pieptoon in oor

Bahamut

yip yip
Shit hey sinds anderhalve week heb ik een hoge, zachte pieptoon in m'n rechteroor.
Meestal hoor ik 'm eigenlijk niet. Maar soms als ik bijv. in bed lig of zit te leren dan valt het ineens op. En zonet dus ook.

Ik luister volgens mij toch echt niet te hard naar muziek door m'n koptelefoon. Ik vermoed dus dat het door uitgaan komt. Ik ga niet eens zo vaak uit maar kennelijk maakt dat niet uit. Ik denk zelfs dat ik weet door welke tent het komt... bleh...

Mijn vraag is: kan dit nog overgaan of ben ik gedoemd om hiermee te leven en wordt het misschien alleen maar erger? =(

ga langs een k.n.o arts dan weet je snel genoeg wat er mis is

ivan wat ik heb gehoord is een piep die blijft geen goed teken

hoor je ook een piep na het uitgaan > muziek veels te hard
hoor je de pieop weken later nog na het uitgaan > geen goed teken maar het kan nog wel verdwijnen

nogmaals als je uitgaat zorg niet alleen voor bescherming tegen s.o.a maar ook voor je gehoor

oei klinkt beetje als tinitus......veel stress de laatste tijd? laat ff checken bij een arts

Hmm ik heb wel eens dat gehad maar dat was altijd tijdelijk, bv na Kraftwerk ofzo ..
1 of 2 dagen later was het weer weg..

Misschien moet je even 2 weken geen luide muziek om je heen hebben bij het uitgaan...

Welkom in de club!!!!. Wen er maar aan, want er is heel veel kans dat het door geluid komt. Kan door een eenmalig te hard geluid gekomen zijn. Is bij mij waarschijnlijk ook ooit bij Dance Valley in D&B tent gebeurd(toen deed een bepaald geluid pijn). Ik ga namelijk ook niet veel uit.

Maar als de piep door geluid komt, blijf je em je hele leven horen!!!

Mijn oren zijn nu ook gevoeliger geworden.

Doe maar eens een gratis geluidtest bij je lokale ooropticien, hoogstwaarschijnlijk heb je een beschadiging rondom de frequenties van de menselijke stem (ben ff Hz vergeten). Das namelijk het gebied welke het meeste beschadigd.
In het ergeste geval versta je nu mensen minder. Dat merk je vooral als je steeds he gaat zeggen of als er gesprekken door elkaar heen gaan.

Ga nu maar op maat gemaakte oordoppen aanschaffen. Dan klinkt het geluid veel mooier en je verstaat mensen soms ook beter.

Als je eenmaal ene piep hebt, dan wil je echt niet dat die nog erger wordt. Bij mij is ie flink hard. Als het maar een beetje stil is hoor ik em. Dus geen party zonde roordoppen meer.

Laatst gewijzigd:
De meeste mensen hebben inderdaad een tijdelijke piep. Dat betekend een lichte beschadiging die nog hersteld kan worden door de oren. Maar als je de oren te weinig rust geeft en terwijl ze misschien nog piepen al weer naar een volgend concert/feest gaat kan het ook fout gaan. De 1 heeft er meer last van dan de andere.

Er zijn ook mensen die geen piep hebben, maar gewoon op een gegeven moment steeds slechter gaan horen.
De hele DJ generatie zal ook later last krijgen van minder gehoor. Sommige DJ's zijn nu al half doof.
Dit geld ook voor dagelijkse walkman gebruikers met te hard volume. Na jaren merk je het ineens.

Ik las dat er een overheids campagne aan gaat komen tegen te hard geluid. Nauw daar hadden ze wel eerder mee mogen komen. In de meeste tenten kan de muziek zo 20 Decibel zachter.

Ook ik al een hele tijd een pieptoon in m'n oren, ooit op een middelbare schoolfeest(!) gebeurd waar de muziek echt belachelijk hard stond. Na die tijd merkte ik ook dat m'n oren gevoeliger geworden waren voor harde geluiden. Ik gebruik nu sinds 5 consequent oordoppen en zowel de piep als de gevoeligheid zijn al een stuk minder geworden. Het enige waar ik nu nog moeite mee heb is gesprekken volgen in een rumoerige omgeving..... Als ik jou was zou ik je oren een tijdje rust gunnen en OORDOPPEN KOPEN.

