Roland Sucks?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ELectronic SKIL

Sound center
Het lijkt tegenwoordig dat Roland op dit forum niks meer goed kan doen.

Alles wat ze uitbrengen wordt hier in veelvoud afgekraakt, terwijl ik zelf het idee heb dat ze wel goede
apparatuur maken.

Sorry maar dit valt gewoon echt op, op dit forum, is het meelopers gedrag of ligt het simpelweg gewoon aan mij.

Waar komt het vandaan of is het gewoon ook crap.

Ik heb een A33 en die moet ik elke maand eens open maken en poetsen! Heb een MC505 gehad en heb hem direct verder verkocht! Heb een MC303, gebruik hem zelden! Heb een JX8P gehad, sound was ok, maar toetsen werkte niet meer naar behoren.. en kraakte zeer hard!

Dus, als je het mij vraagt, op basis van mijn ervaringen, moet ik bekennen dat Roland idd sucked!! Big time, zelfs..

Kwaliteit en kwantiteit moet je bij Roland NIET zoeken!!!!!

Dingetjes zoals:

Waarom verkopen ze Roland/apparatuur niet bij bart smit.
Ze blijven bij hetzelfde concept.
Meters lang gezeik over de grooveboxen.
Roland is speelgoed.
Slechte service.
Gebruiksaanwijzingen zijn slecht.

Dit zijn dingetjes die zijn blijven hangen van actuele threaths.

Noem maar op.

Niemand opgevallen?

Of ben ik paranoia aan het worden kan ook hoor!

:bekdicht:

ps: Onder het schrijven zijn er een paar reacties tussen gekomen dus leest effe klote

Na de MC505 heb ik gezworen niets meer van Roland te kopen!! Of het moet een oude synth zijn die voor een prijsje verkocht wordt..

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Dingetjes zoals:

Waarom verkopen ze Roland/apparatuur niet bij bart smit.
Ze blijven bij hetzelfde concept.
Meters lang gezeik over de grooveboxen.
Roland is speelgoed.
Slechte service.
Gebruiksaanwijzingen zijn slecht.

Dit zijn dingetjes die zijn blijven hangen van actuele threaths.

Noem maar op.

Niemand opgevallen?

Of ben ik paranoia aan het worden kan ook hoor!

:bekdicht:

ps: Onder het schrijven zijn er een paar reacties tussen gekomen dus leest effe klote

Service is zeeeer goed! Ik had een vraagje over TR707 en een oude electronische drum en die mannen beantwoordde al mn vragen, zonder problemen!

Handleidingen zijn ook goed, geen problemen mee.

Roland brengt speelgoed uit.. Maar niet alles is speelgoed
[off topic] Neem nu die TB303, is een toybox, als jet mij vraagt.. IK HAAT DAT ACID GELUIDJE.. Maar dit doet uiteraard niets ter zaken :engel: [off topic]

Maar, ieder zijn mening, natuurlijk! :z

roland heeft heel leuke dingen gemaakt en zijn in sommige opzichten best wel vernieuwend bezig geweest jammer dat ze op die oude roem blijven teren

het geluid is niet mijn smaak te veel middle of the road zeg maar .......

hun laaste echte hit was de jp 8000 / 8080 en eingelijk was die zelfs een remake

Heel simpel. Mensen zeiken eerder openlijk dan positief verhalen te vertellen. En vaak worden negatieven dingen eerder onthouden dan positieve verhalen.

En over garantie en service enzo zijn de verhalen zo uiteenlopend meestal dat het gewoon een kwestie van geluk is of niet of je goed geholpen wordt heb ik de indruk. Misschien dat mensen in muziekwinkels andere ervaringen hebben.

Maar over die nieuwe spullen van Roland. Heel vaak vind ik dat leden wel heel erg conservatief zijn en de nieuwe spullen van Roland niet waarderen. Maar de laatste serie synths en MPC achtige dingen van Roland zijn gewoon goed. En ik denk ook dat men niet zoveel met die apparaten gewerkt heeft om ze ook daadwerkelijk (met reden) te kunnen waarderen. En dat er teveel op looks en prijs gelet wordt.

