De beste vintage synth

:confused::confused::confused:

als je bedoeld, de beachboys ofzo... daar werdt een Yamaha orgel met een touchstrip voor gebruikt... zelfde als bijvoorbeeld the osmonds met crazy horses... vraag me niet hoe ik dat weet :D:D dat weet ik gewoon... en nee het zijn niet mijn favo bands :kont::kont:

Ik dacht toch echt dat dat allemaal Theremin werk was.

Uiteraard is hier geen zinnig antwoord op te geven, maar als ik het toch moet doen dan schiet (van de monosynths) de Pro One te binnen. Vreemd dat die nog niet is genoemd trouwens.... goedklinkende bak en zeer flexibel qua mogelijkheden, met een doeltreffend modulatiesysteem.

En de grap is: ik heb er nog nooit een gehad :D

Toch blijft het een super dikke bak die kobol met alles voltage controlled die parameters.
Maar goed ik heb nu weer leuker spul.

Ik heb laatst nog even naar je Kobols staan kijken en je rack met phasers etc en die maffe sequencer.
Vet hoor!

pff,ja natuurlijk,maar ik had ze graag in module/funktie gehad net zoals hun 'echte' modular zeg maar,dan had ik ze waarschijnlijk gehouden.

ik miste erg een tijd ook de ssm envelopes vd Kobol,nu heb ik een hele batch ssm2050 gekocht en ga er mij terug bouwen,ik wil wel degelijk te kobol sound terug in huis maar niet perse het toestel.

Ik heb gezien dat modcan zon echte wavemorpher heeft nagemaakt en denk dat die goed is,dus zo 1 module 2xssm2050 en 1xssm2040 en je hebt een kobol in je set ,maar met meer mogelijkheden .

van die phazers heb ik spijt gehad een tijdje (had ze weggedaan omdat de main bloc volledig in epoxy gegoten was)1 vande beste phasers imo

gelukkig bestaat JH,zijn tau phaser heeft identieke sound en gaat zelfs nog dieper,heb er meteen 2 gekocht toen ik dat hoorde,dus die heb ik ook terug.

van die seq zijn er maar 4 of 8 weet ni meer,en deze komt van de groep 'The Klinik' ik had em 200e betaalt (quantizers per rij,maar tracken niet goed)

wel leuke gate matrix,touch plate start/stop en interesante logic circuitry mogelijkheden onderaan ,wel heel zwaar,niet mooi afgewerkt (het was ook diy front etc en binnenin een warboel)

wat een onzindraad is dit, er is niet 1 synth de beste. De ene synth heeft een ander geluid en of andere functies dan een andere.
gewoon slotje erop en muziek gaan bouwen ;)

:confused::confused::confused:

als je bedoeld, de beachboys ofzo... daar werdt een Yamaha orgel met een touchstrip voor gebruikt... zelfde als bijvoorbeeld the osmonds met crazy horses... vraag me niet hoe ik dat weet :D:D dat weet ik gewoon... en nee het zijn niet mijn favo bands :kont::kont:

kijk hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Electro-theremin

dus geen yamaha en ook geen gewone theremin

Hexagon die wavemorf is gewoon een handige mixer.
Check die site van Marc Verbos maar.

Mensen wat noemen jullie toch een partij onzin synths op zeg als best vintage bak.

Voor mij toch echt Buchla of Serge.

mja...als ik denk aan een wat oudere synthesizer die bij mij door de jaren indruk heeft gemaakt ....is dat de Moog 55 .
Natuurlijk met sequencer.

Maar of dit nu de beste is ?
Ja, om je een hernia te beuren :geslaagd:

Een Moog55 de beste hmmm.
Eigenlijk is een Moog 55 een hele goede synth maar toch wel heel erg beperkt voor een modular.
Daarom zou ik eerder Buchla of Serge kiezen.

Hexagon die wavemorf is gewoon een handige mixer.
Check die site van Marc Verbos maar.

Mensen wat noemen jullie toch een partij onzin synths op zeg als best vintage bak.

Voor mij toch echt Buchla of Serge.

hum,nee het is geen mixer het morpht echt wel tussen de waveform net zoals de zeroscillator (daarom ist ook zo interesant)je moet is tchecken opde modcan site [MORPH/PEAK AND TROUGH 12A]
,zon mixer zoals je zegt ister ook

(als je deze morph VC stuurt met een wavetable vco krijg je ongehoorde hardcore dingen,ik deed het destijds met een digisound vcdo in de kobol)

laatst was er 1 op ebay,heb em niet gekocht want kerel wilde em enkel voor actueel bedrag aangeven (en ik betaal geen (nooit) import op second hand)

Back