Eigenschap MS2000

BananaWorld

Addicted to Music
Je leest hier op het synthforum nogal eens over de slechte eigenschappen van de MS2000 (digitale filter, weinig polyfonie), maar kan deze synth eigenlijk ook geluiden voortbrengen die met andere synths niet te maken zijn? Of is deze synth gewoon helemaal achterhaald.

Groet,
De Wereld van de Bananen.

idd dat is het juiste woord. achterhaald. kan met iedere softsynth worden nagedaan. kennis van me heb hem gehad en was een vreselijke bak. wel makkelijk te bedienen dat wel, maar misschien dat je wat leuks kan met de vocoder wat met een andere bak niet kan, maar ik vond het allemaal achterhaald en zielig dun..

Origineel geplaatst door Fatar
en zielig dun..

nou daar heb je je antwoord!
perfect voor alle dunnen geluiden lekker voor naast je moog :D

ik heb hem gehad en heb er veel spijt van dat ik hem weggedaan heb. Ok, het mag dan wel geen scheurbak zijn maar daar heb je andere dingen voor. Hij ligt bijna altijd goed in de mix, geweldige controle over het geluid, stepsequencer... De sound is gewoon erg Korg... je moet er van houden... :luv:

Toen ik een paar jaar terug m'n eerste VA synth wilde aanschaffen, was ik ondanks andere bakken met gunstiger specs toch erg gecharmeerd van de Korg sound.
Zijn beperkingen legden het toen af tegen andere apparaten (het werd uiteindelijk een VirusC).

Een tijdje terug hebben we, tamelijk impulsief, een MicroKorg aangeschaft (in feite een MS200) en ondanks alle beperkingen ben ik toch blij de Korg sound in huis te hebben.

Als je zijn mogelijkheden afzet tegen andere VA synths, dan kun je de MS2000 inderdaad achterhaald noemen.
Met name de polyphonie, of beter het gebrek eraan, is niet meer van deze tijd.
De vraag of er met dit apparaat geluiden te maken zijn die met andere, vergelijkbare, synths niet zijn te maken vind ik wat lastiger te beantwoorden.
Het zit em in de nuance. Moelijk uit te leggen. Ik vind de MS2000/MicroKorg soms net even DIT hebben, misschien zelfs in sommige gevallen iets analoger.

Houd me ten goed, ik zou m'n Virus zeker niet inruilen voor een MS2000 (zelfs niet als de polyphonie gelijk zou zijn), maar ik vind de Korg een waardevolle aanvulling op m'n klankpalet.

groet

Tom

Ik zou 'm halen voor:

- cool op stage (tja, het oog wil ook wat)
- DWGS (alles overgenomen van de DW8000)
- vocoder
- tape delay simulatie

Het analoge gedeelte boeit me niet zo, eigenlijk :)

En als je zonder toetsen kunt en ook zonder de 16-step sequencer en je hoeft ook nog eens niet zoveel knoppen - hatsee, de MicroKorg. 2ehands MS2KR's zijn duurder dan deze, 2ehands.. en 't is een leuk apparaat.

Hoewel ik 'm heb weggedaan om m'n M3x te kunnen betalen is het de enige VA die ik eigenlijk nog wel zou willen hebben.

Het ding werkt heerlijk, ziet er tof uit, heeft eindelijk een beetje een knap te bedienen modulatiestepsequencer, heeft heel leuk DWGS, een leuke delay en klinkt gewoon tof (in de miks).

Het ding klinkt wel VA maar heeft op de een of andere manier een heerlijk rauw 'echt' randje wat heel erg goed werkt.

Ik vind het een GO voor wat betreft een uitbreiding van een bestaande setup. Ik heb ooit, toen ik 'm eigenlijk net had, nog wel eens een trackje gemaakt in het kader van de monosynthcontest. Stelde geen ruk voor, maar klonk wel erg grappig qua geluid. Ik zal eens kijken of ik 'm nog kan opsnorren...

Scooter gebruikt toch ook veel de ms2k ?
Ik ben niet echt een scooter fan en zijn laatste nummers zuigen behoorlijk.
Maar hij heeft toch een paar nummers waar een heel lekker energie vol geluid in zit. Waar je zeker wel vanuit je dak kan gaan. Om dit lekkere dance geluid staat de ms2k stiekem toch nog wel ergens in mijn lijstje van naar uitkijken!

ik moet zeggen dat de ms2000 eigelijk mijn favo synth is.
die 3 bands step-modlatie sequncer is nayuurlijk fanytastisch, ook de routing en de interface.

tsja............ik moet zeggen dat de ms2k mij ook niet tegenvalt.
het is nog steeds de enige synth die ik thuis heb staan, maar ik heb er veel lolligheid mee gemaakt.
ik gebruik hem tegenwoordig niet er veel meer maar ik heb wel eens van die buien waarop het op de ms2k lekker klooien en rotzooien is
:)

De Microkorg heeft toch een verbeterde synth-engine ? Of betere D/A ?
Vond ze in ieder geval wel verschillen qua klank.....de Microkorg klonk beduidend dikker...

Origineel geplaatst door dione
De Microkorg heeft toch een verbeterde synth-engine ? Of betere D/A ?
Vond ze in ieder geval wel verschillen qua klank.....de Microkorg klonk beduidend dikker...

andere presets sowieso, is later uitgekomen dus hebben ze er betere presets op kunnen maken natuurlijk.

verder heb ik gehoort betere D/A converors, maar dat heb ik alleen hier op t forum horen roepen, of t echt zo is kunnen alleen de techneuten hier vertellen.

SCHOP !

Nou gisteren heb ik voor een goede prijs een MS2000 keys op de kop getikt :okdan: (wou eerst een MC303 kopen)

Tja het is raar, ik heb hem in 2000 al eens gehad en toen vond ik er weinig aan, waarschijnlijk door de presets haha..heb hem toen geruild voor een Novation Nova die ik nu nog heb...nu wou ik hem graag weer hebben op een of andere manier, weet niet waarom (misschien omdat je ze vaak zag bij live-bands op Pinkpop hahaha)... ik dacht eerst aan de Microkorg maar die was k*t te bedienen...dan toch maar veel knoppen...
Alleen de vocoder is al goed...was ik bijna vergeten... instant Air!..Beter dan de Nova...

En over de eigenschappen : de MS2000 is niet echt geschikt voor dikke strings of pads en akkoorden daarmee te spelen, maar des te meer voor (ruis)effecten, mono-leads, bliepjes ala VCS3, arpeggio's, bassen en vocodersounds...
Ik kon voor 100% de helicoptersoundintro van Billy Joel - Goodnight Saigon namaken...

vreemd, een paar jaar geleden heb ik hem redelijk snel weer weggedaan maar nu toch ontdek je weer hoe leuk hij eigenlijk is.
:confused:

Ik heb zelf de Microkorg! Deze klinkt uitermate goed.

Gezien de marktprijs zie ik ook niet echt het probleem waarom de MS2000 cq microkorg als synths met slechte eigenschappen wordt betitelt!

Als synth erbij is het een goede koop. Je kunt er zeker waardevolle geluiden uit persen!

gr,
Paul

Back