nieuwe synth

dixxy

There are keys to be play
Ik ben van plan om over een poosje een nieuwe synth te gaan kopen
alleen weet ik nog niet wat nou de beste keuse is.
ik wil hem gebruiken voor trance en techno/hardcore
ik heb wel een microkorg maar die vind ik wat beperkt.
ik heb wel eens een virus b geleend en daar was ik wel erg over te spreken.
maar verder ken ik niet zoveel andere synth's

heeft iemand tips dan hoor ik het graag

p.s. ik wil niet boven de 1.000 Euro gaan

ik heb ff een demo geluisterd van die virus b
maar die klinkt echt vet.
is trouwens een nordlead hier mee te vergelijken?

Heb nooit met een Virus gespeeld maar denk dat die het echt moet hebben van zijn effecten..
Een Nordlead is zeker krachtig qua sound maar daar hoort dan wel een leuk effectenbakkie achter...vlak ook zeker de Nord Modular niet uit maar dan moet je weer een PC hebben en wat kunnen proggen(zijn wel veel patches te downloaden)
Ik heb zelfs sindskort een Waldorf Micro Q en ben hier ook wel over te spreken..
Maar je zou eigenlijk zelf ff moeten gaan luisteren wat het beste bij jou past en wat jij fijn vind werken..
Die demo's van Manuel Schleis (Vengeance) zijn allemaal vet dus ik denk niet dat je daarvan uit moet gaan..
Komt ook nog eens bij wie er met de synth speelt ik bedoel in principe kan je met zowat alle synths vandaag de dag trance soundjes kweken (ook oude bakken) mits je maar programmeerd..en wat zijn trancegeluiden ???(be creative ;) )

Origineel geplaatst door dixxy
is trouwens een nordlead hier mee te vergelijken?

Neen!
Luister eens "heel" goed....:geslaagd:

Virus B en Nordlead zijn zeker wel geschikt. Maar vergeet niet, de wereld heeft meer te bieden van virus en nord. Kijk es goed rond op dit forum, luister wat demo's van inet, en ga eens naar de winkel om wat apparaten rustig te beluisteren.

De beste tip blijft wel:

Origineel geplaatst door ProtoHuman
ga eens naar de winkel om wat apparaten rustig te beluisteren.

Als je dan een (aantal) synth(s) naar je zin hebt gevonden, ga je hier op 't forum via de zoek-functie de voors en tegens van de synth(s) bekijken, en mocht je dan nog meer willen weten:

Je vrienden op dit Synth-forum zijn meer dan bereid om je verder te helpen met je keuze!

Maar nogmaals: je moet een synth echt zelf even 'voelen' en horen! Dit scheelt heel veel!

Succes!

koop maar een virus,klink je weer net als de iedereen,waarom niet eens andere duits gerief?

jp8000? altijd gaaf natuurlijk

misschien wel een karma, daar kun je ook een hele hoop "dirtyness" uithalen ;)

koop maar een virus,klink je weer net als de iedereen,waarom niet eens andere duits gerief?

Gelukkig kan je uit de virus meer dan 1 geluid halen. Prima bak hoor met veel mogelijkheden. Wil je iets goedkopers dan kan je ook kijken voor een novation ks.

bedankt voor jullie tips,

maar als je met een nordlead efecten moet gebruiken denk ik dat ik beter een virus kan nemen.
want ik heb verder geen hardware efecten,en software is net wat minder.
en wat ik ook wel belangrijk vind is dat ie wel genoeg stemmen en timbres heeft.
maar een karma is tog niet echt een knoppenbak?
dat wil ik wel graag,lekker freaken met die knoppen.
en dat is ook het grote nadeel van mijn microkorg

Origineel geplaatst door sinew1958

:confused: misschien klink jij als iedereen als als je een virus zou hebben, dat wil dan nog niet zeggen dat dat voor de rest van de wereld geldt....

een budget van 1000 euro is behoorlijk hoog. Daar koop je een behoorlijke synth voor. Virus, Nordlead (met geld over voor effecten), waldorf Q, Supernova; allemaal mooie VA's. Als je wat anders wil dan zo'n VA kun je ook eens kijken naar een Waldorf microwave XT, een Nord Modular (keys) of een G2 met bijvoorbeeld een novation Remote als controller.... Mogelijkheden te over. Gewoon eens een dagje uittrekken om het een en ander uit te proberen, bijvoorbeeld bij Feedback in Rotterdam (daar hebben ze veel uitgestald).

succes

die effecten in de virus zijn ook ni voor over naar huis te schrijven ze, maar ja dat is beter as nix. Btw nog eens, Nord lead klinkt gewoon anders.

misschien klink jij als iedereen als als je een virus zou hebben, dat wil dan nog niet zeggen dat dat voor de rest van de wereld geldt....

wat hij denk ik bedoelt te zeggen is dat de meeste mensen op basis van wat ze horen roepen of specs, vaak een virus kopen om er vervolgens de meest standaarde halve presetgeluiden uit te halen, alsof ze een keyboard met filter hebben.

maar we dwalen af......

alesis ion?

Back