maxdox
rode peper en knoflook
Origineel geplaatst door sander
Zowel Dr Dre als Puff Daddy maken zelf niet de muziek!!!!!
Dat doen anderen. Zijn plaatsen alleen hun naam op het produkt.
Er staat ergens een opname online hierover. Zal het nog eens opzoeken.
<knuppel in hoenderhok mode>
psies. Met alle respect, want de beats van de "westside" klinken altijd wel lekker funky. Goed gejat en goed geproduceerd. Dat kan ik niet zeggen over Puff Dady inc.
Maar hun success voelt mij kunstmatig aan. Beide zijn gewoon hiphop imperia! Marketing magnaten. Consume Consume! Dat niemand doorheeft dat hun success gewoon gebaseerd is op een soort geniale promotieformule, welke mij doet denken aan een soort "piramide" constructie.
Ga na:
90% van alle r&b en hiphop producties die je de afgelopen tijd op tv voorbij hebt zien komen, komt of uit de dr-dre stal, danwel puff daddy stal. Beide gebruiken heel duidelijk het principe van "iemand naar voren schuiven". Nieuwe artiesten worden nml. altijd gepromoot door iemand die al die status heeft. Niet alleen is (tijdelijk) success voor zo'n artiest gegarandeerd, het zorgt er ook nog eens voor dat de "top" (dr dre en puff daddy bijv.) vrijwel onsterfelijk worden. Zij zijn onschendbaar tegen (tijdsgevoelige) trends, want als iets "uit" is, dumpen ze de artiest, en schuiven ze een nieuwe naar voren. En als die artiest zo successvol is (bijv eminem), dan krijgt deze ook een soort rang om mensen naar voren te schuiven. Combineer dit met de macht van mtv, en je hebt big bussiness!

gaafste artiestennaam in jaren !
kusje van een gelukkige mama-gem
)