Keyboard contest

Keyboard contest

• ja, ik doe zeker mee

Stemmen: 9 19,6%
  • Nee, daar heb ik geen interesse in

Stemmen: 14 30,4%
  • Geen mening of niet in bezit van keyboard

Stemmen: 23 50,0%

• Totaal aantal stemmers
    46
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

phochos

Berliner School Artist
In navolging van de verschillende contests (en het feit dat ik nu een cdr aan het maken ben met alleen maar mijn yamaha PSS580 keyboard) een volgend plan:

Maak eens een track door alleen maar gebruik te maken van een echt keyboard (mag dus van alles zijn, zolang het maar geen synthesizer, computer of synthmodule is). Verder mogen dus alle keyboardmerken gebruikt worden (Casio, GEM, Yamaha, TEchnics, enz). Het hoeven dan geen lange tracks te worden, 1 minuut volstaat ook al.

Wie is in het bezit van een keyboard en wil wel eens laten horen hoe dat klinkt. Probeer eens wat. Een meersporen recorder mag natuurlijk gebruikt worden (ikzelf neem daarvoor een Boss BR1180CD), zolang dus alleen maar wel een echt keyboard wordt gebruikt.

Gaarne reacties hierop.

Ik denk dat de meeste alleen maar synths, samplers en workstations hebben en niet onmiddellijk een personal keyboard (hier en daar een uitzondering te na gelaten).

Breid het uit naar keyboard of workstation en ik doe mee ;)

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Ik denk dat de meeste alleen maar synths, samplers en workstations hebben en niet onmiddellijk een personal keyboard (hier en daar een uitzondering te na gelaten).

Breid het uit naar keyboard of workstation en ik doe mee ;)

:doei:

Nee, want dan is de aardigheid van het gebruik van alleen maar een keyboard eraf.

Phochos:(

mensen mogen al die apparaten niet gebruiken, waar dit forum over gaat......ja, dat wordt al snel moeilijk denk ik

Origineel geplaatst door ikke
Enneuh? Mogen er ook externe effects gebruikt worden?

Zolang als je maar wel een keyboard gebruikt voor de geluiden. Deze thread is puur bedoeld om te laten horen dat je met een enkel keyboard ook heel behoorlijke muziek kunt maken.

Phochos:W

ik heb een Yamaha SW1000xg. Dat is een soundcard met Xg-geluiden. Is hetzelfde als een Yamaha keyboard. Is dat ook toegelaten? Voor de rest heb ik alleen een Realistic Concertmate-450 en een Casio SK-1. Dus gene vette.. :D

ik heb een karma met een gm module, volgens mij is dat ook een keyboard.

ik neem aan dat de standaard keyboard definitie gewoon geldt, dus dat je je keyboard in 2 gedeelten kan splitsen en dat de linkerkant voor de bassen en akkoorden is (bovenop de drums) en de rechterkant voor de melody.

dus de vraag is eerder, bedoelt phochos de bovenstaande definitie of gaat het puur om gm geluiden want dan mag een geluidskaart ook.

NOGMAALS VOOR ALLE DUIDELIJKHEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALLEEN DUS MAAR ECHTE KEYBOARDS, TUURLIJK EEN KORG KARMA WORDT OOK WEL KEYBOARD GENOEMD MAAR IS DUS EEN SYNTHESIZER - HAD OOK GEZEGD GEEN COMPUTERS. DUS ECHTE KEYBOARDS, ZOALS EEN CASIO SK1, EEN YAMAHA PSS480, EEN TECHNICS KN1000, EEN GEM CD30 EN GA ZO MAAR DOOR.

DUIDELIJK????????????????????????????????????/

mag dit naar algemene discussie? ik heb nog geen track gezien...

(ik denk trouwens niet dat veel mensen hier een keyboard hebben?)

Verplaats het maar als je dat beter vind, geachte moderator.

Origineel geplaatst door phochos
NOGMAALS VOOR ALLE DUIDELIJKHEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALLEEN DUS MAAR ECHTE KEYBOARDS, TUURLIJK EEN KORG KARMA WORDT OOK WEL KEYBOARD GENOEMD MAAR IS DUS EEN SYNTHESIZER - HAD OOK GEZEGD GEEN COMPUTERS. DUS ECHTE KEYBOARDS, ZOALS EEN CASIO SK1, EEN YAMAHA PSS480, EEN TECHNICS KN1000, EEN GEM CD30 EN GA ZO MAAR DOOR.

DUIDELIJK????????????????????????????????????/
YES, SIR!!!!

Bericht door een moderator:
verplaatst naar algemene discussie overig, ten eerste omdat de synth-relevantie twijfelachtig is, ten tweede omdat er nog geen stukje geluid langs is gekomen terwijl de thread in het tracks forum stond.

En orgeltjes? Mag dat ook?
Je weet wel... orgeltjes?
Phochos? VERTEL!! SNEL!!!
...een keyboardje is toch ook een soort orgeltje... of andersom...

:engel:

Origineel geplaatst door Hanz
En orgeltjes? Mag dat ook?
Orgeltjes?
Phochos? Vertel snel!
...een keyboardje is toch ook een soort orgeltje... of andersom...

:engel:

Ja, dat mag wel Hanz, inderdaad is een orgeltje een soort keyboard. En nee, geen Logitech, Fatar, omdat daar weer modules aan vast gekoppeld moeten worden. Dus orgeltjes en keyboard dus met ritmebox, bassbegeleiding en accoordbegeleiding en eventueel percussiepads erop.

Phochos

En geachte moderator, had het inderdaad in de algemene thread moeten zetten, excuses ervoor.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back