complete tracks in je slaap

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Nee ik heb t echt ergens op een serieuze site gelezen van producers voor producers :)

En Nee geen weed producers :P
volgens mij heb ik het op dubfiles ofzo gezien maar ik ben url ff kwijt

Edit

http://www.interruptor.ch/dub_misc.shtml

Zie? ik ben niet de enige :D
net zoals met een horoscoop... je pikt er juist die dingen uit die je graag wil horen/zien...

of dit dan, halleluja I'm a believer (not):
Put a few bottles of your own urin in the studio to give more energy. (Credited to Lee'Scratch' Perry)
wat is dit voor'n mumbo jumbo?

Origineel geplaatst door 6 trak
6 doet ook niet aan joints trouwens... volgens mij is nuchter blijven in alle opzichten beter...

hmm... canabis heeft op mij ook geen effect... ongehacht hoe zwaar de joint gerold ;{ :mega:
(geus des te meer ;) )

nee, maar, effe serieus, ik heb vaak ook bij het indommelen van die formidabele ideeën.
Dat kan dan vanalles zijn. een kortverhaal, een filosofische theorie, een muziekwerk...
En soms deed ik de moeite op te staan en iets neer te pennen, maar sanderendaags is dat toch een ander
paar mouwen. Hoewel... heel soms is er iets zinvols neergepend geweest.

sommige schrijvers zijn dit fenomeen niet vreemd. Zo was er een bekende schrijver (naam kwijt)
die s'avonds een briljant idee had en het vlug op papier zette voor het indommelen...

smorgens vond hij enkel een klein stukje papier met daarop geschreven: "Een groot wit konijn in een open grasveld"

:D

anyway, het betekend idd dat je er veel mee bezig bent, maar blijkbaar is het ook wel handig als je onderbewustzijn
je een stukje komt helpen...

eneum... ik heb helemaal geen middeltjes nodig hoor om helemaal weg te zakken in de muziek...
ik kan dat van nature al
:D :duivels:

Nee ik heb t echt ergens op een serieuze site gelezen van producers voor producers :)

Oja.. dat klopt ook wel dat was volgens mij een artikel van producers voor producers. Daar stond ook in dat harddrugs het mix proces bevordert bij 2 gram,zou je over die grens gaan dan onstond er feedback. Was volgens mij van producers voor producers.

Edit

http://www.interruptor.ch/dub_misc.shtml

Zie? ik ben niet de enige :D
Al staat er wel een hoop ECHTE bullshit tussen.........
Zoals: Put a few bottles of your own urin in the studio to give more energy

Tja.. die foto zegt natuurlijk al genoeg. Die gozer is gewoon de hele dag stoned,in zijn ogen masterd ie beter als voorheen. Van zon type zou ik dus geen informatie aannemen. Volgens mij denk ie ook nog dat de wereld bezaait is met mooie kleurige bloemen,dat overal fruit aan de bomen groeit en dat het altijd mooi weer is. Jaja... hij kan me wat met zijn mooie uitspraken.

maar het stukje over hetgeen jij nou beweerde heb ik tot nog toe niet kunnen vinden...

sjonge jonge jeuz hey...

Ik weet ook niet meer precies waar t was......

Origineel geplaatst door justin
Oja.. dat klopt ook wel dat was volgens mij een artikel van producers voor producers. Daar stond ook in dat harddrugs het mix proces bevordert bij 2 gram,zou je over die grens gaan dan onstond er feedback. Was volgens mij van producers voor producers.

Nee hoor als je goed gelezen heb, heb je kunnen lezen dat je rustig 2 gram kon nemen ook wel meer.
Maar zodra je het met andere dingen gaat combineren onstaat er inderdaad feedback :)

ach so... nou erm 6 gaat nu de thread eer aan doen ... :Z

tot de vorige keer maar weer

Goed idee :)
Misschen hadden we beter de chat room ff kunnen gebruiken vanacht....Want we zijn wel erg offtopic bezig geweest :D
:slotje:

:Z

Als ik een thread plaats is het bij voorbaat toch al nutteloos,dus wat maakt het uit.

