WEER zin om te stoppen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
HE godver, heb ik het ALWEER, zin om alles te verkopen en uit mijn ogen te krijgen.... zin om van het geld een auto'tje en/of piano te kopen.... en weer te gaan studeren.......
AAAAARGH! Ik had de verkoopthread al getypt.
Maar ik zet het zooitje maar eerst 's ff in de berging. Voordat ik weer begin alles te verkopen en over een half jaar weer dingen begin terug aan te schaffen..... zucht..... het weer is weer wisselvallig in het hoofd.

Re: WEER zin om te stoppen

Origineel geplaatst door dob
HE godver, heb ik het ALWEER, zin om alles te verkopen en uit mijn ogen te krijgen.... zin om van het geld een auto'tje en/of piano te kopen.... en weer te gaan studeren.......
AAAAARGH! Ik had de verkoopthread al getypt.
Maar ik zet het zooitje maar eerst 's ff in de berging. Voordat ik weer begin alles te verkopen en over een half jaar weer dingen begin terug aan te schaffen..... zucht..... het weer is weer wisselvallig in het hoofd.
Ach... gewoon doen! Verkoop alles, leer ervan en koop alleen het leukste terug als je er zin in hebt..

Waarom zou je alles verkopen? Ik zou het alleen doen als je in diepe geldschulden zat..
En.. ff een paar weken geen muziek shit doen helpt ook een hoop kan ik je melden.

niet zo lopen dobben,tob...;)

zoals Barry Stevens al zei :"Voojal doojgaan"

je moet jezelf niet van die verwachtingen opdringen.....muziek maken is gewoon voor de fun...als je er zin in hebt tover je je apparatuur tevoorschijn en ga ermee aan de slag, als je er geen zin in hebt negeer het spul gewoon of stop het ergens in een schuurtje....totdat je weer zin krijgt......zo simpel is het....schrijvers pakken een pen en papier, of leggen em weg als ze geen inspiratie hebben, schilders etc.etc.

Ik heb het ook wel eens hoor,

maar als ik dan bedenk dat ik in totaal voor elk apparaat dat je verkoopt zoveel verlies maakt, zeker in het huidige economische klimaat, denk ik ik hou het toch maar!

Re: Re: WEER zin om te stoppen

Re: Re: WEER zin om te stoppen

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ach... gewoon doen! Verkoop alles, leer ervan en koop alleen het leukste terug als je er zin in hebt..

Inderdaad! Heb ik ook gedaan. Heb nu alleen een E-mu XL-7 en een Boss SX-700. Einde van de maand een 01x. Samen met een dikke PC, meer dan zat!

(voorlopig)

van interesse in/liefde voor muziek kom je echt niet zomaar af ;)
zie het gewoon als een leuke hobby om je creatieve driften in te kunnen uiten... piano is daarvoor ook geschikt maar dan moet je wel een beetje kunnen spelen, en dat doe je niet zomaar

thnx.... ja ik weet het niet.... het staat in ieder geval vast in de berging!

Ik ben ook zo'n "als ik iets doe, doe ik het goed" mannetje he... ik doe iets helemaal of helemaal niet.... tenminste zo werkt mijn koppie.

Tsja. Ik mis het nog niet ;), en ik deed sowieso al bijna niks meer ermee.... 90% van de hobby was de gearslut uithangen geworden.... dus ja :confused:

Ik zat er ook al een behoorlijke poos over te piekeren en heb besloten om met een kleinere set-up verder te gaan. Ik hou Mijn Triton en nog 3 monosynths en de rest gaat allemaal de deur uit. ik heb hier echt een dik jaar over na moeten denken maar ik ga het nu toch doen. Misschien moet je ook kijken wat je nu "echt" nodig hebt om evt. nog muziek te maken en de rest gewoon wegdoen. Er zijn genoeg andere leuke dingen die je met het geld kan doen! :duivels:

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik zat er ook al een behoorlijke poos over te piekeren en heb besloten om met een kleinere set-up verder te gaan. Ik hou Mijn Triton en nog 3 monosynths en de rest gaat allemaal de deur uit. ik heb hier echt een dik jaar over na moeten denken maar ik ga het nu toch doen. Misschien moet je ook kijken wat je nu "echt" nodig hebt om evt. nog muziek te maken en de rest gewoon wegdoen. Er zijn genoeg andere leuke dingen die je met het geld kan doen! :duivels:
Ola!

We gaan elkaar niet aansteken he...

Origineel geplaatst door synthiaks
We gaan door met wat we nodig hebben:peukie:
Een 69 Charger met een synthiaks op de bank? ;)

heb gewoon meer als 80% verkocht en vind het nu best wel prettig werken [ weinig afleiding ]

af en toe heb ik er wel moeite mee zie haast elke dag weer een koopje

en moet me heel erg bedwingen [ nee Deeee je hebt het echt niet nodig ]

verkoop al je gear en ga met software werken. misschien vindt je nieuwe creatieve manieren
die voor jouw prettig zijn om muziek te maken. dan hoef je enkel maar een laptopje te hebbe
om wat muziek te maken.

