Ontwikkeling softsynths

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ok. ik *als hobby bob* koop geen softsynthz. Afgezien van het feit dat ik helemaal niet zo veel geld te besteden heb wil ik, als ik dan toch wat koop, gewoon iets glimmends met knopjes *D

Ik kan het goed begrijpen dat fantastische bedrijven zoals Native Instruments ervan balen, maar, is dat niet een beetje naief? Ze weten toch zelf ook wel dat dit gewoon 'gebeurd' met software.

Overigens is een andere reden dat ik geen softsynthz zou kopen het feit dat ik op een gegeven moment ook live dingen wil doen, dit gaat met softsynthz gewoon moeilijker.

Ik moet wel zeggen dat illegaal kopieeren een stuk minder makkelijk zou zijn als de beveiligingen niet gekraakt werden van software.
Oplossing zou dus kunnen zijn, hard aanpakken van crackers.

Origineel geplaatst door demian
Ik moet wel zeggen dat illegaal kopieeren een stuk minder makkelijk zou zijn als de beveiligingen niet gekraakt werden van software.
Oplossing zou dus kunnen zijn, hard aanpakken van crackers.

Dat is vechten tegen de bierkaai,1 weg 10 er voor terug
Software op dedicated dsp kaarten,is de enige oplossing.
Alles wat op een pc platform draait onder ms,kan gekraakt worden.
Met mac is dat alweer een stukje minder volgens mij.

Wat ook een oplossing zou zijn,is een dedicated daw met eigen o.s,en daarvoor geschreven software door de bestaande bedrijven.
Dus geen windows,geen mac,maar een eigen protocol en eigen audio o.s.dat houd wel in dat de gehele santekraam die nu bestaat,steinberg,fruity,enz enz over zullen moeten.

Origineel geplaatst door trash
Software op dedicated dsp kaarten,is de enige oplossing.

Toch bijt het een het ander, de waarde van hardware is mede gekelderd door opkomende VST plug-ins.

Ik denk dat zij die software op dedicated hardware voor je in je pc willen gaan verkopen het ook moeilijk zullen houden wegens het overweldigende aanbod van software wat al rechtstreeks op je CPU draait.

Ik denk dat het echt te laat is voor dergelijke inventieve oplossingen, het is gewoon pakken wat je pakken kan.
Als er geen nieuwe software meer uit zou komen kan ik met wat ik nu heb nog jaren vooruit.

Even terug naar of dat het jammer is of dat Yamaha of Roland geen VST pluggies uit brengen,
Is dat ook zo? Ik heb er niet echt last van moet ik zeggen.

Is het jammer voor Yamaha of Roland dat ze geen VST pluggies uitbrengen?

Ja, het is jammer voor ze omdat ze in die markt dus geen geld verdienen en dat niet kunnen terug investeren
Nee, het is niet jammer omdat zij in die markt dus ook geen geld kunnen verliezen

Is het jammer als Yamaha of Roland minder producten op de markt zouden brengen voor ons?

Ja, want we zijn gehecht geraakt aan producten van deze merken
Nee, want er zijn genoeg producten op de markt

Hadden Yamaha en Roland niet eerder in de VST markt moeten springen?

Ja, dan hadden ze iig meer marktaandeel gehad
Nee, dan zouden ze in hun eigen staart hebben gebeten (ik roep maar wat)

Amiga en Atari zijn ook een dergelijke dood gestorven, niet door het illegaal copieeren, maar door concurentie.
Concurrentie van het PC platform wel te verstaan. (windows is groot geworden door illegaal kopieren, want iedereen wilde thuis wel 'kantoor-dingen' kunnen doen, terwijl er een prachtig homecomputer-ciruit was)

Concurrentie maakt meer kapot dan je lief is.

In dit geval hebben Yamaha en Roland veel concurrentie er bij gekregen doordat het aanbod met producten om muziek te maken enorm is gestegen.
Dat zij het niet aandurven om in de VST markt te springen, nou.. da's best toch?

bla..

