complete tracks in je slaap

Herken t ja.

Had eens dat ik om half 2 mn nest in ging. Gewoon heel de dag niks gedaan. Ga je je nest in: WHAP: vette melodie.
Ik dacht, mwah, die onthoud ik wel. En duidelijk: melo bleef een half uur in mn kop spoken.
Ben er weer uitgegaan, synth en MD aan, en melo opnemen. :) Kijk, dat schiet op.

Of zit je op de fiets. Geniale piano melodie met begeleiding en alles, kom je thuis, zet je ff de radio aan, MELODIE WEG :(
Godver.

Kon je je IDen maar rechtstreeks inladen in je PC en dan uitwerken.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik denk serieus dat heel veel artiesten hun inspiratie en creativiteit uit verschillende soorten drugs gehaald hebben en halen. En dat ook veel bekende muziek onder invloed van drugs onstaan is.
bijv. in trance en dan bedoel ik niet tiesto trance maar echt van die psychedelic en freaky trance soorten.
Ik denk dat er in de raggea en rap scene veel wordt geblowd. in de hardcore en techno scene zijn ze ook niet vies van een lijntje. Dj's als carl cox staan regelmatig gewoon met een joint in hun bek te draaien zonder dat hun sets in de soep lopen. In de hardrock/metal scene zijn ze ook niet vies van drugs. En nog maar te zwijgen over de muziek die uit de hippie tijd stamt.
Conclusie:
Ik denk toch echt dat soft en harddrugs bij vele artiesten een net zo grote rol speelt als hun instrumenten :)
En bij vele een way of life is. Mensen die zeggen dat je onder invloed van drugs geen muziek kan maken hebben zich hier duidelijk nog nooit in geintresseerd. Wat natuurlijk ook niet aan te raden is. En nee niet elke artiest gebruikt drugs en het is ook niet voor iedereen weg gelegd. Maar ieder zn eigen ding. Ik ben er in iedergeval zeker van dat drugs meer invloed heeft op muziek dan mensen denken. Maar als je alleen maar naar frans bauer enzo luisterd dan geloof ik graag dat je je hierbij nix kan voorstellen :)

En ik ken ook bekende artiesten die nu tegen me zeggen dat als ze het opnieuw mochten doen het zonder drugs hadden gedaan.
Het is zo'n bullshit om te denken dat creativiteit maar iets met drugs te maken heeft.
Als je creatief bent komt dat echt wel naar boven zonder drugs.

1 van die artiesten vertelde me ook nog dat hij vaak betere ideeen had zonder drugs dan met maar dat hij vanwege de verslaving toendertijd geen kant op kon.

En nee dat was niet Frans Bauer8)

Trouwens, ikzelf heb lang geleden, toen coke nog in kleurtjes kwam, ook geblowt en gesnoven als een ketter.
Als ik blowde en een beetje suf werd snoof ik die sufheid weer weg.
Ik denk eerder dat je creativiteit wordt aangetast.

Als je daarna een vette kater heb wel... Maar op het moment zelf niet :)
Maar zoals ik al zei is dit heel verschillend per persoon wat drugs met je doet.

Quote: Als je creatief bent komt dat echt wel naar boven zonder drugs

Hier ben ik t ook wel mee eens maar het kan toch weer net even anders zijn als je onder invloed bent.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
en als je in een rollercoaster zit beleef je alles ook anders dan dat je een boswandeling maakt...

jeuz...

Soms denk ik echt dat jij in de LSD ofzo bent blijven hangen met je vage antwoorden :D
Gebruik je stiekem echt nix? of misschien vroeger iets gebruikt ? :D

Leuke trhread!

Visioenen of helemaal te gek klinkende muziek in mijn kop heb ik ook regelmatig. Onder de douche, op de fiets, in bed, wandelend... maar nooit als ik ergens bewust mee bezig probeer te zijn of als ik wat te veel an me kop heb. Het komt dus meestal vanuit een soort leegte/rust in mijn hoofd.
Ook lukt het regelmatig om het mee te zingen/neurien/boemtsakken etc (soms onstaat het meteen al neuriend) dus dacht ik jaren geleden een memorecordertje aan te schaffen om al dat briljants vast te leggen. Maar dan blijkt het zoals de meesten hier uit ervaring ook merken achteraf maar bar beperkt te klinken. Wat ik nu doe is er gewoon van genieten en laten zoals het is en hooguit het creatieve vrije gevoel 'uit te buiten' door lekker iets te spelen. Als ik er dan teveel een doel/project van maak met hoge eisen dan verdwijnt het creatieve weer als ik niet oppas.
Ben veel met improvisatie(muziek) bezig en dan helpt het erg goed om te niet te focussen: voordat ik begin eerst even al mijn gedachten de vrije loop en dan langzaam me te concentreren en bijvoorbeeld een beeld of gevoel in me op te nemen en dan gewoon beginnen (of reageren op iemand anders). De beste momenten zijn dan als ik niet nadenk over wat ik nu moet of wil doen, maar dat ik gewoon doe.
Boeiend hoe creativiteit etc werkt.

