2de hands spul kopen van onaangename personen

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik had laatst een afspraak met iemand om te kijken naar zn kawai k5000, maar die gast deed zo vreselijk onaardig over te telefoon. Ik vroeg hem of er nog over de prijs viel te onderhandelen. Hij reageerde vreselijk onsympathiek hierop. Daarna ben ik bij hem langs gegaan om te kijken naar die synth en buhhhh er hing zo'n naar sfeertje. Ik heb op basis daarvan toch besloten dat ik niet de synth wilde hebben. Puur doordat ik dat persoon totaal niet aardig vond.

Wat zijn julie ervaringen op dit gebied??? Koop jij een synth toch ookal is die persoon erg onaardig>?

Ik heb nog geen onaardige personen meegemaakt met het kopen van apparatuur, maar als er een sfeer hangt waarbij je het gevoel hebt dat de ander iets verbergt, te snel wil handelen, te veel druk zet achter de verkoop etc. zou ik het persoonlijk niet doen, omdat ik dan gewoon het idee is dat er een mankement oid is of dat er ergens iets niet klopt waar ik later wel eens spijt van zou kunnen krijgen.

Ben idd ook wel benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken..

Tot nu toe geen slechte ervaringen gehad....integendeel,overal waar ik tot nu toe spullen heb gehaald ( van mensen van dit forum,ondertussen al aardig wat... ) werd ik meteen getrakteerd op drinken,een toer langs hun gear en een gezellig gesprek over synths en aanverwante zaken...

( Dat mag ook wel eens gezegd worden )

:biertje:

Bij gear halen heb ik nog geen slechte ervaring
gehad, meestal aardige mensen, beetje lullen,
neetje drinken...

Wat ik echter wel zo nu en dan heb is als ik
iets verkoop dat er dan bij zijn die onbeleefd
zijn. Als beleefd persoon A me 200 geeft, en
onbeleefd persoon B zou 220 geven dan kan
B me wel degelijk de boom in hoor.

Ik ben van principe dat ik als het té onbeleefd
is of als de mensen het gewoon niet waard zijn
ik gewoon niet meer antwoord. Ik kan mijn energie
en tijd in wel 100 andere zaken steken.

Maar gelukkig zijn het meestal aardige mensen.
Ook komen ze vaak van ver, en dan weet je op
voorhand dat het geen puisterige zeurende puber
is die denkt dat ie het helemaal is.

Goed mailen en bellen op voorhand is meestal
goed. Dan heb je een idee van welk vlees je in de
kuip hebt.

Axel

Personen die onaangenaam veel geld vragen voor iets en onaangenaam vervelend doen om er iets af te doen, vind ik op voorhand al heel onaangenaam. :D Dan zal ik zeker niet de moeite doen om daar naar toe te gaan.

Dan heb je andere mensen die veel vragen, maar die heel betrouwbaar zijn, daar koop ik wel graag van. Zoals iemand waar ik eens iets van gekocht had waarvan ik vermoedde dat er iets niet klopte en die heeft dan de reparatie terugbetaald (heel net !!!). Of mono-poly die ook een "fout" rechtzette.

Ik heb het ook wel al eens gehad dat de persoon in kwestie heel onbetrouwbaar overkwam op het moment dat ik daar dan was, maar dan moet je gewoon de situatie proberen inschatten op de tijd die je hebt en dan je conclusies trekken. Tot nu toe heb ik dan altijd de verkoper het voordeel van de twijfel gegeven en dat is mij nog nooit tegengevallen. Meestal is het wel vrij ver rijden en dan heb ik toch altijd de neiging om het te kopen, omdat ik toch van zo ver kom ... (misschien geen al te goede redenering :) )

Maar ik probeer dus zo veel mogelijk op voorhand te schiften.

Wat betreft verkopen: alleen nog maar positieve ervaringen gehad (heel positief zelfs). Behalve één keer toen er eens iemand iets kwam kopen en de dag erna stond het al op ebay (een handelaartje als je het zo wil noemen). Ik had het wel door, maar ik trok er me niet teveel van aan. Ik probeer mijn prijs zelf altijd zo laag mogelijk te houden.

Origineel geplaatst door dione
Tot nu toe geen slechte ervaringen gehad....integendeel,overal waar ik tot nu toe spullen heb gehaald ( van mensen van dit forum,ondertussen al aardig wat... ) werd ik meteen getrakteerd op drinken,een toer langs hun gear en een gezellig gesprek over synths en aanverwante zaken...

ik ook :)

Iemand die van synths houdt kan toch niet fout zijn?

Nja, tenzij het een eikel is.

Ook tot nu toe nog geen slechte ervaringen. Ik probeer eerst alles af te spreken via meel, en da's tot nu toe goed gegaan.
In 99% van de gevallen als ik iets 2e hands koop is het zo dat ik het niet echt nodig heb. (nu ik eens diep nadenk: ik heb eigenlijk helemaal geen gear ECHT nodig!) Dus als iemand onaardig ofzo doet kan ie de boom in: dan verkoopt ie 't toch niet aan mij?! Kan ik niet wakker van liggen.
't Is voor mij nog steeds uitgebreide hobby, en daar moet ik plezier in hebben en geen gezeik.

Trouwens, maak van die 99% maar gewoon altijd.

Ook hier geen problemen... vrijwel allemaal relaxte mensen leren kennen via aankopen & verkopen.

Da's dan ook weer een nadeel - voor je het weet zit je wéér bij die personen! ;)

Meestal spreek ik alles eerst via de e-mail af zodat je weet wat je ervoor gaat betalen en wat de conditie van het apparaat is. Als je dan ergens aankomt is het meestal gewoon testen en als hij verder goed bevalt is de deal rond.