Bedenkt niet iedereen die met muziek bezig is dit op een gegeven moment?
Niet dat ik lang bezig ben, of veel gear heb, maar ik denk er soms ook aan om
muziek in de schuur te stoppen.
Gewoon al die demo's en software in een donker hoekje en me volledig laten gaan
in filosofie.
Toen mijn vriendin dit hoorde had ze bijna het gesticht gebeld.
als je muziek afschrijft dan moet er toch immers echt iets schelen!

maar goed. spullen verkopen tot daar aan toe, maar ik zou toch zeer voorzichtig zijn in
je beslissingen en dan niet alles verkopen.
En inderdaad, je hebt dit reeds voorgehad, dus ja...

en alles of niets, ik ken dat hoor, ben geen haar beter, en ik breng er dan nog veel minder
van terecht waarschijnlijk dan u, dus ja...

neenee, laten overwaaien die bui! en dan kijken wat er van uw zin overblijft achteraf en dan
verder pielen :)

greetz

cloudy

:biertje:

Ik weet het ook niet....

Als ik het puur voor de lol doe dan.... ik bedoel met een Bart Smit keyboard kun je vast ook een hele hoop lol hebben!
En geld verdienen ermee zou ik niet als doel willen hebben, daar wordt het zo onpuur van allemaal.

Als ik wat doe dan reageren er ook nog vaker wel mensen van labels enzo... en mensen waarvan ik denk dat ze wel wat te zeggen hebben vinden het dan goed. Dat is de zeik.
Anders had ik het al lang laten varen denk ik. En nou wordt ik de hele tijd in mijn doorgaan ermee gestimuleerd terwijl ik het zelf al niet meer zie zitten.
Ik ben nu 26, misschien is het de leeftijd.... ik zie mezelf gewoon niet tot m'n 64ste of langer in de baan die ik nu heb en DAT toekomstbeeld veranderen (met opleiding) heeft de hoogste prioriteit. Ik heb koppie koppie en.... het zou toch zonde zijn het niet te gebruiken?

Ik zit echt precies op dat zelfde punt als vorige zomer.
Nouja.... er staat nog een pianet aan te komen... als test of "piano" me bevalt uberhaupt. Ik krijg ook wel de schijt van de rommel elke keer trouwens.... die kabels, en dit en dat wat je allemaal nodig hebt.... een piano zet je gewoon neer, en that's it. Ziet nog mooi uit als meubel ook nog.
Neem ik lekker les, kom ik ook nog 's ergens.

Liefde en een zwak voor muziek da's inderdaad aangeboren, dat blijft.... maar de invulling daarvan.... Ik weet niet of het nuttig mijn leven te vullen met het mezelf door de hel te slepen om aan mijn hoge standaarden te voldoen... om uiteindelijk een beetje bekend te worden.... om m'n ego te voeden.... wat op zich een rare bezigheid is, want om gelukkig te worden of zijn heb je je ego niet nodig....
Het leven heeft toch meer in zich. Ik kan wel wat leuke truukjes, en ik heb wel gevoel voor muziek, maar.... mjin leven is nu zo gefocussed op dat ene element genaamd muziek....
dat ik de rest compleet verwaarloos.
DUS is het gewoon niet leuk meer zo!

Zodra ik met muziek aan de gang ga wordt het mijn drug, mijn uitvlucht, mijn hoer, mijn kater, mijn pijn, mijn hemel, mijn droom, mijn alles.....
Het is gewoon niet gezond en totaal uit balans, ik laat ALLES ervoor wijken.
En op een gegeven moment sta je dan bekend als "freak". Ik weet niet of ik dat nog wel zo leuk vind. Ik speel toch ook maar een duf stereotyp rolletje.

Nouja....
Om een hoop gezever droog te maken; het staat in de berging... en ik heb toch onderhand veel gemodde en specifieke zooi die niemand direct wil overnemen, dus het zal er nog wel ff staan ook... en een aantal items houd ik natuurlijk denk ik altijd wel als herinnering. Maar op zich sta ik mezelf de laatste tijd toch al zo min mogelijk emotionele binding aan materie toe, dus wie weet verkoop ik wel alles.
Want ik ben uiteindelijk meer een denker dan een muziekant.
Denk ik :D

cool!!

dus nog een filosoof op het synthforum? :D

hmm, het zou geen goede oplossing zijn om van je drug af te geraken...

maar nooit gedacht aan een laptop en een beesteleuke midicontroler als methadon?
Die methadon zou ook veel te verslavend en extreem worden zeker? ;)

nu ja, zoals men zegt: "té is nooit goed, behalve in tevreden"

greetz

cloudy

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back