Equinoxe 4 in +/- 1 uur...

Bass

Gepokt en gemazeld
Haha ik wou effe snel Equinoxe 4 van Jarre remaken...
Heb er niet veel aandacht aan besteed (dat is te horen ook) en effe in 1 uur afgeraffeld ..

voor de gein :

Bass, ben jij dat die al die muziekjes namaakt die ik in liften en hotel-halls hoor ???:D

Eén van m'n favoriete stukken van JMJ. Wat ik wel goed gedaan vind is de sequence op de achtergrond (saw-geluidje) en ook het geluid van het refrein ... geven nagenoeg dezelfde sfeer als het origineel. Qua mix is het niet volledig in orde, maar zoals je zegt is het maar in een uurtje in mekaar gebokst ... en dan vind ik het best knap.

Om het even over dit nummer te hebben ... het allerknapste vind ik de break waarin een beetje een stem geïmmiteerd wordt met behulp van synths. Ik heb me altijd al afgevraagd hoe iemand op zo'n idee kan komen ... prachtig. Ik heb zelfs de indruk dat JMJ het zelf niet meer kon reproduceren op z'n LP Concert en Chine ... want daar trekt die break op niets. Nu op naar Equinox part 7 ????

:doei:

voor in een uur vind ik dit echt heel goed, idd vooral die "toonladder" is errug lekker nagemaakt

Errug goed gedaan !! Lekker hoor.. je mag van mij het hele nummer af maken hoor..:)

:halleluja :okdan: Ik heb ze even naast elkaar gehoord, en inderdaad zijn er een paar kleine dingetjes!
Maar echt heel goed! Die ene vallende sequence die start op 15 sec, dat is in het origineel (1 min) net even iets gierender en hoger. En het basgeluid is toch een andere, een veel lichtere en niet zo pompende bas... Maar daar staat tegenover dat die van jou wel weer lekkerder is. Je snare staat ook iets te hard en met iets teveel hoog (misschien is de oplossing minder velocity)...

Maar, dat je het uberhaupt voor elkaar krijgt om het zo te laten klinken, ik vind het erg knap; en dan ook nog eens in een super korte tijd.

ComCommercieel -> erg goede namaak versies van die oude synth nummers moet te doen zijn met de huidige stand van techniek (soft en hardware).... Want jouw versie klinkt wel frisser en meer bij de tijd, dan het origineel.:L

Ben benieuwd of je deze gaat afmaken!

Nou ja ik ben nogal ongeduldig en wil snel resultaat hebben
Ik probeer met de mix altijd de niet echt authentieke geluiden te maskeren

De break wou ik wel doen maar dat zou nog langer duren haha:D

Hmm volgens mij klinkt ie op kleine speakertjes beter dan op een goed systeem ? shit...

Best leuk! En binnen het uur zou mij noooooooit lukken... je wint de snelheidsprijs! :D

De sfeer is goed getroffen en de leuke 'VCS' geluidjes doen 't hem.
Alleen ik (mierencopuleerder) vind het storend dat het arpeggio lijntje niet klopt; de eerste secondes, en rond 0:13 het 'afdalen'. Daarna is-ie weer gewoon goed.

Ik zou hem afmaken, in ieder geval! :)

Loik gedaan. Nu nog een clippie met pinguins. :)

Origineel geplaatst door fuse

Ooohhh... cultuurbarbaar! :(

Hint:
2_little_tomy_windups.jpg

Laatst gewijzigd:
Wat helaas niemand echt schijnt te lukken is de overgang van Am naar Edim7 naar D mineur.. Die hoor ik hier (net zoals bij dhr. Risvik's emulatie) een beetje de mist in gaan (nou ja, de akkoorden kloppen, maar het zaagriffje niet echt :) ). Heb je hier als bron een MIDI-file voor gebruikt of lekker alles op 't gehoor gedaan?

Wat sounddesign betreft - voor 1 uurtje - heel erg netjes!

MIDI file ?????:duivels:

Hou op... nee joh ik speel alles zelf in hoor !
Heb muziekles gehad dus ik vind dat soort dingen zelf uit
:)
MIDIfiles zou wel TE makkelijk zijn ..

Origineel geplaatst door fuse

Da was Oxygene 4 volguns mij :)

welke gear heb je eigenlijk gebruikt (en het liefst voor welke sounds precies)??

Drums : Emu Procussion
Bass : Roland JV1080
Strings : Roland JP8000
Rest : Novation Nova

Helemaal top Bass!
Zoals je zegt een paar dingetjes, maar errug vet...zjapoo!

zeikmode aan;

Ik vraag me af wanneer iemand een track op het forum post waarom er zo vaak bij staat dat het 'even snel' in mekaar geflanst is.
Is dit om kritiek van te voren al de das om te doen of om extra lof te krijgen?
Of zijn jullie misschien bang om een productie waar lang aangewerkt is en dus alles bevat wat de persoon in kwestie op dat moment in huis heeft, niet goed genoeg is naar je eigen maatstaf en daar op afgerekent wordt?

't Maakt mij niet uit of iemand er 1 dag of 4 weken aan gewerkt heeft. Als't goed is, is het goed alhoewel.....meestal zijn de goede producties toch degene van 4 weken inzet.... .

Ik luister liever naar iets waar iemand aandacht aan heeft besteed als dat ik weer zo'n post open en de thread al begint met 'ik heb effe snel'....

Natuurlijk. Als je even een stukje van een ideetje of filtersweep wilt laten horen is dat anders.
Heb je het echter over een 'track' laat dan ook wat inzet horen en dat begint meestal niet met 'ik heb effe snel'...

Ik zou zeggen, doe het goed of niet en wees niet bang om te zeggen dat je hier weken aan gewerkt hebt en dat dit op dit moment al je kunnen behelst. Ik denk dat je dan ook veel meer serieuze commentaren zult ontvangen waarmee je weer je voordeel kunt doen.

zeikmode uit.;)

Gr. Tom

Back