pieptoon in oor

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw verhaal ook niet echt grappig vond.

ik geef slechts een tip, iedereen onder de (geestelijke) leeftijd van 13 is vrij om 'm uit te proberen.

ik heb soms nogal gauw de neiging om dingen te ernstig op te nemen he ;)

neen, mijn verhaal is ook nie grappig, maar ik heb er gelukkig precies nog weinig van over gehouden en ben met de jaren wat voorzichtiger geworden...
(en gestopt met vuurwerk en zo af te steken).

maar goed, ik vind het best interessant om over die dingen hier meer te weten te komen.
als zware muziekliefhebber zijn je oren één van je kostbaarste bezittingen!

greetz

cloudy

:doei:

is n gehoorbeschadiging eigenlijk heel erg? :)

alsin, merk je er nu echt wat van mbt tot het mixen van tracks? (overdreven pieken op frequenties waar je minder hoort)

ik merk zelf dat ik sinds ik n drumstel heb aangeschaft en er (de eerste paar keer) zonder bescherming op heb zitten meppen kriebel had, en nu dus een gigantische piep in beide oren, hiervoor merkte ik zowiezo al dat ik mensen slecht verstond en had ik ook al enigzins last van piep.

nu gebruik ik overigens 'n helm met oorbeschermers die houthakkers ook gebruiken :D (inclusief stukje gaas voor je ogen, ivm rondvliegende drumstokjes :P)

Je mot gewoon goeie ooroppen aanschaffen.
Ik kan me voorstellen dat als oren flink beschadigd zijn, je misschien ook je mix gaat aanpassen om bepaalde dingen
toch voor jou gevoel beter te laten klinken.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
De boel is zo verholpen als er een wet komt die de zaal eigenaar aansprakelijk stelt voor gehoorsschade...

Wout
ja nou staat er wel een boete op als het geluid te hard is, maar wat ik begrepen heb van een party-organisator betalen ze liever die boete dan dat ze boos publiek hebben dat het geluid te zacht vindt...:erm:

bovendien wordt het geluidssterktenivau wel gemeten (zodat de maximum toegestane hoeveelheid dB's niet overschreden wordt), maar dat gebeurt met een dB(A) meting, terwijl voor het menselijk gehoor beter een dB(C) meting kan worden uitgevoerd.
met een dB(C) norm zou het geluid echt een stuk zachter moeten overal en zou de helft van het synthforum geen tinnitus hebben.

mijn vader vond het een paar jaar geleden grapig om boven op zin hoofd een melkbus af te steken vanaf het hoofd dus+ zonder doppies etc en 2 onder zn arms.

gaatje in zn trommelvlies hij stond bijna als een wijf te giillen onder de douch
en haar weg geschroeidXD maart is weer dichtgegrroed die trommelvlies

hij moet wel vaak vragen watzijoe?

Jij moet bijna wel in Brunnepe wonen xD
Ik zou et hem niet nadoen.
En ik ga dit jaar maar eens oordopjes aanschaffen denk ik.

[ame="http://www.amazon.com/gp/product/B0015WNZ9K?ie=UTF8&tag=noiseaddictsc-20&linkCode=as2&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=B0015WNZ9K"]Amazon.com: Etymotic Research ER20 High-Fidelity Earplugs (White with Clear Stem): Electronics

mijn vader komt daar wel vandaan ja, kampen he

woon jij daar ook ofzo in kampen?
ik had laatst in bed ook weer ruis

maar na een paar drukke dagen achter de rug te laten vetrekt hetweer lijkt me geen beschadiging?

een half jaar terug was meet de meting uitgekomen dat ik heel goed gehoor had. dus hoop datket kan houden

Laatst gewijzigd:
Wat mij betreft valt het allemaal wel mee; ik heb ook regelmatig last van piep/suizende geluiden en dacht dat mijn gehoor erg achteruit was gegaan, maar vorige week bij een gehoortest bleken mijn oren prima in orde. Ik ben wel altijd voorzichtig geweest en heb nu ook die op maat gemaakte dopjes, onder het mom van voorkomen is beter dan genezen.

Blijvende suizen in je oren heet Tinnitus (helaas heb ik daar last van, omdat 100 jaar geleden iemand tijdens mijn dienstperiode bommetjes aan het gooien was). Jammer, enkele tonen in mijn oren die hard en continu zijn. Toch maak ik nog veel muziek. Wel met veel voorzorgmaatregelen en laat de mix aan anderen over.
Echter het is oppassen geblazen met tijdelijke Tinnitus: de trilhaartjes in je oren zijn dan omgeklapt, en kunnen zich weer herstellen. Rust is belangrijk, geestelijk en geluid. Als dit te vaak voor komt, heb je grote kans op oudere leeftijd (>30) dat dit te vaak lang duurt, met toonverlies als gevolg. Wees voorzichtig op je oren, je hebt er maar 2.

