Dr dre.... leuk verhaal

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door sander
Zowel Dr Dre als Puff Daddy maken zelf niet de muziek!!!!!
Dat doen anderen. Zijn plaatsen alleen hun naam op het produkt.
Er staat ergens een opname online hierover. Zal het nog eens opzoeken.

<knuppel in hoenderhok mode>
psies. Met alle respect, want de beats van de "westside" klinken altijd wel lekker funky. Goed gejat en goed geproduceerd. Dat kan ik niet zeggen over Puff Dady inc.
Maar hun success voelt mij kunstmatig aan. Beide zijn gewoon hiphop imperia! Marketing magnaten. Consume Consume! Dat niemand doorheeft dat hun success gewoon gebaseerd is op een soort geniale promotieformule, welke mij doet denken aan een soort "piramide" constructie.
Ga na:
90% van alle r&b en hiphop producties die je de afgelopen tijd op tv voorbij hebt zien komen, komt of uit de dr-dre stal, danwel puff daddy stal. Beide gebruiken heel duidelijk het principe van "iemand naar voren schuiven". Nieuwe artiesten worden nml. altijd gepromoot door iemand die al die status heeft. Niet alleen is (tijdelijk) success voor zo'n artiest gegarandeerd, het zorgt er ook nog eens voor dat de "top" (dr dre en puff daddy bijv.) vrijwel onsterfelijk worden. Zij zijn onschendbaar tegen (tijdsgevoelige) trends, want als iets "uit" is, dumpen ze de artiest, en schuiven ze een nieuwe naar voren. En als die artiest zo successvol is (bijv eminem), dan krijgt deze ook een soort rang om mensen naar voren te schuiven. Combineer dit met de macht van mtv, en je hebt big bussiness!

dat van die ghostproducers klopt ja, onder andere melman en scott storch dacht ik...

Van scott storch weet ik dat zeker dat het geen aliasnaam is want van die gozer heb ik een interview gelezen in een hiphopblad waarin stond dat hij dre wel ff van de kaart zou blazen.
Hij beweerde dat alle melodieen door hem verzonnen waren en dat hiphop beats niet zo moeilijk waren om te maken dus dat hij het zelf wel ff zou gaan doen.
Hij vergeet daarbij wel ff dat grote artiesten alleen maar gekoppeld willen worden aan een grote naam zoals dre,neptunes etc.
Veel suc6 mr storch:gaap:

en toch heb ik op de een of andere manier het gevoel alsof de Neptunes 'echtere' muziek maken in mijn ogen...

het klinkt ook zo lekker fris...
geen fratsen, dat scheelt...

blijf benieuwd hoe lang ze het vol houden...:mexico:

Origineel geplaatst door gemmetje
:halleluja gaafste artiestennaam in jaren !

hier zie je hem samen met 6 trak & errol op de foto die met dat mooie rokje is 6

Gemmetje........................mamma................moedertje..................hoe heb je je ooit kunnen inlaten met zo'n man.8)
Dat is toch de foto na je scheiding???
Liet je onz maar mooi zitten met die enge man.

6track loopt nog steeds in een rockje. Dat krijg je er nou van als moeders weglopen.

Maar over Dre nog even het volgende:

Een goede vriend van ons werkt zo af entoe samen met dre en snoop.
Wat ik van hem begrijp is dat deze jongens professioneel zijn ingesteld en wel degelijk hun muzikale stempel er opdrukken.
je moet niet vergeten dat Dre ook een producer is.

Wat mij nu zo opvalt is dat de nederlandse "gangsta rappers" onder ons vaak vreselijk arrogant zijn en niet beseffen dat hun idolen vaak het tegenovergestelde zijn.
Het is vaak maar een spel die je niet al te serieus moet nemen.

Origineel geplaatst door olafmol
ik heb hier het meeste van de neptunes wel liggen, en ik draai nog bijna elke maand wel een keertje het grotendeels door hun geproduceerde 2e kelis album....... want dat is VET!

maaaarrrrrrrrrr......dat clones dubbel-album bv..was voor mij echt een teken aan de wand..een dubbel-CD waar precies 3 goede nummers op staan in totaal...en toch releasen..sorry hoor..als producer moet je niet alleen op hype meevaren maar ook je eigen Quality Control doen...... toen was het voor mij wel duidelijk dat ze nog een heel eind moeten groeien..... en die NERD albums vallen ook vies tegen eigenlijk...daarvan zijn 80% van de nummers gebaseerd op hetzelfde riffje enzo...moet je maar es goed luisteren..maargoed..ieder z'n eigen mening ;)

eh frontin was toch zeker errrrrg oke
dat heb ik niet zo snel bij dre ..

daarnaast van alles wat dre produceert is er ook genoeg bagger .. of iig niet goed genoeg
naar mijn standaards dan ..

En jongens kom weten jullie wel wat een producer doet ?
zie reply dobre !

Origineel geplaatst door Errol
Gemmetje........................mamma................moedertje..................hoe heb je je ooit kunnen inlaten met zo'n man.8)
Dat is toch de foto na je scheiding???
Liet je onz maar mooi zitten met die enge man.

