2de hands spul kopen van onaangename personen

Ik heb het wel eens gehad dat ik iets wou kopen maar er nog even over moest denken, toen reageerde die kerel dus van: "Ja dan moet je 80 euro bijbetalen als reserveringskosten" . Toen heb ik die synthesizer maar niet meer gekocht, ik vondt dat zo'n nare egocentrische opmerking dat ik meteen ook al het contact verbroken heb.

80 euro reserveringskosten, komop zeg die synth was hooguit rond de 200/250 waard.

Voorderest kom ik zowel bij het verkopen als kopen aardige lui tegen.

Ik heb het wel eens gehad dat ik iets wou kopen maar er nog even over moest denken, toen reageerde die kerel dus van: "Ja dan moet je 80 euro bijbetalen als reserveringskosten" . Toen heb ik die synthesizer maar niet meer gekocht, ik vondt dat zo'n nare egocentrische opmerking dat ik meteen ook al het contact verbroken heb.

80 euro reserveringskosten, komop zeg die synth was hooguit rond de 200/250 waard.

Voorderest kom ik zowel bij het verkopen als kopen aardige lui tegen.

Op zich kan ik het me nog wel voorstellen, als er meer gegadigden zijn dat je wel wil weten of iemand echt heel erg serieus is met zijn interesse. Maar het ging waarschijnlijk ook meer om de toon?

nooit een 808 van mp en 909 van synthforum VAN JOTJE koopen voor een gulle prijs van 1600 .. had er eigenlijk meteen naartoe moeten gaan .. kan nog steeds ik neem aan dat mijn deel van mn geld aan zijn kant ligt . 8o)

Ik heb eigenlijk met vrijwel alle personen aan wie ik spullen verkocht of zelf spullen kocht positieve ervaringen.

Eén keer ging ik zelf wat kopen bij iemand die echt geen flauw idee van muziek had en bovendien in zware financiele crisis zat. Onder vreemde omstandigheden moest ik voor een bepaalde tijd komen, waarschijnlijk had die vent schuldeisers. De waar was echter in perfecte conditie, dus ik heb het wel gekocht en er geen spijt van gekregen.

Veruit de meeste lui vind ik echter top, ook allemaal muziekfanaten die ook nog wel eens topadviezen hebben. Zo had de jongen van wie ik mijn supernova 2 ooit kocht de supertip een setje ADAM's aan te kopen. Uiteindelijk heb ik dik in mn buidel getast voor mijn mooie setje ADAM's, maar geen betere aankoop gedaan.

Overigens erg veel mannen die van hun vrouw wegens een kindje of wat dan ook hun spullen weg moesten doen. Watjes. :kont:

Zelf ook geen nare ervaringen gehad. Soms duurde het wat lang voor een verkoop rond was. Eerste 2x was het de verkoper die er lang over deed, de laatste keer was ik het die wat twijfelde tot we een verkoop + ruil overeen kwamen. Een jonge synth voor een oudere als opleg. Kwam prima uit voor mij omdat ik toch plaatsgebrek had anders.

....ik bedoel je kan idd niet in de toekomst kijken (er kan opeens een rekening op de mat vallen die je niet had voorzien, of de wasmachine gaat kapot) maar laat iig even weten dat je van de koop afziet. ...

En al je 't dan eerlijk zegt, wordt je niet geloofd en wordt je bestempeld als onbetrouwbaar en voor rotte vis uitgemaakt... Verkopers (ook/juist hier) zijn ook niet allemaal schatjes..

Maar even melden vind ik idd wel zo netjes.

;) Zelf niet meegemaakt overigens..

Vertel eens wat nieuws. :maffia:

Moet ik nou echt onaangenaam worden??? }:| :D

En al je 't dan eerlijk zegt, wordt je niet geloofd en wordt je bestempeld als onbetrouwbaar en voor rotte vis uitgemaakt... Verkopers (ook/juist hier) zijn ook niet allemaal schatjes..

Maar even melden vind ik idd wel zo netjes.

;) Zelf niet meegemaakt overigens..

Ik heb tot nu toe echt plezierig zaken gedaan met mensen van het forum. Als koper en verkoper. Van te voren goed afspreken wat de prijs is en het product zo eerlijk en zo goed mogelijk omschrijven en dus niet als een koper hier komt dat die nog gaat lopen afdingen omdat er een krasje ergens zit wat niet vermeldt is. Daarbij heb ikzelf ook nog niet voor verrassingen gestaan.
Eerlijkheid is een must in deze.

Back