Origineel geplaatst door krachtwerk
zoals ik begon: warme sound van air (niet dat ik hun wil gaan kopieeren ofzo), ik heb eens gekeken in hun cdboekjes daar staat bv: mini moog, korg ms20 en een talkbox (?). ik wil in ieder geval geen boemboem-house ofzoiets maken.
Als je de sound van AIR wil (en kraftwerk enzo), dan mag je alvast meer beginnen sparen
. Mijn muziek gaat ook die richting uit en wat hierna volgt komt uit vele jaren ervaring
. Wat ik kan zeggen: VA's gaan het voor jou zeker niet doen (bv. Virus, Nordlead, MS2000). Vergeet die juno 60 ook maar. Een talkbox is een heel goedkope oplossing om toch je stem wat gevocodeerd te laten klinken (bv. een digitech talker of een heil talkbox). Vocoders zijn niet echt goedkoop, maar misschien kan je uitkijken naar een Roland SVC-350 (prijs rond de € 500 - € 600).
Voor een synth zou ik zeker een moog nemen. Bv. een moog prodigy of een moog source (de prijzen daarvan schommelen denk ik rond de € 600). Dan heb je al heel mooie strakke basslijnen binnen handbereik en ook de typerende solo's.
Met een SVC-350 en een moog source kan je al heel mooie dingen doen en het ligt maar net iets boven je budget. En als grote voordeel heb je ook dat je heel snel weg bent met die dingen. Maar begin echt niet met VA's en analoge die je niet kent, want dan ga je echt miskopen doen.
PS: kijk ook eens in de mooie AIR thread