Neem nou bijv Yamaha. Een jaar geleden of zo zeiden ze dat ook dat Yamaha fout bezig was en zo. Maar kijk maar eens hoeveel de RS7000 nu gerespecteerd wordt zeg maar. En iedereen kocht die DX200 en AN200 en masse (omdat die zo friggin cheap waren ook). En zelfs de DX7's krijgen nu veel meer respect.

Ik ben het enigszins met de threadstarter eens wat betreft de negatieve geluiden over Roland op dit forum.
Roland zou niet "vernieuwend" zijn met de spullen die ze op de markt brengen. Nu zou dat voor een deel kunnen kloppen, maar het lijkt soms ook wel of "vernieuwend" een soort toverwoord is en de basis voor elk oordeel.
Het is niet "vernieuwend" en dus deugt het niet.

Persoonlijk zoek ik niet zo naar vernieuwing, niet in mijn muziek noch in de apparatuur. Ik beoordeel een instrument toch voornamelijk op hoe die klinkt en wat ik er mee kan. Roland brengt een scala aan apparatuur uit waarvan een deel mij wel en een ander deel mij juist niet aanspreekt. De Fantom x bijvoorbeeld, mag dan niet iets wezenlijks nieuws brengen, doch hetgeen het moet doen, doet het goed. Dat geldt eigenlijk voor alle Roland apparatuur die ik bezit (CDX-1, D2, Varios, UM-880(edirol)).
Deze apparaten doen wat ik van ze verwacht, zijn degelijk, en met de support heb ik ook louter goede ervaringen.
Wat de handleidingen betreft. Tja, ik vind ze eigenlijk wel in orde. Het vertelt mij wat ik moet weten van het betreffende apparaat en als naslagwerk vind ik ze ook niet slecht.

Dat neemt niet weg dat Roland een hoop spullen maakt die voor mij domweg niet interessant zijn, maar vaak is dat denk ik meer een kwestie van smaak dan van kwaliteit.

groet

Tom

Ja wat betreft de nieuwe lijn van de Phantom (x) is naar mijn mening ook gewoon niks op af te keuren net zoals degene
hierboven zegt "Wat hij moet doen doet hij goed".

Net zoals die MV 8000 lijkt me ook een tof apparaat, hoewel ik nog nooit een mpc heb gezien, dus een vergelijking
kan ik daar niet van maken.

En wat betreft de service van Roland, "ik denk ook dat je daar idd gewoon een beetje geluk bij moet hebben".

Ik vindt ze er een ieder geval wel mooi uitzien!

Ik wil niks slechts over Roland zeggen maar over sommige apparaten die ze tegenwoordig uitbrengen evenals hun vernieuwingsgezindheid daar heb ik toch problemen mee.

Roland was in de jaren 70 en 80 echt wel vernieuwend, al die analoge dingen die ze gecreƫrd hebben staan zelfs vandaag de dag nog altijd zeer hoog aangeschreven. Vanaf dat Roland digitaal is gegaan hebben ze IMO nog maar weinig verniewends uitgebracht. Altijd hetzelfde concept uitgemolken, zelfs softwarematig slagen ze er niet echt in om een voet aan de grond te krijgen. Daar zijn ondertussen al lang andere firma's mee lopen. De JP8000 is voor sommige mensen misschien dan wel heilig, maar zeg nu zelf, zoiets kan toch niet tippen aan een jupiter 8 of zo? Hiermee wil ik ook niet beweren dat de D50, JV series, JD's, LA synthese etc... niks betekend hebben (integendeel), maar in vergelijking met hun analoge ontwerpen blijven deze toch een zure nasmaak hebben.

Je kunt de 80's niet gaan vergelijken met de tijd waarin we nu leven, net zoals dat je de jupiter niet met jv/xv series
etc. kunt vergelijken.

Wat moet je met alleen analoge bakken?

