hulp bij aanschaf synth

Origineel geplaatst door krachtwerk
okee dan,
hier een klein stukje gemaakt in reason.

hmm, link is beetje mislukt denk ik :)

interessante discussie... het is ook wel de eerste keer dat ik zie dat men echt een beginner probeert zwaar materiaal aan te raden... het is eens iets nieuws. maar daarom geen slechte raad...

greetz

Origineel geplaatst door justin
Ach ja buitenstaanders horen ook vast of je een moog hebt gebruikt of niet. Ik vind dat allemaal maar geneuzel over onzin, moog dit moog dat.

Koop gewoon een rauwe nordlead en een goede sampler. Klinkt allemaal wel mooi allemaal die orig. spullen,maar als je net muziek maakt,wat heb je dan aan die rotzooi. En kun je over 10jaar de zooi in de alles brander gooien8o)

Das een van de slechtste adviezen die ik ooit gehoord heb. Een Nordlead klinkt echt in de verste verte niet als ook maar een moog-cloon-wannabe. Als de threadstarter op zoek is naar dat type geluid (moog-achtig) dan moet ie vooral GEEN nordlead kopen!

Origineel geplaatst door Nolet
Das een van de slechtste adviezen die ik ooit gehoord heb. Een Nordlead klinkt echt in de verste verte niet als ook maar een moog-cloon-wannabe. Als de threadstarter op zoek is naar dat type geluid (moog-achtig) dan moet ie vooral GEEN nordlead kopen!

Nee een moog. Ik zeg altijd is maar wat je er zelf uithaalt. Maar goed moog of niet moog dat boeit mij eerlijk gezegt geen flikker.

Origineel geplaatst door justin
Nee een moog. Ik zeg altijd is maar wat je er zelf uithaalt. Maar goed moog of niet moog dat boeit mij eerlijk gezegt geen flikker.

Dat het jou niet boeit is je goed recht, maar die jongen hier vraagt er wel specifiek om. Niks ten nadele van de Nordlead trouwens hoor! Kep 'm zelf ook gehad! Het bassgeluid wat je daar uithaalt is zo ontzettend herkenbaar dat het bijna eng is!

Re: Re: hulp bij aanschaf synth

Re: Re: hulp bij aanschaf synth

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Hoeft dat echt?
Sorry, het was niet persoonlijk bedoeld en had meer met je Avatar te maken. :D

Re: Re: Re: Re: hulp bij aanschaf synth

Re: Re: Re: Re: hulp bij aanschaf synth

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Maar mijn mening blijft nog altijd dezelfde, zo iemand moet je geen microkorg aanpraten omdat hij groen is.
Waar sta je precies met een volledige setup waar je niets mee bent? Juist: NERGENS!!!
Nogmaals: ik raad hem de microkorg niet aan omdat hij sonisch superieur is aan een Moog,
maar omdat hij dan een VA keyboard(je) heeft waar hij hands-on knoppen heeft voor cutoff/resonance en een vocoder.

Jij domme banaan ;)

Met een groove-bak kan je volgens mij in jou geval al heel veel! Klein beginnen! Mijn raad! Probeer gewoon een leuk bakkie helemaal uit te pakken! ;)

laptop
+
fruityloops
+
micromoog V
+
edirol microcontroller

... iemand?
neen?
slecht idee?

okee dan maar...

:erm:

xp-80

xp-80

Neem een 2de hans roland xp-80,
echt goed! :okdan:
roland_xp80.jpg

Waar ik niemand over hoor is/zijn :confused:
Doe de laatste tijd ook veel met softsyntz en echt het grote verschil zijn outboard fx. dus. wat zou ik zeggen:

leuke geluidskaart met 8out. 200,-
leuke budget fx (boss se50 of 70 / alesis quadraverb / zoom 1201of1204 (met vocoder btw) 100,- p.s
Behringer 12 kanaals mixertje 100,- (of liever Folio sx, lekker eq etc 300,-)
Aparte EQ: 50,-
compressor/limiter (tja. dit verschilt nogal, maar je kunt best beginnen met een behringer ofzo) 75,-

Dit zijn de basics denk ik (voor ca 700!!!!), uiteraard heb je een midi keyboardje nodig, dan kun je gelijk maar een kleine synth doen zoals sander voorstelt. Siel of Korg ofzo.

succes.

Back