Toen ik een paar jaar terug m'n eerste VA synth wilde aanschaffen, was ik ondanks andere bakken met gunstiger specs toch erg gecharmeerd van de Korg sound.
Zijn beperkingen legden het toen af tegen andere apparaten (het werd uiteindelijk een VirusC).
Een tijdje terug hebben we, tamelijk impulsief, een MicroKorg aangeschaft (in feite een MS200) en ondanks alle beperkingen ben ik toch blij de Korg sound in huis te hebben.
Als je zijn mogelijkheden afzet tegen andere VA synths, dan kun je de MS2000 inderdaad achterhaald noemen.
Met name de polyphonie, of beter het gebrek eraan, is niet meer van deze tijd.
De vraag of er met dit apparaat geluiden te maken zijn die met andere, vergelijkbare, synths niet zijn te maken vind ik wat lastiger te beantwoorden.
Het zit em in de nuance. Moelijk uit te leggen. Ik vind de MS2000/MicroKorg soms net even DIT hebben, misschien zelfs in sommige gevallen iets analoger.
Houd me ten goed, ik zou m'n Virus zeker niet inruilen voor een MS2000 (zelfs niet als de polyphonie gelijk zou zijn), maar ik vind de Korg een waardevolle aanvulling op m'n klankpalet.
groet
Tom