Origineel geplaatst door dob
Dat snap ik niet helemaal....
(trouwens moeten we dit soort discussies niet elders voeren, de moderators hier zijn kei- en keihard)
Maar de mod's gaan dit toch niet verwijderen aangezien we toch wel volledig ontopic zijn ? Voor de mod's: Lees gans het verhaal, dan zie je waarover het gaat en we ontopic zijn.
Terug ontopic dus:
Een klein beetje technisch;
Wat ik zei is gewoon wanneer er iets in het libido (de psychische energie) een uiterste is bereikt, je over gaat naar het tegenovergestelde. Dat kan vanalles zijn. In jouw geval de teveel aan technologie die je tegensteekt op een gegeven ogenblik, waardoor je weer naar af wil, het dan weer supereenvoudig wil doen wat doch niet minder interessant en juist de behoefte is vanop dat moment.
Zoals Eclectus ook al deels aangaf met de seizoenen e.d. is de psyche hier ook aan onderhevig. Ik ging vroeger zo extreem veel uit, dat ik nu zelfs trouwfeesten afzeg en verjaardagfeestjes. Om maar eens een concreet vb te geven.
Hetzelfde als de progressie en regressie met dat libido. Daar waar men bij progressie zich telke male aan de binnekant aanpast aan zijn uiterlijke omgeving, gaat men bij regressie zijn uiterlijke leven en dus omgeving aanpassen aan de behoefte van zijn binnenkant, zijn innerlijke leven. Als je je in èèn of andere fase bevind en je kan je niet ontplooien zoals je je op dat moment bent of voelt dan gaat deze energie zich toch kanaliseren maar op een andere weg en zo onstaan soms zelfs psychoses. In extremis natuurlijk.
(dat is nu en stuk uit Jüng's psychologie en wel wat technisch, maar wel leesbaar en begrijpbaar, ik wil niet geleerd doen ofzo, dat komt nog als ik geleerd ben ooit
)Zeg dob, waarom je dit weer tegenkomt, al ooit van synchroniciteit gehoord?

Wat betreft HSP, er zitten er hier nog wel op het forum denk ik, aangezien er onder muzikanten een pak HSP's zitten.
Een echt "Meesterwerk" voor HSP's en super verstaanbaar en vlot leesbaar, is het boek "Hoog Sensitieve Personen" van Eliane Aron. Het is haar levenswerk, het heeft mijn leven verteld.
HSP was en soms nog, het vergeten gat in de psychologie. De introverte die niet introvert is omwille van, maar gewoon nood heeft aan gerust gelaten te worden en in balans te komen.
Ik ben blij dat je wat aan mijn reactie hebt gehad, soulmate
. Zo zie je maar, ben ook zoveel met muziek bezig, maar... ik weet nu weeral zeker dat men levenspad ook voor een groot stuk draait rond psychologie en spiritualiteit. Aangezien ik het weeral tegenkom op uitgerekend; het synthforum. Harmonie en in balans zijn ligt dan ook zo dicht bij elkaar.
, voor mij toch ook ja.
Veel lullen is voor meisjes.