demo roland fantom-x

t-con

chaoss designer
Hier vind je alle info over een demo over de nieuwe Roland Fantom-X
Het is in Wezep Gelderland.

geetz T

Dank voor de info.

Vind het wel een gigantisch opgeklopt verhaal hoor.

Origineel geplaatst door fuse
Vind het wel een gigantisch opgeklopt verhaal hoor.

Hoezo? Geloof jij niet dat de Fantom-X het achtste wereldwonder is dan? ;)

Maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar die nieuwe piano. Ik vind ze altijd erg brak bij Roland. Laatst nog een Fantom(-S?) live gehoord, en hij was weer om je voor te schamen, die piano. Je kunt er meteen uithalen dat het een Roland is. Ook zo bij de VR-760 (hoewel daar de e-piano's wel beter zijn).

Maar voor de rest: Motif ES, Fantom-X, Triton Extreme... Iemand enig idee wat nou het wezenlijke verschil is? Volgens mij alleen nog maar de sound...

Origineel geplaatst door Cheimoon
Maar voor de rest: Motif ES, Fantom-X, Triton Extreme... Iemand enig idee wat nou het wezenlijke verschil is? Volgens mij alleen nog maar de sound... [/B]

... En de naam :dubbel:

Wat me toch enigsinds verbaast is dat er nauwelijks iets vernomen wordt van de Openlabs Neko (Dit model bestaat trouwens al meer dan een jaar). Dit is in weze een Intel of AMD gebasseerde PC, maar dan helemaal omgevormd tot een synthesizer-interface. Het OS is Windows XP en de software plugins bepalen wat je met je toestel doet. Softsynths en samplers, maar ook sequencing- en audiosoftware kunnen allemaal geïnstalleerd worden. Effecten? Gewoon de plugins installeren en klaar is kees.

Polyfonie ligt ook op 128 voices, net zoals Motif, Phantom en dergelijke meer, dus perfect vergelijkbaar.

Enige wat ik me afvraag is wat er gaat gebeuren als de plugins en OS-sen het niveau van een Pentium V, VI of VII bereiken. Is het processorbord dan te vervangen? Kan je op den duur je Neko nog gebruiken?

Maar het concept vind ik wel interessant ... en perfecte combinatie van hard- en software ... om de velen voor- en tegenstanders met elkaar te verzoenen :luv: ;)

Er zit ergens in NL een verdeler, maar weet niet meer precies waar.

:doei:

Attachments

• openlabs-eko.jpg
    openlabs-eko.jpg
    14,4 KB · Bekeken: 74
Ik heb de Neko in volle glorie zien werken op frankfurt.
En moet zeggen dat het toch allemaal wel goed werkt, en er gelikt uitziet.
Alleen de prijs.....
Voor de meest uitgebreidste versie ben je al gauw 8000 euro verder geloof ik.

ja zoiets...
Maar als je zo'n ding koopt, wil je naar mijn idee het beste van het beste denk ik.
Ga maar eens na wat de exacte verschillen zijn.

Origineel geplaatst door Kenny
ja zoiets...
Maar als je zo'n ding koopt, wil je naar mijn idee het beste van het beste denk ik.
Ga maar eens na wat de exacte verschillen zijn.

Tja ... willen wel ... maar ik heb ook niet leren rijden met een Mercedes S600 ;) .

Ik denk alleen maar dat dit concept een zeer goeie tegenhanger kan zijn van de huidige generatie workstations à la Phantom, Motif e.a. .... en dat gewoon omwille van het feit dat je alles met software doet je een enorm grote felxibiliteit hebt (een beetje wat ooit de bedoeling was van Korg OASYS). Wil je een CS80, installeer de CS80V, een PPG? Installeer de goeie VST. Een multiband compressor ... juist, VST. Een goeie sequencer ... juist ... software installeren.

M.a.w. je maakt van je Neko wat je zelf wil ... en dat is nog steeds niet mogelijk met een MOTIF ES of wat dan ook.

Het enige nadeel heb ik al aangehaald ... wat al het tijdperk van de huidge Pentiumfamilie voorbij is? Je vindt nu ook niet veel vernieuwende soft meer die op Atari of zo werkt.

Maar ja ... deze thread ging dus niet over de Neko (mijn excuses), maar over de Phantom demo. Het kan toch wel eens interessant zijn om te horen hoe indrukwekkend hij nou werkelijk zou zijn ;)

:doei:

Maar dan nog, Je kunt die Neko echt niet gaan vergelijken met een workstation ala Fantom-x of een Motif ES.
Je kunt die Neko het beste vergelijken met een combinatie van een laptop+controller+masterkeyboard.

Back