synth voor "natuurlijke" geluiden?

S-330

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een synth (of sampleplayer), die goeie "natuurlijke" geluiden nabootst. Ik bedoel met natuurlijk, strings, piano, sax...
Mijn ensoniq ZR76 heeft een warme realistische pianoklank, de strings van m'n JV1080 zijn niet echt slecht, de sax van mijn vroegere korg T3 was redelijk.

't Is maar voor die weemoedige momenten dat ik bombastische orchestrale dingen wil spelen :D

liefst ietsdat me minder dan 1000 € gaat kosten 8)

thx

Ik zou voor de Yamaha Motif gaan daar zit een ontzettend goeie gitaar emulator in.

Motif all the way, als ik het geld had zou ik het zelf ook doen

Een Kurzweil K 2000/2600 serie vind ik nog steeds de beste natuurlijke klanken hebben.

Je kan natuurlijk ook goedkoop een goede sampler kopen.
Ik heb net een 3de !! 6400 Ultra bij gekocht met 128MB Ram en 10GB Harddisk voor 650 Euro.
Je hebt dan meteen 128 stemmen en genoeg geheugen om lekker tekeer tegaan.
Dan kan je pakken wat je wilt, er zijn vele goede "echte" sample CDs voor weing tekoop tegenwoordig.

Misschien een Karma of een triton? Heerrrlijk om op bijv.trieste momenten van die zware orchestrale herrie te maken! De geluiden zijn errug natuurlijk naar mijn mening in de meeste gevallen, als je erg kritisch bent dan kan je misschien wel wat aan te merken hebben op de standaard piano ofzo maar verder vind ik het ideaal!

hou het goedkoop, yamaha MU-reeks, maar dan de MU90R of MU100R. ga je voor de 90, dan ben je met een 200 euro klaar. SIML75 heeft er een te koop staan.

Gewoon in de winkel luisteren wat en binnen je budget valt en wat je fijn vindt klinken.

D'r is zoveel moois van dat spul.

Bij natuurlijke geluiden denk ik op de een of andere manier altijd meteen... KORG!

Kurzweil PCR1
Roland 2020 met die nieuwe orchestral & string exp. boards

btw: wat voor exp. boards heb je nu in je JV-1080 ?

groet
Joost

'k heb momenteel alleen het vocal board, en het zit er eigenlijk voor niks in, want als'k het al twee keer gebruikt heb zal het veel zijn.:D
al bij al misschien twee goeie choirs.

Misschien is een orchestral expansion iets meer waard?

Ik ga eens op verkenningstocht in de omgeving, op zoek naar een karma om eens te testen, misschien ook eens tussen kurzweil neuzen, die naam kom k ook veel tegen!

Doe jezelf dan een lol en koop voor je JV-1080 de orchestral I expansion, evt ook de orchestral II
Het Session board is ook mooi; o.a. voor piano, koor & blazers

Bij touched-by-sound zijn ze nu voor 125 E in de aanbieding
Anders op ebay kijken

Groet
Joost

Origineel geplaatst door S-330
'k heb momenteel alleen het vocal board, en het zit er eigenlijk voor niks in, want als'k het al twee keer gebruikt heb zal het veel zijn.:D
al bij al misschien twee goeie choirs.

Misschien is een orchestral expansion iets meer waard?

Ik ga eens op verkenningstocht in de omgeving, op zoek naar een karma om eens te testen, misschien ook eens tussen kurzweil neuzen, die naam kom k ook veel tegen!

Origineel geplaatst door D-mike-E
Bij natuurlijke geluiden denk ik op de een of andere manier altijd meteen... KORG!

Ik niet. De Triton kan me gestolen worden.
Dan vind ik de Rolands veel beter voor in bandjes en Yamaha's als een goede 2e. Yamaha neigt meer naar de klassieke kant (en dus ook Jazz). Misschien een cliche, maar het is wel zo.

En die K2x00 bakken van Kurzweil zijn gewoon beesten (met een bijbehorende beestachtige prijs).

Zoals iemand al voor mij aangaf:
Koop een sampler of software sample plug-in
De meest natuurgetrouwe geluiden kunnen alleen maar gereproduceerd worden wanneer er sprake is van een lange sample tijd. Aangezien de meeste hardware bakken weinig aan rom hebben, proberen ze de effecten/eigenschappen van een instrument na te bootsen d.m.v. bijv. portamento, LFO, pitch wheel, etc.

En ja, ik houd ook niet van KORG. Ik heb bij dat merk altijd het idee dat ze het teveel forceren, waardoor je wel moet horen dat het uit een synth komt.

EMU E6400 ultra is alles wat je op dat gebied nodig hebt.
Die sampler zal mijn studio nooit verlaten.

Doet niet onder aan Kurzweil, maar is wel een stuk goedkoper

Wil je natuurgetrouw?!? Gebruik sample cd's (Dan Dean solo brass, Dan Dean Multi brass, Kirk Hunter Solo Violin, Garry Garritan Orchestral Strings etc etc) De synthesizer/workstation die dat wil nabootsen moet nog uitgevonden worden }:|

Daarom snap ik nog steeds niet (nu ga ik heel veel mensen voor het hoofd stoten :duivels: ) dat mensen met hardware liggen te klooien. En kom alsjeblieft niet met het argument van knopjes draaien e.d. er zijn tegenwoordig super midi controllers op de markt voor zeer weinig geld.

Maar goed ieder zijn meug, zeg alleen niet dat ik je gewaarschuwd heb voordat je een zinloze zoektocht begint naar een synth/workstation die niet bestaat :engel:

Origineel geplaatst door Hover
Mhh, een Korg Z1 misschien?

Huhh, nou nee voor mij niet
Vertel eens eerlijk? "Dit klinkt toch nergens naar?"
http://www.patchmanmusic.com/AudioDemos/Z1V1DEMO.mp3
Dit bedoel ik nou met "Overruled"

Die trompetjes en die Didjeridoo komen nog in de buurt (alleen is die didgeridoo slecht gelooped)
Maar :r die 3e synth. Zo'n sound werkt op mijn zenuwen. Akelig gewoon. Dat is nu een typische "Korg sound"
Je moet ervan houden.

Naar mijn mening is Roland beter met natuurgetrouwe klanken dan Korg (gebaseerd op de vergelijking tussen m'n Roland JV-1010 en m'n Korg Triton Le. Met name piano's vind ik bij Roland zeer goed; zoals al eerder genoemd staan er op het Session Expansionboard voor de JV/XP series erg mooie piano's en blazers.

Overigens kun je in stagepiano's ook erg vaak goeie natuurgetrouwe geluiden vinden, maar je bent dan wel beperkt tot de standaard instrumenten zoals piano, blazers, strings en gitaren. En helaas zijn er naar mijn mening maar enkele stagepiano's die ook daadwerkelijk goeie natuurgetrouwe sounds hebben, sommige merken/types hebben minder goeie blazers en strings omdat alle aandacht uitgaat naar de piano.

Back