Dat van die hard drugs raadt ik ook niet iedereen aan :P
Ik wou alleen ff zeggen dat t soms heel erg lekker kan zijn tijdens t muziek maken :) En dat je er zeker veel inspiratie door krijgt. En softdrugs kan weinig kwaad denk ik... Keb eens ergens gelezen dat een jointje het mastering process ten goeden zou moeten komen.

Wie raadt je het dan aan? Jezelf misschien? Vreemde uitspraak. Hoort niet op een forum thuis als deze, waar genoeg jonge gasten zitten die iets minder levenservaring hebben. Pas op met wat je zegt. Personen kunnen best daar wel eens de verkeerde dingen uitpikken "Alles over voor de muziek".

Drugs heeft niets te maken met muziek maken! Guys niet aan beginnen zou ik zeggen. Stel dat je onder invloed eens een geweldig nummer produceert, kun je er helaas in de toekomst alleen nog maar van genieten in de stationshal of de afkick-kliniek.

Ik hoor ook veelal het eerste halfuur hele nummers. Ik hoor zelfs geweldige klinkende zangeressen. Snel uit bed springen en optapen. Het enige wat de volgende dag rest is de basismelodie wat vaak tegenvalt. Onder de douche heb ik er ook last van.

Misschien dat ze in de toekomst iets uitvinden waardoor de hersenpulsen/gedachten omgezet worden in midinoten.
Wel met badmuts op gaan slapen.

Ik heb ook regelmatig last van dat soort "visoenen" :D Dan speelt er in je hoofd echt gewoon een geweldig nummer :D Het gebeurt op verschillende momenten, b.v als ik in de trein zit en naar buiten zit te staren (als er geen mooie vrouwen in de buurt zitten althans :D) of als ik onder de douche sta. De pest is dat het meestal gebeurt op een moment dat ik niet bij m'n setup kan.

Het is me nog nooit gelukt om daadwerkelijk zoiets uit te werken. Ik heb gemerkt dat als ik achter m'n PC zit, de inspiratie meestal ver te zoeken is. Een bijkomend probleem is dat ik ook moeite heb om iets wat in m'n hoofd zit in m'n sequencer te krijgen...da's ook wel vervelend, maar we blijven gewoon vrolijk doorkloten. Muziek is een vloek waar je toch nooit meer vanaf komt :)

Put a few bottles of your own urin in the studio to give more energy

En ik maar denken dat dat juist goed werkt...

Nou ik zal er maar mee stoppen dan 8o)

Eraz is momenteel alle glazen aan het legen

Origineel geplaatst door Catalunya
Ik hoor zelfs geweldige klinkende zangeressen. Snel uit bed springen en optapen. ... Onder de douche heb ik er ook last van.

Dus jij hebt zowel in bed als onder de douche last van geweldig klinkende zangeressen?
En het enige waar jij dan aan denkt is hen optapen? :D

hmmmm daar heb ik eigenlijk geen last van..
Als ik muziek wil maken, en dat gevoel is er niet altijd natuurlijk, dan gaat het vaak vanzelf. Ik speel tijdens de het maken gewoon dingen in die in me opkomen. Dus ik weet nooit van te voren hoe het gaat worden. Wel heb ik het type muziek wel een beetje vast staan, dus het is niet zo dat ik ineens met hardrock ofzo eindig. Nee, ik bepaal eerst de soort, dan bedenk ik me wat ik daarvoor nodig heb qua synths en ritme/drums. Algaande vormt zich dan een track.

Ik heb ook wel is gedacht dat je ideeen die in je opkomen tijdens douchen etc moet gebruiken, maar ik ben van mening dat je eigen hersens het voor jezelf mooier laten klinken dan dat ze uiteindelijk in het echt zijn :D . Maw je word bedonderd door je eigen brein. Vandaar wat Catalunya ook al zegt, dat je idee de volgende ochtend zwaar tegenvalt .. ;)

Origineel geplaatst door Arv

Ik heb ook wel is gedacht dat je ideeen die in je opkomen tijdens douchen etc moet gebruiken, maar ik ben van mening dat je eigen hersens het voor jezelf mooier laten klinken dan dat ze uiteindelijk in het echt zijn :D . Maw je word bedonderd door je eigen brein. Vandaar wat Catalunya ook al zegt, dat je idee de volgende ochtend zwaar tegenvalt .. ;)

