logic gerucht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
dit blijft allemaal maar bij veel giswerk. ik ben zelf overgestapt op sx, omdat ik gewoon merkte dat 5.5 van logic gewoon lange niet zoveel te bieden hadden als sx2 van cubase. alles draait nu gewoon als een trein en ook al zou logic weer op de pc beginnen, denk ik niet dat er nou een groot deel weer terug gaat.
moet zeggen dat cubase bij mij ook stukken stabieler draait en dit mede (naar horen/zeggen) doordat cubase een betere vst engine heeft. Vond het wel jammer in het begin om over te stappen, maar ik hoef de komende paar jaar echt niet meer aan logic te gaan denken. ook niet omdat het misschien weer 'beter' is. ik red me nu hardstikke goed en alles draait en kan er meer dan genoeg mee.
wat betred de overstap naar mac, dacht ik gelijk al dat emagic daar zichzelf flink mee in de vingers ging snijden. dit vanwege de hele simpele reden dat logic toch moet blijven concuren met anderen en die ook gewoon doorgaan. om ook nog eens een overstap te gaaan maken naar de mac gaat bij velen gewoon te ver. dus dat logic 'beter' werkt dan cubase op de pc is nog maar de vraag.

simpele conclusie is gewoon dat emagic aardig wat "trouwe aanhangers" kwijt is en der ook niet zoveel meer van terug ziet mochten ze wel weer terug gaan op het pc platform.

Re: Re: logic

Re: Re: logic

Origineel geplaatst door 4tune
En vind het erg irritant dat als je met VST instrumenten werkt je de volgorde in de mixer niet kunt veranderen.

dit kan wel in cubase hoor, verplaats in je project window maar eens je sporen naar de volgorde zoals je die in je mixer wilt hebben ;)

wat betreft logic, ik hoop voor de trouwe aanhangers dat ze inderdaad weer gebruik kunnen gaan maken van logic op de pc. Het is super ellendig als je na jaren moet switchen naar een andere sequencer (ik weet daar alles van, heb ooit geprobeerd over te schakelen naar logic en ben gillend teruggerend naar cubase, andersom zal net zo lastig zijn).

Het enige wat ik mij afvraag, Emagic heeft veel kwaad bloed gezet door alle pc gebruikers zonder pardon aan de kant te zetten. Als ze nu om commerciele redenen de pc versie weer gaan onderhouden vraag ik me af of dat zo maar geaccepteerd wordt door de oude garde logic gebruikers. Ik zou er zelf een zeer naar gevoel aan over houden. Daar komt bij dat emagic behoorlijk zal moeten gaan investeren in de vst 2.3 protocolondersteuning willen ze daadwerkelijk mee kunnen komen met al het softsynth geweld van de komende jaren. De vorige vst engine in logic was toch behoorlijk verouderd.

Maar al met al, voor alle logic gebruikers die graag weer terugwillen hoop ik dat het waar is.

Origineel geplaatst door Fatar
dit blijft allemaal maar bij veel giswerk. ik ben zelf overgestapt op sx, omdat ik gewoon merkte dat 5.5 van logic gewoon lange niet zoveel te bieden hadden als sx2 van cubase. alles draait nu gewoon als een trein en ook al zou logic weer op de pc beginnen, denk ik niet dat er nou een groot deel weer terug gaat.
moet zeggen dat cubase bij mij ook stukken stabieler draait en dit mede (naar horen/zeggen) doordat cubase een betere vst engine heeft. Vond het wel jammer in het begin om over te stappen, maar ik hoef de komende paar jaar echt niet meer aan logic te gaan denken. ook niet omdat het misschien weer 'beter' is. ik red me nu hardstikke goed en alles draait en kan er meer dan genoeg mee.
wat betred de overstap naar mac, dacht ik gelijk al dat emagic daar zichzelf flink mee in de vingers ging snijden. dit vanwege de hele simpele reden dat logic toch moet blijven concuren met anderen en die ook gewoon doorgaan. om ook nog eens een overstap te gaaan maken naar de mac gaat bij velen gewoon te ver. dus dat logic 'beter' werkt dan cubase op de pc is nog maar de vraag.

simpele conclusie is gewoon dat emagic aardig wat "trouwe aanhangers" kwijt is en der ook niet zoveel meer van terug ziet mochten ze wel weer terug gaan op het pc platform.

Ik denk dat als je met softsynths werkte Logic inderdaad wel het een en ander te wensen over liet.

Wat roel aangeeft kan idd al 1 van de problemen (zijn)worden waarop logic nu momenteel achterblijft.
De vst engine,2.0 dacht ik
Met het vst 2.3 protocol en de plugins die daarop geschreven zijn,geven hier ook problemen.
Ze verschijnen namelijk niet in de lijst.