Origineel geplaatst door Exzit
Maar als Native instruments slim is huren ze wat voormalig oostblok programmeurs in met lage lonen zodat de producten lekker goedkoop worden. Met al die nieuwe lidstaten erbij moet dat makkelijk kunnen.
En anders nog goedkoper in india. Er staan daar horden IT érs te trappellen om een baan daar.

Je hebtduidelijk nog niet met Indische ITers gewerkt. Dan zal je latency niet meer in ms uitdrukken maar in millimaanden.
En twaalf noten per oktaaf zagen ze echt niet zitten ook al ben je dat contractueel overeengekomen.
De meeste bedrijven die ermee geexperimenteerd hebben zijn er al van aan het terugkomen.

Rij jij maar lekker verder in je lekker goedkoop, achterhaald, vervuilend, onbetrouwbaar en oerlelijk Oostblok autootje, dan zal ik wel eens op je wuiven vanuit mijn Mercedes met Airco, GPS, CD-wisselaar, ESP, ABS, ASR en nog een reeks letters.

:W

Ze moeten gewoonweg de software (alle software int algemeen) goedkoper maken en zonder unlocking-registratie-onzin. Ze kraken en patchen toch alles.. Een gemiddelde plugin kost zo tussen de 200-400 euro.. Das veel te veel voor een virtueel spul dat nu wel of niet draait op jouw systeem. Om nog maar te zwijgen over Cubase SX.. 800euro kost dat pakket. Voor 800euro koop ik toch wel andere spullen en ga ik voor een goedkoper alternatief om te tracken op de comp. Zo dringend heb ik al die toeters en bellen niet nodig van Cubase of Logic ofzow..

Het is gewoon te duur voor wat het is. Binnen 5 jaar kan je die software misschien niet meer gebruiken omdat je OS het niet ondersteunt! En het blijft ook nog altijd maar een cd-rommetje in een klein doosje..

Origineel geplaatst door ikke
Ze moeten gewoonweg de software (alle software int algemeen) goedkoper maken en zonder unlocking-registratie-onzin. Ze kraken en patchen toch alles.. Een gemiddelde plugin kost zo tussen de 200-400 euro.. Das veel te veel voor een virtueel spul dat nu wel of niet draait op jouw systeem. Om nog maar te zwijgen over Cubase SX.. 800euro kost dat pakket. Voor 800euro koop ik toch wel andere spullen en ga ik voor een goedkoper alternatief om te tracken op de comp. Zo dringend heb ik al die toeters en bellen niet nodig van Cubase of Logic ofzow..

Het is gewoon te duur voor wat het is. Binnen 5 jaar kan je die software misschien niet meer gebruiken omdat je OS het niet ondersteunt! En het blijft ook nog altijd maar een cd-rommetje in een klein doosje..

En door personen die dit roepen hebben we dus al die registratie bullshit enzo.....
Het gaat niet om het cd'tje in het doosje het gaat hier ook om de support en de tijd die erin zit...

Ik vind in verhouding met hardware de software helemaal niet zo denderend duur (uitzonderingen daargelaten)
Maar goed ik maak hier dus uit op dat als je geen geld hebt voor een Moog Voyager of een Mackie mengtafel je hem ook gewoon weghaald dus...(want het zijn toch maar wat transistortjes in een doosje..) :duivels:

8o)

'iets duur vinden' is trouwens wel een relatief begrip.

Het is mij allang op gevallen dat mensen die meer geld hebben dingen over het algemeen minder duur vinden.

Dus wat jij mee vind vallen, vind een ander best duur.

(nu niet mij gaan flamen, ik wil alleen het begrip 'duur' relativeren.)