Tinnitus: de trilhaartjes in je oren zijn dan omgeklapt, en kunnen zich weer herstellen.

Dit is niet juist: gehoorschade, groot of klein is van permanente aard en is irreversibel.

Als dit een enkele keer is zullen er niet zoveel trilhaartjes beschadigd zijn en heb je geen merkbare (hoorbare) schade. Gebeurt dit echter vaker dan zullen er steeds meer haartjes beschadigen en dan krijg je wel merkbaar last.

Een tinnitus is ook niet rechtsreeks het gevolg van die omgeklapte haartjes, het is eerder een overcompensatie van je hersens voor de frequentie die beschadigd is. De tinnitus zelf kan wegtrekken, de gehoorschade niet.

0 dB bestaat nergens op deze aarde. Deal with it. Stilte bestaat niet.

Als sinds jonge leeftijd (ongeveer m'n 12e) hoor ik in beide oren een hoge frequentie pieptoon.
Dag en nacht.... nu, vele jaren later is dit nog steeds het geval :stupid
Verbeteren zal het denk ik niet. Ik probeer er niet op te letten en er me zeker niet op te concentreren.
Leuk is anders maar ik zal er voor de rest van m'n leven mee voort moeten vrees ik... ;{

Cheers,
Exo. :mega:

Ga jij beslissen wat ik heb dan? Ken ik jou dan?
Dacht het niet.
Ik heb zeer zware tinnitus en hyperacusis en ik weet als geen ander waarover het gaat ;). Ik leer er enkel mee leven. Door thuis te zitten en jezelf af te zonderen maak je alles veel erger neem het persoonlijk van mij aan. Ik heb genoeg onzin gelezen over tinnitus e.d. Blijf vooral weg van die sites die het erover hebben. Of blogs enzo. Die forums/mensen zijn meestal zeer negatief en helpen je enkel met je nog meer in een zwart gat te duwen. Dit zijn net meestal de mensen die zich afzonderen en graag feedback krijgen van lotgenoten of graag zouden geholpen worden. Maar bijkomend hebben ze ook de invloed dat andere mensen publiek meelezen hoe negatief ze zijn (hoewel dit hun intentie niet is).

En nog iets.
Er zijn misschien mensen met een pieptoon van 20dB in 1 oor die van hun leven een grotere puinhoop maken dan mensen met tinnitus a 50dB aan beide oren wie gelukkiger zijn. Je maakt het zelf maar hoe erg het is. Als de toon voor jou overkomt als een bedreiging dan zal dit ook steeds bedreigender overkomen en luider overkomen dan het misschien werkelijk is (werking oor => limbisch systeem). Met zoiets moet je dus heel goed oppassen dat je er niet veel aandacht aan besteed. Je hebt ook zoiets als selectief horen. Besteed je er geen aandacht aan, dan zal je net het omgekeerde krijgen..

Tips: Ga sporten, eet gezond, probeer structuur te krijgen in je leven.
Nefast: uitgaan tot 's morgens, koffie, roken.. Eigenlijk alles wat dus ongezond is en het zenuwstelsel prikkelt

En verder ga ik in dit topic niet meer reageren.
Cheers

Laatst gewijzigd:
Okee, ik wist niet dat jij het ook had. Net als ik. Aan beide oren, maar rechts is veel erger waardoor links nauwelijks opvalt. ;) Ik ga wel mee in jouw verhaal, al hoop ik nog op een doorbraak in stamceltherapie.
0 dB bestaat nergens op deze aarde. Deal with it. Stilte bestaat niet.

Met deze opmerking heb ik nog steeds moeite. Ja, we moeten er mee leren leven en er niet door geobsedeerd raken. Maar ik weet ook nog hoe het was voordat ik die geluiden in m'n oor had. Toen kon ik nog meepraten in een café of restaurant, en genieten van de absolute stilte op het Franse platteland.

Toch klopt het dat ze er in Duitsland aanzienlijk meer aan doen dan in Nederland, en er is meen ik ook een arts in België die succes had met een speciale bril oid. voor zeer ernstige gevallen.

Wel met een medisch ingreep..

Serenity-Tinnitus-Therapy-Diagram.jpg

http://www.microtransponder.com/?page_id=118

Back