Masterkeyboard topic.

Origineel geplaatst door hansbakker
...fatar maakt trouwens voor bijna alle merken de toetsen...

ik maak helemaal geen toesten ;) toch leuk dat je het zo voor me opneemt..lol

Ik gebruik live al weer een tijdje een NordLead 3 (synths) en een Triton (piano's, strings, sequencer) als master keyboards + modules in een 19" rack met een MOTU 8*8 patchbay. Werkt op zich goed maar je loopt toch regelmatig tegen beperkigen aan mbt:
- splits
- transposes
- midi filters

Je midi setup wordt er niet overzichtelijker op en als je bv je Triton door een Fantom wil vervangen heb je een groot probleem...je kunt je Fantom dan weer helemaal opnieuw programmeren. Ook laptop's met midi interfaces bieden geen oplossing voor dit probleem.

Of je Triton gaat kapot en je hebt morgen een optreden...wat dan?

Daarom overweeg ik mijn nieuwe MOTU maar weer in te ruilen tegen een Miditemp patchbay. Is wel peperduur maar met deze kun je zelfs de meest simpele synth omtoveren in een master keybaord met verschillende splits, layers, verschillende midi kanalen etc. Of je koopt een draaiknoppen controller als extra....alles kan dan...alles centraal in 1 doos.

Wat je keyboards en modules aan midi opties hebben is dan niet niet meer super relevant. Voor mij is een flexibele midi setup de sleutel.

ik heb een vintage roland S50 als masterkeyboard.. gewoon omdat die lekker speelt ..
controllen doe ik met of de virus of ik teken alles in de parts heb van elk vsti die ik gebruik alle controller nummers erg handig dus.!!

foto= de S50

Attachments

• s50.jpeg
    s50.jpeg
    14,5 KB · Bekeken: 95
Ik heb zelf de Fatar SL-161. Speelt fantastisch, alleen ben ik een beetje uitgekeken op de 61 toetsen. Ga denk ik binnenkort maar de grote broer van de SL 161 kopen met 88 toetsen.

Attachments

• sl161_overhead[1].jpg
    sl161_overhead[1].jpg
    44,3 KB · Bekeken: 94
Ik gebruik de yamaha An1x

..egt fijne toetsen en vooral de controllers gebruik ik volop voor mn plug-ins :D

Ik gebruik nu sinds enige tijd dit bakbeest, de Akai MX1000. Hij's gebouwd als een tank, heeft mogelijkheden om patches te chainen, custom controller slides + knoppen en chords te definieren etc. Verder zitten er 4 mini uitgangen op en een ontelbare hoeveelheid switch aansluitingen, customizable velocity curves en heeft ie de mogelijkheid om custom names voor elke patch te definieren. Moet 'm binnenkort even nalopen want ik heb het vermoeden dat de aftertouch het niet goed meer doet, maar verder speelt ie superlekker (gewogen toetsen). Tis meestal even zoeken voordat je er eentje gevonden hebt, want ze worden maar weinig tweedehands verkocht, maar als je op zoek bent naar een mega-flexibele master met een ECHT goed klavier dan is dit zeker geen onaardige keuze. