pieptoon in oor

Origineel geplaatst door Bahamut
Ik hoor 'm heel duidelijk maar m'n ouders horen dat totaal niet.

Ik denk dat je ouders te veel naar hippieconcerten zijn gegaan dan vroeger :D .

En tinitus, tja, welke jongeren hebben er geen last van? De meesten merken het waarschijnlijk zelfs niet eens. En als je er dan iets over zegt, lachen ze je omver.

Doet me denken aan de platenzaak waar ik altijd m'n platen haal. Daar staan de hoofdtelefoons altijd veel te luid. Allemaal DJ's wiens gehoor aan het afsterven is ;) . Het begint bij hen ...

Origineel geplaatst door sander
hee, ik heb dat ook als m'n moeder op de pan slaat. Verschrikkelijk.

hee dat heb ik ook! klap-banden, vuurwerk, claxonerende autos, en zelfs huis-tuin-en-keuken geluiden die plotseling zijn, daarvan schrik ik me dan helemaal de pleuris

tinitus heeft bij mijn weten vrijwel nix met te hard geluid enzo te maken, eerder met stres

Origineel geplaatst door Danny
Eigenlijk toch wel een beetje knudde: je gaat naar een discotheek om de muziek ... en je moet je oren dichtproppen om erna nog iets te kunnen horen :confused:.

:doei:

ja hoor duidelijk weer een die geen oordoppen draagt :stupid

ik ga uit om van de muziek te genieten oner andere

niet om mijn gehoor op te blazen

Origineel geplaatst door olafmol
tinitus heeft bij mijn weten vrijwel nix met te hard geluid enzo te maken, eerder met stres

nou als dat zo is, kan het geen tinitus zijn :z

Origineel geplaatst door Bahamut
nou als dat zo is, kan het geen tinitus zijn :z

lol, andere oorzaken: oor- of kaak-ontsteking etc.etc.

als je een piep in je oor krijgt nav harde muziek kan je het vaak wel direct traceren..bij jou posting had ik meer het gevoel dat de piep "spontaan" ontstond, niet nadat je naar bv een club met te harde muziek bent geweest.....vandaar mijn idee van tinitus (ken nl wel een aantal mensen die daar last van hebben, erg vervelend)

Wij gingen vroeger (was toen een jaar of 7 denk ik) altijd vuurwerk zoeken na oud & nieuw, heb een keer wat aangestoken wat vrijwel direct uit mekaar klapte (0,5m afstand van m'n oor) en hoorde toen zo'n 30 seconde lang niets meer. Dat was echt de schrik van m'n leven !! Na die 30 seconde kwam het geluid langzaam terug gepaard met een enorme piep, die gelukkig steeds zachter werd. Heeft nog een klein uur geduurd maar uiteindelijk is het gelukkig helemaal verdwenen..

Hoe zit het eigenlijk met ruis in plaats van een piep ? Ik hoor na het uitgaan vaak een suizend/ruis geliud, eigenlijk nooit een piep.

?

Origineel geplaatst door Arthur
Hoe zit het eigenlijk met ruis in plaats van een piep ? Ik hoor na het uitgaan vaak een suizend/ruis geliud, eigenlijk nooit een piep.

nou, een ruis in je oor is, in tegenstelling tot een piep, een teken van een gezond gehoorgestel.
hoe harder de ruis, hoe beter je oren zijn.
als je er van af wilt, moet je gewoon voorzichtig de punt van een potlood in je oor steken. als je weerstand begint te voelen prik je nog een klein eindje door en enkele momenten later zal de ruis volledig stoppen.

Origineel geplaatst door cyan_circle
nou, een ruis in je oor is, in tegenstelling tot een piep, een teken van een gezond gehoorgestel.
als je er van af wilt, moet je gewoon voorzichtig de punt van een potlood in je oor steken. als je weerstand begint te voelen prik je nog een klein eindje door en enkele momenten later zal de ruis volledig stoppen.

:dubbel:

:confused:

Ik hoop dat er geen mensen zijn die dit echt gaan proberen ... :D

Geluid in de oren zonder externe oorzaak kan op verschillende manieren ontstaan. Naast verkoudheid, overbelasting, stress, hard geluid, Tenitus en Munière, kan zelfs Hodgkins (lympf-klier kanker) een veroorzaker zijn.

Maar het grootste gevaar is: ZELF DOKTEREN!