Yo bedankt, ga ik ff bij de dokter checken.
Ik denk inderdaad dat het komt door te harde muziek in een bepaald cafe. Ben er dit weekend helaas weer geweest.... ach ja ti's toch maar zo'n feestcafe met skihutmuziek, dit is een prachtig excuus om er niet meer naar binnen te gaan. :D

kan idd door hard geluid komen, maar ook roken, drinken, stress enzo kunnen het bevorderen

zelf heb ik een heel zachte piep, en even dacht ik ook dat ik een soort overgevoeligheid voor geluid had: als me moeder in de keuken de afwas op het aanrecht gooide dook ik van het kletteren ervan zowat ineen, zo keihard kwam t me oor binnen...maar toendertijd was ik echt oververmoeid en nu heb ik er nauwelijks last van

Wanneer je (te) lang in de buurt bent van te hoge geluidsniveaus bestaat de kans op gehoorbeschadiging. De klachten die jij noemt kunnen duiden op een al dan niet tijdelijke gehoorbeschadiging (hoge pieptoon en soms watten in de oren.) Hoewel ik er wel iets van weet, zou ik je het advies willen geven even langs de huisarts te gaan.

Succes!

Origineel geplaatst door sander
hee, ik heb dat ook als m'n moeder op de pan slaat. Verschrikkelijk.
hyperacusis heet dat geloof ik

Origineel geplaatst door Bartology
Wanneer je (te) lang in de buurt bent van te hoge geluidsniveaus bestaat de kans op gehoorbeschadiging. De klachten die jij noemt kunnen duiden op een al dan niet tijdelijke gehoorbeschadiging (hoge pieptoon en soms watten in de oren.) Hoewel ik er wel iets van weet, zou ik je het advies willen geven even langs de huisarts te gaan.
Succes!

Huisarts doet niks. Ja hij kijkt even in je oor en zegt dan ja ziet er goed uit. Verwijzing voor KNO arts geeft ie geeneens.
Ternminste dat was bij mij toen ik na een aantal jaren piep eens ging vragen.

Je moet in beginsel bij concerten of cafe's al verder weg gaan staan of weggaan als je merkt dat het geluid "pijn" doet aan je oren...

Bij Kraftwerk bijvoorbeeld stond ik eerst iets van 8 meter van de rechter PA, maar toen ze begonnen ben ik langzamerhand naar achteren gelopen en na het concert stond ik 20 meter verder naar achteren uit zelfbescherming : Ik wil namelijk lang mijn goede gehoor behouden en je merkt zelf wanneer het te luid is!

Dit komt waarschijnlijk van de te luide muziek. Dan krijg je zo'n piep geluid, erg irriterend vind ik.
Normaal gaat dit weg hoor maar als dit blijft raad ik toch aan om eens bij een arts te gaan.
Ooit is er eens een ballon vlak naast mijn oor ontploft en ik heb 2 dagen die piep gehad.

Maar hoe dan ook elke keer je oor piept na een feestje is je gehoor beschadigd!

..en aan de frequentie van die piep kun je horen welke trilhaartjes er beschadigd zijn...

Hoor je bv een piep van 5,850 kHz, dan is die frequentie aan het afsterven in je oor...

Ja het is een hele hoge toon. Zoeen die je als je ouder wordt niet eens meer hoort volgens mij.
Onze tv bijvoorbeeld heeft zo'n hoge pieptoon als ie aanstaat. Ik hoor 'm heel duidelijk maar m'n ouders horen dat totaal niet.

Huisarts doet niks. Ja hij kijkt even in je oor en zegt dan ja ziet er goed uit. Verwijzing voor KNO arts geeft ie geeneens.

Aha, in tweede instantie.

Dus...... maar, lekker advies!! Niet elke huisarts is zo'n boer :stupid

Back