Origineel geplaatst door Ensemble
Sorry hoor maar wat laat Logic te wensen over dan?
multiple outs van een vsti bijvoorbeeld.

neem native instruments battery, stel in battery in dat je 4 stereo en 8 mono out sporen wil,
voor zover ik weet krijg je maar 2 uitgangen dan in logic ipv de 12 sporen die je gedefinieerd hebt.

het kan zijn dat ze dat in middels opgelost hebben in de laatste versie, die heb ik nooit getest

Ok, het zal best wel zijn beperkingen hebben hier en daar.

Ik werk er in ieder geval momenteel prettig mee. Overigens ben ik gewoon hobbyist dus misschien vandaar.

Multi outs in logic werken heel omslachtig......
Auxen aanmaken enzo...
weet niet meer precies.
De laatste keer dat ik op xp logic instalde,en wat dx plugs wilde disablen,verdwenen ook mijn multi outs uit de gui:D

en vergeet niet dat vst 2.3 protocol eindelijk voorbereid is voor sidechaining mogelijkheden. dus daar komen mooie dingen aan uiteindelijk. dus logic zal wel mee moeten gaan op dat moment.

gelukkig kon je in logic al jaren sidechainen voordat steinberg nog maar dacht aan bussen :D

voor de logic multiple outs op een vst:
* How do I set up a multi-timbral VSTi?
Question: I use a multi-timbral virtual instrument (i.e. one that's able to produce different sounds on different MIDI channels). How do I set this up so that I can easily access the various patches on the various channels?

Answer: create a new Multi-Instrument in the environment (in the layer that contains the Audio Mixer), and cable it into the channel strip containing the VSTi. Again make sure the channel strip's Cha is set to All. Now assign the Multi-Instrument's sub-instruments to the various Arrange Tracks (instead of assigning the VSTi itself to the tracks). Since these sub-instruments do have a specific Cha setting, the data on the tracks will now be channelized, and the channel of the actual data in the sequences (or the channel your controller uses) is no longer relevant.

** How do I use Multi-channel outputs with softsynths that support them?
In the softsynth's prefs, choose how many stereo and mono outs you'd like to have available. [You may need to reboot Logic afterwards if this hasn't been done yet.] Instanciate the softsynth from the Multi-Channel submenu - not stereo. Choose the [virtual] outputs you want in the synth [Kontakt, EXS and Battery support it]. These are "virtual" outputs!

Note - In Kontakt or EXS, Groups as well as Instruments can be sent to particular outputs, when in Multi-Channel mode.

The channel strip which has the VSTi inserted will now output Outputs 1-2. For the other outputs, use Aux objects. In the Aux's input popup, you'll see the Multi-Channel Instrument's individual Outs available, as inputs to the Aux. Now you can have each voice on it's own Aux in Logic. These can be sent to any physical output you like form here. The advantage is also that you can process these separate outputs from the synth with their own plug-ins, as they are now on separate Aux channels...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ensemble
Wat is sidechaining?

dat je bijvoorbeeld de output van een kick gebruikt als input voor een compressor over een bassline...gaat het lekker pompen :D

http://www.mopro.nl/

IS EEN FEIT

ik heb zelfs per post een kaart ontvangen om te upgraden
ik wil hierbij APPLE bedanken dat ze mij verplicht hebben om met andere software te werken anders was ik er nooit achter gekomen wat voor een prul emagic maakt

van mopro.nl
Code:
10 March 2004 Belangrijk! Activering van Logic Pro 6
Bij de updates naar Logic Pro 6 zit een Type B code. Deze code mag alleen 
ingevoerd worden nadat Platinum 6.4.1 geinstalleerd is, anders werkt het 
niet! Nadat de code met Platinum 6.4.1 ingevoerd is, werkt de Xskey ook 
met andere Logic versies, zowel onder OSX, OS9 en Windows.

van emagic.de
Code:
System Requirements
Mac OS 9.1 or higher 
Mac OS X 10.2 or higher 
G3/400Mhz or faster 
128 MB RAM or more (256 MB recommended) 
CD ROM or DVD drive 
free USB port for XSKey 
MIDI Interface and MIDI keyboard 
Low latency audio hardware recommended 
Separate Harddisc recommended
uhm gaat het hier niet over de xskey in plaats van over logic zelf?

ja...dat denk ik wel..let op de laatste zin:

werkt de Xskey ook met andere Logic versies, zowel onder OSX, OS9 en Windows.

andere logic versies voor Windows zijn dus de 5.x versies (en waarschijnlijk ook lager)

Speelgoed

Speelgoed

LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC LOGIC

Al de rest is speelgoed.

Last edited by a moderator:
Goh iemand kan hier heel goed Ctrl-C Ctrl-V gebruiken.

Alleen lullig dat versie 6 niet meer voor Windhoos uit komt.
Toch maar sparen voor een Macje?

Niet spijkers op laag water zoeken.
Als ze het niet expliciet zeggen zou je het gewoon op de persoon af moeten vragen.

Durf wel te wedden dat ze toegeven dat het niet handig op de site staat.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back