Wat ik wel vervelend vindt is als ik iets verkoop, je alles afspreek en dat mensen nog gaan afdingen op het moment dat ze bij mij op de stoep staan. Het antwoord is dan altijd: we hebben een prijs afgesproken.

Ik doe het inderdaad ook precies op de manier zoals BananaWorld het beschrijft. Ik had tot nu toe alleen via mensen van het synthforum gekocht maar van de week ook voor het eerst via marktplaats. Via het synthforum geeft me altijd een wat "veiliger" gevoel, zeker als mensen hier al lang posten. En wat onaangename sfeer/personen betreft. Als de sfeer me niet bevalt koop ik niet, maar ik verkoop toch echt aan de hoogste bieder.....

Same here, ik zorg ook altijd dat alles in feite al rond is voor je ergens heengaat, en daar hou ik me ook aan (zowel als koper als als verkoper). Verder heb ik eigenlijk ook alleen maar positieve ervaringen, maar misschien komt dat ook omdat de zakelijke kant dus vantevoren al goed geregeld is. Als iemand zwaar onsympathiek of vervelend doet, mag ie van mij echt de poep inzakken, dan (ver)koop ik liever niet. Het moet wel gezellig blijven he (sprak de Brabo met zachte G :D).
Kwestie van leven en laten leven.

Ik ben nog nooit onaangename personen tegengekomen (zowel als koper als als verkoper niet), maar ik geloof dat het mijn aankoop niet zal dwarsbomen. Ik koop een apparaat, geen relatie met de verkoper. Ik zou hoogstens onaangenaam terug doen, het apparaat op elk krasje controleren en overal over zeuren, kortom de verkoper het idee geven dat 'ie rotzooi verkoopt en dat ik hem een pleziertje doe als ik het voor minder meeneem, iets wat ik bij een aangenaam persoon niet snel zal doen. Maar zoals ik al zei, ik heb het nog nooit meegemaakt.
In winkels is het een ander verhaal, als ze me daar als vuil behandelen (en ik denk dan graag: knul, je werkt in een WINKEL, je bent gewoon een gefrustreerde lozer), dan keer me om en kom ik niet meer terug. Want met een winkel bouw je wel een relatie op, je betaalt voor service en die zul je ook krijgen als er een goede verstandhouding is. Sowieso zijn er maar twee winkels waar ik m'n spulletjes koop, je moet uiteindelijk ook een relatie in stand houden hè :)

Over het algemeen kom ik aardige personen tegen. Een keer een hardcore menneke aan de deur gehad voor mijn MC 505 die vond ik niet zo sympathiek. Zelf heb ik mij weleens schuldig gemaakt aan een wandaad. Had Slipperman een Cubase VST beloofd die ik nooit heb opgestuurd. Het kostte hem 1 postzegel. Schaam me er wel een beetje voor. :o: :dubbel:

Nooit problemen gehad behalve dit rare verhaal dan :

Ooit een keer bij iemand thuis geweest naar aanleiding van een advertentie in de Partikulier.

Persoon bood diverse oude synths te koop aan en vertelde over de telefoon dat ie nog van alles te koop had.

Afijn, telefonisch afspraak gemaakt en langsgegaan.

Bleek het een bejaarde transseksueel te zijn die inderdaad van alles had staan (oude Yamaha synths, oude Roland ritme boxen) en uiteindelijk helemaal niets wilde verkopen en alleen maar rare onbegrijpelijke verhalen begon te vertellen.

Ik deed nog een bod op een Yamah DX7 maar het enige antwoord dat ik terugkreeg was dat de synth destijds nieuw zoveel had gekost en dat hij/zij dat bedrag er nu ook exact weer voor terug wilde.

Een bejaarde transsexueel????
Tjonge, volgens mij wou ie jouw persoonlijke groovebox wel eens onder handen nemen!!!

Maar terug naar de zaak, ook nog nooit negatieve ervaringen gehad. Het lijkt wel genetisch bepaald dat muzikanten per definitie toffe gasten zijn. Als ik toch zo iemand zou tegenkomen kan ie de boom in. Koop ik niks van.

Ik heb tot nu toe nog geen lastige dingen meegemaakt.. Maar ik denk dat er een verschil is tussen handelaars en synthfreaks/muziekanten.. Want bij de laatste categorie heb je dezelfde interesse en ga je daar al gauw gezellig over praten.. Een handelaar zal vast ook wel liefde hebben voor de dingen die hij verkoopt, maar uiteindelijk zal het hem/haar al gauw alleen om het geld gaan..

Zomaar een idee..

Origineel geplaatst door dione

Het leuke van 2e hands kopen vind ik vaak dat ik bij wildvreemde
mensen door geheel Nederland op bezoek kom; koffie erbij en dan maar kletsen over
de wederzijdse hobbies. Omdat ik ook nog met het openbaarvervoer reis krijgt zo'n
middagje vaak het karakter van een uitje of in de omgeving van de hoofdstad een lekker fietstochtje.
Over het algemeen zijn die lui heel vriendelijk. Het is ook allemaal wat minder zakelijk dan in een winkel.

Vandaag is alles 2e hands, joepie!
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door BasicSystem
Nooit problemen gehad behalve dit rare verhaal dan :

Afijn, telefonisch afspraak gemaakt en langsgegaan.

Bleek het een bejaarde transseksueel te zijn die inderdaad van alles had staan (oude Yamaha synths, oude Roland ritme boxen) en uiteindelijk helemaal niets wilde verkopen en alleen maar rare onbegrijpelijke verhalen begon te vertellen.

Nee, dat heeft Wendy Carlos me nog nooit geflikt....

ISPdeRuiter

Back