rm1x onzichtbare events?

Blinx

Totally addicted to bass
ik probeer vanuit een rm1x mijn jomox aan te sturen, maar zodra ik een pattern start dan stuurt die de eerste keer dat die pattern speelt een program change event uit, en als ik naar een andere section ga ook weer..

Ik heb in het midi filter de PC out al uitgezet, maar dan doet die dit nog steeds. Ik heb ook geprobeerd hier zelf een pc event neer te zetten die naar de juiste geheugen plaats in de jomox gaat maar zodra ik dat doe slaat ie de eerste noot over (omdat hier de pc event ook staat). Ondanks dat is de eerste keer dat ik de pattern speel zend ie toch nog zijn eigen ontzichtbare event uit :( waar kan ik dit geintje uitzetten of waar kan ik deze onzichtbare events vinden?

Heb ondertussen de manual doorgespit en alle midi dingen die in de midi setup / filter staan uit gezet maar hij blijft hem versturen :(

Ok ik heb hem gevonden, zodra ik voor een kanaal de interne aansturing van de rm1x geluiden uit zet gaat ie dat in een keer uitzenden... hmmm hoe kan je dat uitzetten?

Heb dit vroeger ook wel gehad. Volgens mij moet je eerst controleren of de "stem" die je gebruikt niet als "phrase"staat ingesteld. Daarna kan je natuurlijk in de "edit" mode kijken of er geen vreemde cc's staan. Weet het niet meer exact want het is al een jaartje geleden.

In de edit mode zie iig geen bijzondere cc's staan (alleen nooten), heb ondertussen wel een work around gevonden, en dat is ipv de seqeuncer->TG uitzetten gewoon het volume van het kanaal in de TG op 0 zetten, alleen vreet dit wel onnodig voices van de interne synth (maar aan de 32 kom ik waarscijnlijk toch niet)

Je kunt zowiezo de TG per midikanaal uitzetten. Maar controleer eerst eens of het kanaal dat naar jouw jonox stuurt niet als phrase staat ingesteld.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Je kunt zowiezo de TG per midikanaal uitzetten. Maar controleer eerst eens of het kanaal dat naar jouw jonox stuurt niet als phrase staat ingesteld.

Yep en als ik dat doe dan gaat ie in eens gaat mijn jomox telkens naar patch 0 (ook al kies ik dan bij voice setup een andere voice nummer kies)

ja, ik heb hetzelfde probleem al tijden
das echt irritant en ik heb ook geen oplossing gevonden

dus als je wat hebt laat het weten!!

ik vind het wel debiel van yamaha dat ze de stopknop programmeren om pc uit te zenden
:stupid

maar goed:yamaha: :frons: :biertje:

Heb daar nu een message gepost, mocht ik daar antwoord op krijgen dan post ik het hier ook.

Hee, is dit niet het eeuwenoude o/s probleem? Wat is je O/S versie?

Houd witte toets 1,2 en 4 ingedrukt als je hem aanzet. (pattern,song,utility)

Moet versie 1.13 zijn, bij die andere had je gezeik. ROM kon je toen gratis bij je dealer laten verwisselen wanneer je aangaf welke problemen je had...

Origineel geplaatst door Blinx
ik heb 1.11 hmmm....

Binnenkort ff een mailtje naar yammie sturen

dat heb ik ook eens geprobeert, maar tot de dag van vandaag nog niks gehoort. je kan mischien beter bellen.

Of als je die rom eruit kan halen, gewoon kopieren van een andere rmx1 met v1.13..

Kheb evt wel de mogelijkheid om dat te doen..

Eraz.

kopieren? hmmmm hoe doe je dat dan? het is toch een rom (read only memory)

kopieren? hmmmm hoe doe je dat dan? het is toch een rom (read only memory)

Dat klopt enigzins wel, maar een rom valt gewoon te programeren, je kan alleen niet realtime in een applicatie schrijven naar de rom toe.. maar je kan hem wel los van de applicatie voorzien van software.. die dan uitgelezen wordt in de applicatie.

Meestal gebruiken ze daar Eproms voor, die je kan wissen doormiddel van UV licht. en dan weer kan herschrijven..
Of OTP rom: One time programmable Roms..
OF EEPROM: Electricaly Ereasable Programmable Rom

Eraz.

Re: rm1x onzichtbare events?

ik probeer vanuit een rm1x mijn jomox aan te sturen, maar zodra ik een pattern start dan stuurt die de eerste keer dat die pattern speelt een program change event uit, en als ik naar een andere section ga ook weer..

Ik heb in het midi filter de PC out al uitgezet, maar dan doet die dit nog steeds. Ik heb ook geprobeerd hier zelf een pc event neer te zetten die naar de juiste geheugen plaats in de jomox gaat maar zodra ik dat doe slaat ie de eerste noot over (omdat hier de pc event ook staat). Ondanks dat is de eerste keer dat ik de pattern speel zend ie toch nog zijn eigen ontzichtbare event uit :( waar kan ik dit geintje uitzetten of waar kan ik deze onzichtbare events vinden?

probleem is de o.s ga naar de dichtbi zijnde yamaha dealer en laat je o.s. gratis up daten
daarna heb je nooit ! ! ! ! ! ! meer problemen van enige midi aard

{ edit } deze bak is gebouwd voor de eeuwigheid

{ edit } speel alleen de noten niet ! via het bord van de rm1x gebruik daarvoor een keyboard

en je zal nog heel lang van deze hele mooie bak genieten

Back