Re: Ontwikkeling softsynths

Origineel geplaatst door fuse
If it was a purely technological decision and nobodys jobs were at stake due to adverse affects of piracy, Yamaha would have been well into software synths etc by now We pioneered software synths years ago with GM and XG ones, still being the biggest selling software synths ever (we licensed millions of them to vatious PC companies). mLAN does give us dongle capobabilties, as each device has a totally unique ID, so in some sense it could be possible

Nick Howes. Yamaha R&D London

Wel... het lijkt me toch duidelijk. Ze verdienen meer aan licenties dan aan zelf tijd en geld steken in het uitbrengen van softsynths.
Yamaha's kracht ligt nog steeds in het maken van hardware.

Ik denk ook wel dat het gebruik van computers met een ID in hardware een oplossing is.
Simpelweg zodat ge 1 ding kunt verkopen voor 1 computer.

Dan ís de card de dongle en dan ís de computer de card. Ttz, de computer is de dongle.

Dat blijft, zoals andere dongles, te kraken. Maar moest er een programma bestaan dat u toelaat
om te kijken of een bepaalde ID op het net software gebruikt die gekraakt is, kan je dat probleem
omzeilen imo.
Ik weet dat dit heel slecht klinkt en ik ben er zelf geen fan van, maar:
-een ID zou moeten kunnen weigeren dat deze info opgevraagd wordt
-als een dongle gekraakt wordt, kan het controlerende programma die kraak kraken; net zoals een
virus-scanner op een nieuw virus kan scannen
-dit is het begin van cyber-police :)
-ziet ge wel dat informatici elkaar werk geven :).

Intel heeft dat ID al járen geleden willen invoeren maar had sterke tegenkanting.
Het gaat uiteindelijk om privacy: ge zou een computer nodig hebben voor uzelf en 1 voor uw werk.
En dit is groot feest voor allerlei security threats op het net natuurlijk.

Ik denk dat dit alleen kan vanuit eigen beweging van de software consumenten.
Of vanuit een splitsing van de markt: laat je controleren of niet?

Of dit eraan komt? Dunno. Er is alleszinds een hele wereld op het net die voor iedereen toegankelijk
is en waar de arm der wet onmachtig is. In de academische wereld is men er mee bezig.

Marron

Hahaa! Stel je voor.. Eén programma per computer! :dubbel: Dan koop ik helemaal geen software meer.. Dan zal ik wel terug met de hand knippen en plakken ipv Photoshop te gebruiken.. Juist zoals op school..

De software moet gewoon aantrekkelijker worden. Zoals het Korg Legacy pakket bv.. 3 ( of 4) plugins + een vette controller voor 500euros! DAT is een deal!

Origineel geplaatst door Kevin
En door personen die dit roepen hebben we dus al die registratie bullshit enzo.....
............

8o)

Hoezo?! :confused:

Origineel geplaatst door Marron
Ik denk ook wel dat het gebruik van computers met een ID in hardware een oplossing is.
Simpelweg zodat ge 1 ding kunt verkopen voor 1 computer.

Dan ís de card de dongle en dan ís de computer de card. Ttz, de computer is de dongle.

.........

Marron

Dus dan moeten ze in bedrijven voor elke comp een ander programma kopen.. :confused: No way!

En eh.. Hier is momenteel een 'Photoshop thread' aan de gang! Denk je nu werkelijk dat iedereen zn Photoshop heeft gekocht!? Nee, meneer.. maar daar zegt niemand wat van (en dat is veel erger dan die softsynths waar er veel te veel van zijn..)

Origineel geplaatst door ikke
De software moet gewoon aantrekkelijker worden. Zoals het Korg Legacy pakket bv.. 3 ( of 4) plugins + een vette controller voor 500euros! DAT is een deal!

A. Wat hebben deze plugins wat andere plugins niet hebben? Ik heb de demo's beluisterd en vond er absoluut niet iets nieuws in zitten. Is denk ik alleen leuk voor echte die hard "korg" fans.