:dubbel: kusje van een gelukkige mama-gem gelukkig.....met haar nieuwe liefde: Hannibal Lector

Wat mij nu zo opvalt is dat de nederlandse "gangsta rappers" onder ons vaak vreselijk arrogant zijn en niet beseffen dat hun idolen vaak het tegenovergestelde zijn.

ik ken ze natuurlijk niet persoonlijk, maar uit dat anderhalve interview wat ik zie en de jaarlijkse 5 minuten MTV die ik kijk, krijg ik soms toch echt de indruk dat vele niet-nederlandse "gangsta rappers" toch ook niet onbekend zijn met het fenomeen arrogantie. (ooit 50 cents of Nelly op tv gezien ?? :r )

In dat artikel staat dat dhr Dre goed kan werken met D-12, ondanks dat ze allen hun eigen sickness hebben.
Hoe gaat dit in z'n werk dan ? Mijns inziens moet het persoonlijk ook (op z'n minst een beetje) klikken wil er een basis zijn voor een vruchtbare samenwerking (zo werkt dat bij mij iig wel !). Het is misschien niet de meest profi-instelling, maar wel resultaatgericht !

Veel rappers zijn van die binken die hun grootsheid halen uit het aantal tattoos en kogelgaten wat ze op hun lichaam hebben. Niet de meest makkelijke mensen om iets mee te doen, lijkt me.

maaktte Dre niet de beats bij NWA?

Origineel geplaatst door barn
en toch heb ik op de een of andere manier het gevoel alsof de Neptunes 'echtere' muziek maken in mijn ogen...

het klinkt ook zo lekker fris...
geen fratsen, dat scheelt...

blijf benieuwd hoe lang ze het vol houden...:mexico:

psies. Neptunes klinkt fris omdat ze niet de wereld en zijn moeder samplen. HEEL veel dingen van Dr. Dre zijn gewoon remakes van bestaande nummers. De neptunes doen toch wel heel veel zelf zonder te samplen. De hele Justin Timberlake plaat heeft toch wel hele vette dingen...en het zijn originele producties.

Origineel geplaatst door MadR
eh frontin was toch zeker errrrrg oke
dat heb ik niet zo snel bij dre ..

daarnaast van alles wat dre produceert is er ook genoeg bagger .. of iig niet goed genoeg
naar mijn standaards dan ..

En jongens kom weten jullie wel wat een producer doet ?
zie reply dobre !

hehe..zeker...

producen is vaak toch motiveren, inspireren, psycholoog spelen, dirigeren, the masterplan in het oog houden, je visie tentoonspreiden...

een synth doet al snel wat jij wilt, een mens is een heel ander verhaal...

Origineel geplaatst door isnieZot
ik wil nu niet beu doen maar dr dre en incl alle hip hop producers hebben een bassist en een keyboard player.
zo kan ik ook muziek maken hoor. gewoon wat muziekanten een deuntje laten spelen :Z :Z

Zo werkt dat,velen weten nog steeds niet dat een producer de regiseur is van het geheel.
Hij deelt de lakens uit,voor de engineer,de muzikanten,de beat programmers enzovoorts.

Doordat iedereen tegenwoordig alles zelf doet is dat een vergeten begrip geworden,omdat er geen keyboard players,engineers,beatprogrammers meer aan te pas komen.

Voor elke taak de beste man...

Origineel geplaatst door Nolet
psies. Neptunes klinkt fris omdat ze niet de wereld en zijn moeder samplen. HEEL veel dingen van Dr. Dre zijn gewoon remakes van bestaande nummers. De neptunes doen toch wel heel veel zelf zonder te samplen. De hele Justin Timberlake plaat heeft toch wel hele vette dingen...en het zijn originele producties.

gekkie .. neptunes speelt de halve rare groove collectie uit de jaren 70 na ..

goed opletten he .. :P

Origineel geplaatst door Dobre
nu slaat mijn handtekening ineens wel een modderfiguur :frons:

bij mensen moet je ook de juiste knoppen indrukken
hoe kom je er achter welke knoppen ? juist ... ;)

Origineel geplaatst door MadR
gekkie .. neptunes speelt de halve rare groove collectie uit de jaren 70 na ..

goed opletten he .. :P

uhmmm..tsja...ik bedoel eigenlijk dat ze niet 4 maten van George Clinton sampelen...of dat ze van Atomic Dog...snoop doggie dog maken....

Zo'n track als Rock your Body van de neptunes klinkt natuurlijk ONTZETTEND als een jaren 70/80 disco kneiter maar is toch een originele productie. Geen loopjes of sampletjes zijn daar gejat...vind ik wel een verschil

Origineel geplaatst door Christov
maar maakt dat de muziek beter?

Neuuh...ik ben ook de laatste die tegen samplen zal zijn. Maar het is wel de verklaring waarom neptunes frisser klinkt. Ze doen gewoon niet wat veel producers in de hiphop wel doet: samplen. Dus klinkt het anders en is het wat frisser.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back