Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De mens is de kroon van alle aardse scheppingen uit anatomistisch en fisiologisch oogpunt bezien. Wat de mens aan ellende heeft veroorzaakt is een heel ander verhaal. Dit is toevallig wel grotendeels gebeurd onder invloed van satan.Origineel geplaatst door d.b.1
diezelfde kroon die de hele aarde naar de verdommenis helpt ?
laat me ff lekker lachen
Dan leg jij het toch ff uit als wij dat niet kunnen begrijpen en bevatten.Origineel geplaatst door d.b.1
mensen zijn altijd bang voor wat ze niet kunnen begrijpen en bevatten
dus dan is het slecht [/B]
Origineel geplaatst door Imipolex
Heb thuis toevallig wel dat boek van Crowley hoor, pas maar op anders zoek ik even een aardige incantation uit.
Occultisme is voor Trollen.
En Smurfen. Is Gargamel ook Occult?

Origineel geplaatst door MIDIoot
De mens is de kroon van alle aardse scheppingen uit anatomistisch en fysiologisch oogpunt bezien. Wat de mens aan ellende heeft veroorzaakt is een heel ander verhaal. Dit is toevallig wel grotendeels gebeurd onder invloed van satan.
als dat door de mens 'verzonnen' zou zijn dan geeft dat meteen al aan dat de mens automatisch hoger staat dan het dier...Origineel geplaatst door search64
De mens is niets meer of minder dan een dier. En het idee van goed en slecht is door de mens zelf verzonnen, subjevtiever kan niet.
De mens is de kroon van alle aardse scheppingen uit anatomistisch en fisiologisch oogpunt bezien. Wat de mens aan ellende heeft veroorzaakt is een heel ander verhaal. Dit is toevallig wel grotendeels gebeurd onder invloed van satan
Origineel geplaatst door smackos
Overigens zul je ook niet zo snel een Japans apparaat met nummer 9 vinden. (Uitzonderingen ook weer daargelaten)
Origineel geplaatst door Tom 32
Dit is wel de grootste onzin die ik in deze thread gelezen heb. Juist uit anatomisch en fysiologisch oogpunt bezien is de mens niets meer dan een zoogdier, een mensapensoort.
En als mensaap zit de mens juist aanatomisch en fysiologisch niet in elkaar als de kroon op de schepping. Het geboortekanaal van de mens is een slecht compromis ontstaan uit het feit dat we rechtop zijn gaan lopen. Bij andere primaten gaan geboorten dan ook een stuk makkelijker en met minder, veel minder, complicaties gepaard. Het rechtop lopen van de mens is sowieso iets dat zijn tol eist in fysiologisch opzicht. Onze heup- en kniegewrichten krijgen relatief snel en vaak met problemen te maken, zeker als je het vergelijkt met andere mensapen.
Ook in genetich opzicht is er niets dat ons van andere diersoorten onderscheidt. Onze genen zijn niet complexer dan van andere diersoorten. Sterker nog, sinds de ontrafeling van het menselijk genoom blijkt dat we ten opzichte van andere diersoorten niet meer genen hebben dan de gemiddelde diersoort. Zelfs niet veel meer dan die van wormensoorten.
Bij mensapen is de gelijkenis van het DNA tussen de gemiddelde soorten meer dan frapant. De genetische verwantschap tussen chimpansees en gorilla's is zelfs kleiner dan die tussen chimpansees en mensen. Genetisch gezien zijn mensen en chimpansees dus meer verwant dan gorilla's en chimpansees en ook anatomische en fysiologische kenmerken bevestigen deze verwantschap.
De mens als kroon op de schepping is misschien vol te houden vanuit christelijk oogpunt (of welke andere religie dan ook).
"ik ben liever geschapen dan dat ik van een aap afstam"is een vaak gehoord grapje onder chirstenen, maar juist als je gelooft dat God verantwoordelijk is voor alle leven, vind ik deze mening getuigen van een stuitende minachting voor de "schepping".
Iedereen mag geloven wat hij/zij wil, maar hou het daarbij. Als je gelooft zou de overtuiging vanuit je geloof voldoende moeten zijn, zonder dat daar allerlei verklaringen vanuit niet religieuze hoek (die in dit geval niet kloppen of op z'n minst aan discussie onderhevig zijn) bij aangehaald moeten worden.
groet
Tom

Origineel geplaatst door Arv
![]()
![]()
Perfect omschreven!!
Bah al dat religieuze gemekker, oorlogen in de wereld zijn niet ontstaan door 'Satan', maar door botsende geloofsovertuigingen! Ja de gelovige mens kan er wat van..![]()
Arv
Ik heb geen zin meer in een discussie met mensen die zichzelf niet meer als beesten bezien.
En personen die in evolutie geloven zijn al helemaal niet te verontschuldigen.![]()

Origineel geplaatst door hansbakker
waar staat hoelang deze dagen duurde?

Ik heb geen zin meer in een discussie met mensen die zichzelf niet meer als beesten bezien.
En personen die in evolutie geloven zijn al helemaal niet te verontschuldigen.![]()
En personen die in evolutie geloven zijn al helemaal niet te verontschuldigen.