Wat drugs betreft, heb wel eens wat geblowt en ook best leuke ervaringen mee gehad. Nu geen behoefte meer aan trouwens. De meest creatieve/enthousiaste momenten met het meeste impact zijn toch op geheel nuchtere momenten geweest, en nog steeds. Mijn ervaring is dat drugs vooral (incl. alcohol) je waarneming kleurt en niet zozeer je meer creatief maakt, maar je kunt het door je gekleurde waarneming wel zo ervaren. nb als je wat objectieve info wil over drugs: www.drugsinfo.nl

En nu lekker :z en vast ook :eureka:

Soms denk ik echt dat jij in de LSD ofzo bent blijven hangen met je vage antwoorden :D
Gebruik je stiekem echt nix? of misschien vroeger iets gebruikt ? :D
het antwoord op dit alles is: nee

he wat jammer anders kon ik ook heel stoer praten over mijn ervaringen enzo...

Origineel geplaatst door justin
Hoe moet ik dat in godsnaam doen,als ik complete tracks in me hoofd hoor. Ik hoor dan niet alleen melodyjes maar alles erop en eraan. En vaak hoort het in je hoofd beter,dan dat je het daadwerkelijk uitwerkt.

Als je 2 recordertjes naast je bed legt is dit heel simpel hoor als je een beetje creatief bent.....
Voorbeeldje bij geleverd ..... zeg er gelijk ff bij dat ik dit niet gemaakt heb :D
Dus ga niet meer zielig lopen doen van, de volgende dag is mn idee weg of ik moet mn bed uit etc. etc.
Luister maar naar de bijlage........

Dit komt zeker van dezelfde plek als die versie van Zombie Nation die jij ook gepost had? ;)

(lijkt me sterk dat ze dit even snel bij elkaar 'zongen' vlak voor het slapen gaan... :confused: )

Als je 2 recordertjes naast je bed legt is dit heel simpel hoor als je een beetje creatief bent.....
Voorbeeldje bij geleverd ..... zeg er gelijk ff bij dat ik dit niet gemaakt heb :D
Dus ga niet meer zielig lopen doen van, de volgende dag is mn idee weg of ik moet mn bed uit etc. etc.

Gaaf! Dit hoef je toch helemaal niet meer te bewerken: hup meteen op danse en lache!

eh eh eh eh ernie... :D

Origineel geplaatst door Cheimoon
Dit komt zeker van dezelfde plek als die versie van Zombie Nation die jij ook gepost had? ;)

(lijkt me sterk dat ze dit even snel bij elkaar 'zongen' vlak voor het slapen gaan... :confused: )

Sterker nog: check de link in Pjotr G's post in die thread... :duivels:

iedereen die creatief bezig is en heel de dag alleen aan muziek denkt (of een andere uitingsvorm) heeft dat. op het moment dat je niet hoeft te denken, en ECHT ontspant krijg je de tofste ingevingen. die ingevingen komen voort uit je onderbewust zijn, eigenlijk zijn het het dingen die je daarvoor al hebben geinspireerd.

ik ervaar vaak dat als ik zo'n moment heb, dat ik dan de volgende dag vaak de preciese tune, beat, weet ik veel wat, wel kwijt ben, maar als ik dan iets ga maken zit ik altijd wel in de richting van wat dat moment.

ik denk dat zon moment de bevestiging is van wat je opdat moment moet gaan maken, omdat dat je bezighoudt.

en drugs gebruik tja... die 3 keer dat ik een jointje heb gerookt kon ik nou niet zeggen dat het me MIND opende.
nee drugs is het niet voor mij. en ik zie om me heen dat drugs sommige mensen wel erg lui maken. en zich er door LATEN leven. ik heb me eigen leven in control zo...

muziek heeft toch al een hele intense werking op me.

Slapen en complete tracks?
Doet me denken aan een vriend van me, waarmee ik ieder jaar oa naar de Messe in Frankfurt ga. Die goozer kan snurken! Iedere ademhaling is anders... wat een variatie! Maar slapen? Ho, maar :)

Sorry, iets te OT, geloof ik... ;)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Slapen en complete tracks?
Doet me denken aan een vriend van me, waarmee ik ieder jaar oa naar de Messe in Frankfurt ga. Die goozer kan snurken! Iedere ademhaling is anders... wat een variatie! Maar slapen? Ho, maar :)
waarom neem je hem mee als ie toch alleen maar op de messe leg te snurrukuh... :D

Het is altijd jammer dat je die sound niet te pakken krijgt die je droomt. En hiermee doet het al een beetje af vind ik altijd... Er zijn maar weinig mensen die echt (en eerlijk) kunnen zeggen een nummer letterlijk en figuurlijk gedroomt te hebben alvorens hem te maken :L

Dat van die hard drugs raadt ik ook niet iedereen aan :P
Ik wou alleen ff zeggen dat t soms heel erg lekker kan zijn tijdens t muziek maken :) En dat je er zeker veel inspiratie door krijgt. En softdrugs kan weinig kwaad denk ik... Keb eens ergens gelezen dat een jointje het mastering process ten goeden zou moeten komen.

Nou, softdrugs kan wel degelijk kwaad...heb ik ergens gelezen; maar dat is een andere discussie

Dat een jointje het masterings proces ten goede kan komen, kan ik inkomen...
Soms wil je het stuk even luisteren alsof je het weer voor het eerst hoort.
Dit kan je alleen bereiken door het of, een jaar niet te luisteren, of aan de drugs zoals cannabis
(of 100% vertrouwen op het commentaar van een luisteraar met muzikale achtergrond/zonder enige muzikale achtergrond :) )

Back