De beste vintage synth

de Roland D50 uiteraard

Het theremin-orgel, stamt uit 1919. Lijkt me wel vintage.

En vlak de inspiratie niet uit, werd gebruikt in het meest invloedrijke popnummer uit de 20e eeuw.

:confused::confused::confused:

als je bedoeld, de beachboys ofzo... daar werdt een Yamaha orgel met een touchstrip voor gebruikt... zelfde als bijvoorbeeld the osmonds met crazy horses... vraag me niet hoe ik dat weet :D:D dat weet ik gewoon... en nee het zijn niet mijn favo bands :kont::kont:

Hier eens een leuke discussie:

Wat is de beste vintage synth????

Ik zelf zou voor de Prophet 5 of 10 kiezen. (het enige verschil is dat de 10 2 klavieren heeft en de 5 maar 1. )

Ik zou zeggen, kom maar op en laat wat van je horen

uiteraard zou ik voor een modulair systeem gaan ,...vanwege de inspirationele klanktechnishe mogelijkheden
maar dan weer welke ,...?
kdenk zelf aan een buchla [die nieuwe bv veel digio mogelijkheden over en analoog pad ,...maar ja weok budget denken we aan in dezedraad

ik denk dat de topicstarter :mexico: zijn link van de draad legt in mid range poly analoge vintage synths
geen tonto ofso

ik denk dat ik ongeveer de korg monopoly cs 30 wel as favorieten
kan aan wijzen in de onder de 1000 eu groep
daarboven

Ik vind het altjd leuk dat mensen maar de prophet 5 noemen.
Dat is mijn grootste teleurstelling ooit geweest.
PS was tot twee keer toe een rev 3 model.

memorymoog nog steeds.
Ik hoop eind dit jaar eentje te brengen naar Lintronics voor een LAMM upgrade........maar blijft erg duur zo'n upgrade.

ik gelloof dat in een andere draad de memory moog met de synthex en obie polys en de ps3100 werdt vergeleken

dus uit deze dure polys zou ik idd een PS 3300 van korg nemen
semi mod ...poly erg ok korg filters
en bruutje mooi

Ik vind het altjd leuk dat mensen maar de prophet 5 noemen.
Dat is mijn grootste teleurstelling ooit geweest.
PS was tot twee keer toe een rev 3 model.

Ik denk dat een rev 2 een andere uitwerking op jou zal hebben Dennis, dat scheelt echt alles, een rev 3 wil ik niet gratis maar een rev 2 zoek ik al zoooooo lang, geweldige bak.

Rev 2 modellen heb ik hele goede verhalen over gehoord (emu ontwerp)
Maar doe mij toch maar wat modular dingen dan.

Je hebt een Kobol gehad,en weer weg gedaan,dus hoef je geen rev2.

ik raad het ook sterk af,koop een ssm2040 en maak er een filtermodule van,dan heb je quasi je kobol sound terug in je set (en voor veeel goedkoper!)

Je heb zelf ook je Kobols weg gedaan he.
En nee ik hoef geen rev 2.
Ik heb de Kobols weg gedaan voor een andere oude modular.
Je ken dat vast wel ik vond jammer dat de Kobol toch geen fm inputs had op de vco's en dat heeft me andere modular wel.
En die heeft ook nog dikkere vco's.

:)

Ooow ik heb nog 2 2040 lowpass vcf boards liggen van de emulatorarchive met 4x2040 ic's.
Dus die sound komt zeker wel enigzins terug.

Laatst gewijzigd:
Een kamertje Serge.

En een vluchtauto om er mee weg te komen, want geld heb ik er niet voor.

Je heb zelf ook je Kobols weg gedaan he.
En nee ik hoef geen rev 2.
Ik heb de Kobols weg gedaan voor een andere oude modular.
Je ken dat vast wel ik vond jammer dat de Kobol toch geen fm inputs had op de vco's en dat heeft me andere modular wel.
En die heeft ook nog dikkere vco's.

:)

Ooow ik heb nog 2 2040 lowpass vcf boards liggen van de emulatorarchive met 4x2040 ic's.
Dus die sound komt zeker wel enigzins terug.

ja idd,ik heb ze weggedaan omdat het custom ic's waren en dus gezien het mono is kan je zelf alles vrijwel makkelijk namaken EN vooral goedkoper.

en zoals je zegt idd de kobol is toch ietwat beperkt.

Toch blijft het een super dikke bak die kobol met alles voltage controlled die parameters.
Maar goed ik heb nu weer leuker spul.

Ik heb laatst nog even naar je Kobols staan kijken en je rack met phasers etc en die maffe sequencer.
Vet hoor!

Deze draad is leuk... ikke reageer.....

Telt de SID chip ok mee??

Anders ga ik toch weer voor de 101 en de SH2 enzo...

Oh nee wacht.. de Avatar van ARP!
Meest vintage/groot appraat waar ik mee gespeeld heb voor langere tijd. Staat nog steeds hier. Is nie van mijn helaas... binnenkort weer eens aan slingeren. Faders zijn gaaaaaaaaaaaaaar.. beetje stroef allemaal. Ouwe rommel.
Trident deed het ook wel. Alleen beetje zwaar.

Dus conclusie: Hmmmmmmm....
Trident toch op een!
En de 101 en SH2 zamen op drie. Al zijn ze als duo, met de CV van de 101 naar de SH2 en allebij 'n andere trigger van de 808 misschien wel goed en leuk genoeg om op anderhalf te staan...

Ben blij dak geen biljarter ben. Anders had ik nog meer keus.. ;-P

...hoe ken ik nou de JX3P vergeten... misschien minder blowen........

polivoks, een signaal lekkende, nucleair soundende, van loopende envelopes, crossmodulation en snerpende bandpass voorziene gier bak

polivoks, een signaal lekkende, nucleair soundende, van loopende envelopes, crossmodulation en snerpende bandpass voorziene gier bak

Klinkt goed! Wil ik zo ruilen voor de SK-1. Een snerpende, bitcrushende, noise spuwende, van bonkig verlopende envelopes voorziene samplevernaggelaar. 8) :)

"Hoe slechter de synth, hoe beter" gaat tot een zeker niveau en in sommige situaties wel op :).

synthi 100

Echt ?

Dit ding zag er altijd uit, dat het in een ziekenhuislab werd gebruikt bij een [ pijnlijk] onderzoek.
Maar als nominatie voor beste vintage synthesizer ?
Wat in mij op komt is "best duur" ..."best groot"..."best zwaar".en ."best onhandig" .

mja, even een filmpje opgezocht.
http://www.youtube.com/watch?v=zbbAsMpLiCo
Bij de geluiden denk ik ,dat een ander bakje dit ook wel kan.

Ach, ik zie wel in waarom je dit een mooie bak vind :doei:

Back