Ik denk dat de ideen van je brein niet tegenvallen alleen het proces om ze daarna met je handen te maken.
Als je zo'n stukje in je hoofd hebt met een goede lead, kloppende beat, melodie etc. is het wel te doen om de melodie te onthouden maar de rest van zo'n opkomende productie is een ander verhaal. Waarschijnlijk dat daarom de melodie de volgende dag tegenvalt omdat je de hele productie er omheen kwijt bent en stel dat je die productie niet kwijt bent,....dan moet je hem nog maken en dat blijft het moeilijkst en lukt vaak niet zoals je hem in je hoofd had/hebt.
Was het maar waar dat je een plug in je hoofd kon douwen en alles downloaden, alhoewel, dan zou iedereen muziek kunnen maken...
Het moeilijkst is om je idee wat je in je hoofd hebt via je handen eruit te laten komen en wijkt dat af van het oorspronkelijke idee, kan het zo maar naar niets klinken. Producties kunnen nummers maken of breaken. Vandaar ook dat het vaak voorkomt dat de remix de knaller wordt en niet de oorspronkelijke track. Een mix kan trouwens ook je track maken of breken.
Eigenlijk vind ik dat een scheef betaald verhaal in de bizniz dat producers en mixers van tracks t.o.v. de bedenkers van de tracks (tekst/melodie) zo weinig krijgen. Het gebeurd meer dan eens dat juist de productie en/of de mix ervoor zorgt dat iets aanslaat. Maar nuun gaane ik een beetjen oftopic dus dat wastie weer.

gr. Tom

p.s. Ik zou je onderbewuste niet te snel wegvlakken, ik denk dat daar krachtiger dingen gebeuren dan je denkt...

Hahahaha best wel leuke topic vind ik 8o)

Wist niet dat de meesten dat ook hadden. Komt bij mij dus meestal voor als ik lekker lig in te dutten.

Eén keer heb ik zelf mijn gsm genomen (bij gebrek aan recorder) heb mezelf gebeld en dan in mijn antwoordapparaat iets opgenomen: "tuuuut boem tchaqa tuut wooooosh" of zoiets.

Was dus niet aan te horen de volgende ochtend.... 8)

En ook al zou dat dan nog op iets als muziek lijken krijgt deze newbie het nog niet verwerkt... dus voorlopig even geen gsm toestanden meer voor mij. :dubbel:

Nee ik heb t echt ergens op een serieuze site gelezen van producers voor producers

if it's on the internet, then it MUST be true !!! :peukie:

Origineel geplaatst door StiebZ
if it's on the internet, then it MUST be true !!! :peukie:

Ik denk serieus dat heel veel artiesten hun inspiratie en creativiteit uit verschillende soorten drugs gehaald hebben en halen. En dat ook veel bekende muziek onder invloed van drugs onstaan is.
bijv. in trance en dan bedoel ik niet tiesto trance maar echt van die psychedelic/spacey en freaky trance soorten.
Ik denk dat er in de raggea en rap scene veel wordt geblowd. in de hardcore en techno scene zijn ze ook niet vies van een lijntje. Dj's als carl cox staan regelmatig gewoon met een joint in hun bek te draaien zonder dat hun sets in de soep lopen. In de hardrock/metal scene zijn ze ook niet vies van drugs. En nog maar te zwijgen over de muziek die uit de hippie tijd stamt.
Conclusie:
Ik denk toch echt dat soft en harddrugs bij vele artiesten een net zo grote rol speelt als hun instrumenten :)
En bij vele een way of life is. Mensen die zeggen dat je onder invloed van drugs geen muziek kan maken hebben zich hier duidelijk nog nooit in geintresseerd. Wat natuurlijk ook niet aan te raden is. En nee niet elke artiest gebruikt drugs en het is ook niet voor iedereen weg gelegd. Maar ieder zn eigen ding. Ik ben er in iedergeval zeker van dat drugs meer invloed heeft op muziek dan mensen denken. Maar als je alleen maar naar frans bauer enzo luisterd dan geloof ik graag dat je je hierbij nix kan voorstellen :)

Laatst gewijzigd:
Back