ik ook nog het een en het ander uit!!!

persoonlijk ben ik ook begonnen met een paar velleman kit's ineen te solderen,
kwestie van te oefenen en ondertussen een leuk speeltje te hebben.
(zit vanalles tussen die dingen)

ik dacht ook aan de schema's van de site van "synths 'r us", maar ik heb problemen
met enkele onderdelen waardoor mijn project even stil ligt.
(moest het concreet van de grond gekomen zijn, dan was ik er hier wel een thread
over begonnen met foto's en zo natuurlijk ;) )

greetz

cloudy

ps: hmm, fatman... moet ik opnieuw overwegen!

Ik zit serieus te overwegen een polyfone synthesizer te bouwen op basis van de SID.
Conceptueel best simpel: microcontroller met (een flinke) LCD, wat knopjes, MIDI interface, en zoveel SIDjes als je maar op de vrijmarkt kan vinden (wel even die rommel genaamd C64 eromheen wegslopen). Een SID is een partial, en een stem moet 1 of meer partials kunnen bevatten. De software is de ware uitdaging.

Dit is een erg leuk project om mee te beginnen. Slechts een handjevol IC's en een single-sided PCB. Leuk om wat ervaring op te doen met de SID en zelfbouw in het algemeen..

Origineel geplaatst door cloudman
Hey cool! hier haal ik ook nog het een en het ander uit!!!

persoonlijk ben ik ook begonnen met een paar velleman kit's ineen te solderen,
kwestie van te oefenen en ondertussen een leuk speeltje te hebben.
(zit vanalles tussen die dingen)

ik dacht ook aan de schema's van de site van "synths 'r us", maar ik heb problemen
met enkele onderdelen waardoor mijn project even stil ligt.
(moest het concreet van de grond gekomen zijn, dan was ik er hier wel een thread
over begonnen met foto's en zo natuurlijk ;) )

greetz

cloudy

ps: hmm, fatman... moet ik opnieuw overwegen!
Welke onderdelen van synths 'r us zijn moeilijk te krijgen dan?
Ik heb onderdelen voor het 4069 vco en de ms20 filter clone. allebei gemakkelijk te krijgen bij de plaatselijke electronicazaak

Ik wil graag een 9090 bouwen. Net zoals de topicstarter heb ik 0,0 ervaring. Raden jullie af om er dan toch aan te beginnen? Of is dit een leuke opstap om het e.e.a. te leren?

Back