Ik vindt dat de jv/xv series gewoon erg bruikbaar zijn.

En waarom zouden ze die engine veranderen kwa patch opbouw in die hele reeks van die series, als al gebleken is
dat die methode voor vele goed werkt, ik heb geen zin om elke keer opnieuw te beginnen als je begrijpt wat ik bedoel.
maar ik wil wel kwa specs. met de tijd meegaan, en dat doet Roland.
Af en toe lijkt het wel dat ze "save the best for last" methode toepassen maar ja dat is marketing, welk bedrijf doet dat niet, en welk bedrijf veranderd wel kwa concept/engine etc. dan?

Nee ik vindt telkens een beetje bullshit, altijd op Roland liggen jennen, wat hier en daar wel klopt, maar andere fabrikanten die hetzelfde "presteren" daarvan van word niet zo'n hoge eis verwacht.

Ja zo zie ik het.

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Je kunt de 80's niet gaan vergelijken met de tijd waarin we nu leven, net zoals dat je de jupiter niet met jv/xv series
etc. kunt vergelijken.

Euhm, ik vergelijk hier niet de 80's, ik vergelijk hier de manier van bouwen, nl. analoog versus sampeltjes van analoog afspelen.

Wat moet je met alleen analoge bakken?
veel denk ik

Ik vindt dat de jv/xv series gewoon erg bruikbaar zijn.

Ik zeg niet dat die dingen niet bruikbaar zijn. Maar vanuit technisch standpunt is daar gewoon weinig vernieuwends aan, dat kun je gewoon niet weerleggen, tenzij je een ... bent.

En waarom zouden ze die engine veranderen kwa patch opbouw in die hele reeks van die series, als al gebleken is
dat die methode voor vele goed werkt, ik heb geen zin om elke keer opnieuw te beginnen als je begrijpt wat ik bedoel.
maar ik wil wel kwa specs. met de tijd meegaan, en dat doet Roland.
Af en toe lijkt het wel dat ze "save the best for last" methode toepassen maar ja dat is marketing, welk bedrijf doet dat niet, en welk bedrijf veranderd wel kwa concept/engine etc. dan?

Nee ik vindt telkens een beetje bullshit, altijd op Roland liggen jennen, wat hier en daar wel klopt, maar andere fabrikanten die hetzelfde "presteren" daarvan van word niet zo'n hoge eis verwacht.

Roland zou even goed voor bv. de TC powercore een XV engine kunnen ontwikkelen, of hun eigen kaartje voor in de PC. Dat zou ik nog eens een verrassing vinden (een beetje dan toch)

Maar het liefst van al zie ik ze toch liever terug iets analoogs uitbrengen (een vervolg op bv. de 808 ), of iets digitaals dat even goed klinkt.

Als jij nog dozijnen! met oude electronica hebt kunnen ze wel weer iets analoogs uitbrengen, maar de precisie
van de elictronica ligt nu zo hoog dat je die analogica die jij bedoelt niet meer kunt bereiken.

Dat zou digitaal misschien nog wel makkelijker zijn.

Als je nu nog alleen analoge bakken had, moeten we voor elke blokfluit een opname gaan maken kerel!, ben eigenlijk
gek dat ik hier op in ga, want je wist goed wat ik bedoelde.

En die manier van bouwen kwa analoog dat kan dus niet meeeeeer!
Dus daar hoef je niet over verder te zeuren, want eigenlijk heb je het over rotzooi, wat veel geld waard is omdat
die dingen in weze antiek zijn, en ze die overspelbaarheid in de klank(engine)," is eigenlijk nog een te duur woord"
heilig is verklaart in der loop der jaren terwijl we leven in een wereld van sample/plugins/filters etc etc.
En daar kun je geen gewenst geluid mee maken?

Nou ik heb liever een digitale bak waar ik mijn Sound voor eeuwe in op kan slaan.

ps: Het is ook nooit goed he! :gaap:

(In heel deze digitale sjeisa is meer vernieuwends aan dan in heel die analoge sjeisa)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back