Origineel geplaatst door trash
Software op dedicated dsp kaarten,is de enige oplossing.
Toch bijt het een het ander, de waarde van hardware is mede gekelderd door opkomende VST plug-ins.
Ik denk dat zij die software op dedicated hardware voor je in je pc willen gaan verkopen het ook moeilijk zullen houden wegens het overweldigende aanbod van software wat al rechtstreeks op je CPU draait.
Ik denk dat het echt te laat is voor dergelijke inventieve oplossingen, het is gewoon pakken wat je pakken kan.
Als er geen nieuwe software meer uit zou komen kan ik met wat ik nu heb nog jaren vooruit.
Even terug naar of dat het jammer is of dat Yamaha of Roland geen VST pluggies uit brengen,
Is dat ook zo? Ik heb er niet echt last van moet ik zeggen.
Is het jammer voor Yamaha of Roland dat ze geen VST pluggies uitbrengen?
Ja, het is jammer voor ze omdat ze in die markt dus geen geld verdienen en dat niet kunnen terug investeren
Nee, het is niet jammer omdat zij in die markt dus ook geen geld kunnen verliezen
Is het jammer als Yamaha of Roland minder producten op de markt zouden brengen voor ons?
Ja, want we zijn gehecht geraakt aan producten van deze merken
Nee, want er zijn genoeg producten op de markt
Hadden Yamaha en Roland niet eerder in de VST markt moeten springen?
Ja, dan hadden ze iig meer marktaandeel gehad
Nee, dan zouden ze in hun eigen staart hebben gebeten (ik roep maar wat)
Amiga en Atari zijn ook een dergelijke dood gestorven, niet door het illegaal copieeren, maar door concurentie.
Concurrentie van het PC platform wel te verstaan. (windows is groot geworden door illegaal kopieren, want iedereen wilde thuis wel 'kantoor-dingen' kunnen doen, terwijl er een prachtig homecomputer-ciruit was)
Concurrentie maakt meer kapot dan je lief is.
In dit geval hebben Yamaha en Roland veel concurrentie er bij gekregen doordat het aanbod met producten om muziek te maken enorm is gestegen.
Dat zij het niet aandurven om in de VST markt te springen, nou.. da's best toch?
bla..