Ik heb advies nodig over synths die ik ga ruilen of verkopen.

Absynth

Born 2 chill!
Hey, ik heb een roland mc-09 en een korg eA1 die ik verkoop, nouw is er iemmand die ze alletwee van me wil kopen, wat goed uitkomt, want dan kan ik bijna een roland MC-505 kopen...maar....nu is er ook iemmand die zijn Novation drumstation tegen mijn Korg eA1 wil ruilen, dat lijkt me een goede ruil (lijkt......want ik zou niet weten of dit een goed apparaatje is...de bassdrums klonken wel punchy vond ik), en dan kan ik de mc-09 nog verkopen voor 170 euro en dan verder sparen voor een leuke sequencer, een yamaha rm1x ofzo (want zonder die mc-505 heb ik ook geen hardware sequencer).

Wat kan ik het beste doen?.....de 2 apparaatjes verkopen en daarvan dan een Roland mc-505 kopen (voor drummz percussie en sequencen), of kan ik beter de Korg eA1 ruilen tegen die Novation drumstation, en de mc-09 verkopen om later een andere sequencer erbij te kopen?

ik vond de drummz van de mc-505 wel goed klinken opzich....en hij heeft veel andere geluiden....

nouwja.....ik hoor het wel....ik wacht op jullie advies....

grtz joe:peukie:

over smaak valt te twisten, ik vind de 505 helemaal niks, maar kan je niet beter proberen eerst de 505 binnen te halen,kan je emteen sequencen, heb je alle nodige sounds. dan kan je ook later nog eens een drumstation (het liefst toch versie 2!) binnen zien te halen, of een andere leuke drumdoos.

op zich is een ruil van ea1 tegen drumstation (zeker als het versie 2 is en in perfecte staat) niet verkeerd.

Persoonlijk zou ik dan voor de drumstation en RM1X gaan. Dan kun je veel meer met je geluiden tweaken/freaken dan met een 505.

ja hè?! die rm1x schijnt ook niet verkeerd te zijn (en een stuk goedkoper, al voor 275-300 euro, als je goed zoekt), in ieder geval leuker dan die saaie mc505.

hahaha......is die 505 echt zo saai?, kep em wel vaak bij een liveset gehoord op feesten klonk niet verkeerd opzich(wel alleen maar bij hardstyle, das wel weer jammer, )...maar kep gehoord dat die rm1x een hele strakke sequencer is, alleen jammer dat de geluiden die erin zitten vrijwel onbruikbaar zijn (gelezen in een thread hierzo).

Ik weet dat het bijna helemaal aan mezelf ligt hoe mijn muziek klinkt, maar wil toch ff vragen welk apparaatje beter is voor techno, de drumstation of de 505?

Zo onbruikbaar zijn de geluiden uit de rm1x nu ook weer niet hoor. De presets misschien, maar als je iets verder kijkt kun je er echt wel vette geluiden uit halen.

hee joe zie dat de 09 gaat
ik heb toen de rm1x voor je gedemonstreerd en het geluid heb je ook gehoord maar o.k. als het niet je ding is moet je er ook niet aan beginnen

kijk dan als alternatief naar de emu command stations hoor van de andere hardcore gasten niks als goeds over sdezebakken leuke geluiden en een hele mooie sequencer met een niet als te moeilijke interface
zie ze af en toe al voor 450 verkocht worden afhankelijk van de uitbreidingen

je kan n.l. drie roms in deze bakken kwijt
succes

heel veel 128 keer polyfonisch

512 banken voor presets of je eigen ding uitbreidbaar met heel veel geluiden 3 roms dus 3 verschillende synths eingelijk erbij
flexibele sequencer
en na aanleiding van het gesprek dat ik met je had denk iik dat het heel goed past bij de manier hoe jij werkt
ga hem anders ff uitproberen en neem er ff de tijd voor

kijk ff of je bij D mike terecht kan hij heeft er ook een en is er gek op

Origineel geplaatst door Absynth
het klinkt als een leuk apparaatje, als er een beetje vette drummz in zitten (909'ish) dan zou het helemaal perfect zijn

nou krijg ik bij de 909 altijd een beeld van een afgelikte boterham hij klinkt leuk maar ik hoor hem al zo vaak