B. Het voordeel van software plugins is dat je die idiote bakbeesten niet meer in de kamer hebt staan. 1 is leuk, maar bij een stuk of 6 kan ik het allemaal niet meer kwijt. Dus software plus hardware gaat er bij ook niet in.

En als laatste denk ik dat dit weer helemaal zo'n "de klok horen luiden maar men weet niet waar de klepel hangt" geval is. Stel hypothetisch dat software plugins echt niet meer te kraken kon zijn. Dan durf ik mijn hoed er om te verwedden dat de omzet van software plugins ook veel minder zou zijn. Want de meeste mensen die illegale plugins hebben (de meesten hier :duivels: ) zijn muziekanten die niet profesioneel bezig zijn en normaal gesproken nooit het geld hadden om die plugins orgineel te kopen. Maar stel dat ze wel een dikke hit scoren. Dan weet ik zeker dat ze ze daarna wel zouden kopen. Ik in ieder geval wel.

Softsynths zijn niet duur,alles wat op het internet staat vind men te duur,het is niet tastbaar,en daarom download men het.

Maar vergelijk eens een softsynth met hardware,er is veel meer mogelijk.
Dan is bv 300 voor absynth niet duur.

Je moet de ontwikkeling niet vergeten,de coders,de marketing,allemaal kosten,of dacht je dat met 1 druk op de knop een softsynth geboren werd?

Origineel geplaatst door ka2
A. Wat hebben deze plugins wat andere plugins niet hebben? Ik heb de demo's beluisterd en vond er absoluut niet iets nieuws in zitten. Is denk ik alleen leuk voor echte die hard "korg" fans.

B. Het voordeel van software plugins is dat je die idiote bakbeesten niet meer in de kamer hebt staan. 1 is leuk, maar bij een stuk of 6 kan ik het allemaal niet meer kwijt. Dus software plus hardware gaat er bij ook niet in.

En als laatste denk ik dat dit weer helemaal zo'n "de klok horen luiden maar men weet niet waar de klepel hangt" geval is. Stel hypothetisch dat software plugins echt niet meer te kraken kon zijn. Dan durf ik mijn hoed er om te verwedden dat de omzet van software plugins ook veel minder zou zijn. Want de meeste mensen die illegale plugins hebben (de meesten hier :duivels: ) zijn muziekanten die niet profesioneel bezig zijn en normaal gesproken nooit het geld hadden om die plugins orgineel te kopen. Maar stel dat ze wel een dikke hit scoren. Dan weet ik zeker dat ze ze daarna wel zouden kopen. Ik in ieder geval wel.

Het is hier geen hard- vs software discussie! :D

Maar met je laatste blok ben ik het helemaal eens!

Denk je nu echt met al die blokkades beveilgingen dat het maar iets zal schelen?
Als zo'n beveiliging perfect is en niemand het kan kraken maakt het nog steeds geen bal uit.
De mensen die nu illegale software gebruiken zullen echt niet ineens het daardoor gaan kopen.
Per saldo maakt het dus totaal niks uit.
Heel veel moeite voor nul effect.

Denk je nu echt met al die blokkades beveilgingen dat het maar iets zal schelen?
Als zo'n beveiliging perfect is en niemand het kan kraken maakt het nog steeds geen bal uit.
De mensen die nu illegale software gebruiken zullen echt niet ineens het daardoor gaan kopen.

Inderdaad en net als wat Trash zegt betaal je voor meer dingen zoals Support enzo en soms heb je zelfs nog een Extraatje net als bij NI wanneer je een gratis paar synthjes krijgt voor Reaktor ofzo....
Maar ik ga straks ff naar Feedback om een paar synths weg te halen ik heb namelijk geen geld om er 1 te kopen maar daar staan ze zo voor het grijpen :D (dan maar geen support) :dubbel:

Hehee
Mensen die software illegaal gebruiken,willen het nieuwste,updates,nieuwe synths,nieuwe geintjes,hebben hebben,verzamel drang.
De coder is de dealer,en de user wordt de junk.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back