Ga naar je arts, dring aan op verwijzingen of bel zelf de KNO van een ziekenhuis op. Betaal de rekening desnoods zelf, maar ga nooit zelf de oorzaak benoemen en luister vooral niet naar hen, die het beter weten.

Althans, die potlood methode... Ik hou wel van verandering :)

Wout

Als je het zo bekijkt is het eigenlijk best een slechte zaak dat het geluid (haast) overal overdreven hard staat....

Wij zijn later met z'n allen massaal doof:erm:

Origineel geplaatst door D-Ranged
Als je het zo bekijkt is het eigenlijk best een slechte zaak dat het geluid (haast) overal overdreven hard staat....

en dat terwijl je inderdaad eigenlijk zou verwachten dat het juist een hele goede zaak was dat het geluid (haast) overal overdreven hard staat....

Sarcasmo strikes again... -zing!- :frons:

De boel is zo verholpen als er een wet komt die de zaal eigenaar aansprakelijk stelt voor gehoorsschade...

Wout

owkee, tijd om mijn verhaal ook eens te doen zeker? ;)

muziek is er altijd geweest bij ons thuis, soms luid, soms zacht, maar dat deed niets aan mijn gehoor gelukkig.
Totdat ik op 14 jarige leeftijd als serieus pyromaantje vanalles in de fik stak. het liefst vuurwerk en zo vaak mogelijk.
Op een gegeven moment steken vrienden een serieus bommetje af op een meter van mij. de knal was enorm
(voor de kenners onder ons: een "pyra-petard", de lichte versie van de thunderflash van het leger, zo'n ding
dat een handgranaat moet vervangen bij oefeningen)

De knal was dusdanig dat ik een week zeer slecht hoorde. op school, thuis, ik hoorde echt niet veel meer!!
Gelukkig heeft op de een of andere manier mijn gehoor zich hersteld na die week en werd alles terug normaal.

Nog veel eerder, toen ik nog veel jonger was, had ik stemproblemen door het roepen: ik hoorde niet echt veel
door wat bloed op mijn trommelvlies: dat droogde en vormde een korstje en voila. Na een intens gevecht met de
dokter was mijn gehoor terug dik in orde. (uitspuiten)

De laatste problemen waren op een studentendoop: clash in mijn oor. Een graantje in die troep beschadigde mijn
trommelvlies (wondje en ontsteking). Gelukkig heeft ook dat zich vrij snel genezen (weekje tijd).

Telkens als je zoiets meemaakt, schrik je idd jezelf de pleuris. Ondertussen durf ik beweren dat ik nog steeds vrij goed hoor, desondanks alles. Na een fuif -en zo veel zijn die ook weer niet- hoor ik inderdaad een hevige ruis in mijn oren (gebruikte nooit dopjes, maar laatste tijd ga ik bijna nie meer naar zo'n dingen, eerder rustige praatcaffees).
gelukkig trok die ruis altijd weer weg na een dagje.

Sindsdien ben ik wel wat "gevoeliger"... ik hou het ook niet lang meer uit op fuiven omdat ik het overvolume helemaal niet leuk vind. oordopjes op maat zouden ook voor mij soelaas bieden... Dus ik weet al wat ik aanschaf voor de volgende
keer dat ik naar een fuif ga.

En als er reeds schade is, dan is dat zo, en kan ik daar niets meer aan doen, maar ik kan wel vermijden dat het erger wordt
;)

ooh ja, nog 1 anekdote:
vorig jaar ergens met oudejaar ging ik naar een fuif. muziek was te hard. had wel oordopjes gekocht toen.
alleen waren die niet op maat... resultaat: ganse avond uitgelachen geweest vanwege die rode stopsels in mjn oren :D

maar ik hoorde de dag er na nog wel lekker :P

sorry, maar dit vind ik niet echt grappig... als je zelf al eens een gaatje in je trommelvlies had, dan is dat geen pretje...

Een van de oorzaken van een tijdelijke doofheid bij lawaai is het wat losser aanspannen van de kleinste spiertjes van ons lichaam, die de gehoorsbeentjes, overigens de kleinste botjes, bij elkaar houden. Die trekken zeer langzaam weer terug, als een bescherming... Maar reken er niet op, zoals een virusscanner op je computer ook niet 100% garantie biedt.

Wout

Origineel geplaatst door cloudman
sorry, maar dit vind ik niet echt grappig...

ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw verhaal ook niet echt grappig vond.

ik geef slechts een tip, iedereen onder de (geestelijke) leeftijd van 13 is vrij om 'm uit te proberen.

Back