elke dag biefstuk gaat ook vervelen

Ik begrijp je groovebox filosofie niet zo goed. MC-09 en Electribe weg doen voor een MC is een slecht plan, ook voor een RM1x overigens (geluiden zijn crap) Koop er een electribe erbij zoals de ER-1 (goed ding). Je kunt eventueel die MC-09 verkopen en eens een keer een Electribe-S proberen. Je weet dat het heel makkelijke machines zijn om mee te werken. En zijn ook leuk als het om tweaken gaat. Ik heb ze allemaal gehad. MC505, RM1x, MC307 ook nog. Ik vind de electribe serie het leukst. Simpelweg omdat je meer het gevoel hebt met muziek bezig te zijn. En sounds zijn gewoon goed te tweaken. Heldere bediening. En nog leuker is om je setup te verrijken met een echte analoog met kenton, gekoppeld met een van je electribes en je weet niet wat je hoort. Heb dat met mijn Juno-60 gedaan. TOP!! En die MC-09 is al tussensampler altijd een nuttig ding!

wat een is dit een lulverhaal geworden (meen het wel hoor) gaat alle kanten op ik moet gaan maffen geloof ik....

Op www.interface.nl , staat een Emu commandstation PX met 3 boards voor 750 E.: echt een koopje.

( Ik denk dat hij ook hier op het ruil/koop forum staat )

Dit in het geval je voor een Emu mocht kiezen natuurlijk.

Succes

EF

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door EternalFall
Op www.interface.nl , staat een Emu commandstation PX met 3 boards voor 750 E.: echt een koopj
EF

nou ik vind het pittig als je nagaat dat de xl 7 voor 799 bij feedback staat maar is wel een px natuurlijk met nog wat roms er in

ik heb die eR1 gehad.....in het begin vond ik het echt een zwaar tegek apparaatje, maar op een gegeven moment na tweaken en tweaken, kwam ik erachter dat ik toch niet de sounds eruit kon krijgen zoals ik dat wilde....hi hats waren niet echt vet claps waren ook niet al te biezonder(behalve met de delay fx), daarom had ik er een tr-707 bij gekocht voor percussie....dat was ook niet alles, ik wilde gewoon een leuke hardware sequencer hebben....met drummz waarmee ik mijn juno en tx-81z kon aansturen, de 505 leek me wel leuk om es te proberen, kep em wel vaak op livesets gehoord, maar nog nooit echt zelf mee zitten klooien, kep de mc-303 ooit es gehad, en vond de sequencer wel relaxed.
Is die 505 dan echt zown klote apparaat?, een vriend van me blijft dat ook steeds maar zeggen...hehe

dacht dat de 505 maar 8 tracks had wordt dan bijzonder hard werken als je hem live als sequencer wil gebruiken
persoonlijke smaak hoor maar vind de geluiden ook niet echt je van het

zou dan nog liever voor de 307 gaan als je toch voor roland kiest de prijs/prestatie verhouding klopt beter

MC-505 vind ik wel een aardig bakje, hoor. Heb 'm al jaren en er zitten heus wel bruikbare sounds in==> 't is maar wat je ermee doet.
En als je de geluiden (ook) ruk vindt op een gegeven moment, is het een heel makkelijke sequencer.
Jammer dat ie niet zo strak loopt als een RS7000 of MPC.
Ik moet toegeven dat ik af&toe twijfel om 'm weg te doen, omdat ik ookal een RS heb, maar aan de andere kant vind ik 'm net ff makkelijker in 't gebruik, en een bult Arp-loopjes heeft ie (mocht je dat willen hebben).

Enfin, elk ding heeft z'n voor en nadelen.

Origineel geplaatst door Absynth
ik heb op marktplaats en 2ehands.nl gekeken....en heb daar de akai mpc2000 gevonden, die gaan gewoon voor rond de 500 euro weg!!

dat schijnen brute apparaatjes te zijn voor drummz, sequencen en samplen.

zat ik ook netaan te denken en ik betwijfel het of het verschil tussen een echte 909 of sample over een p.a.zo groot is je hebt dan a een hele strakke sequencer en b een sampler

Back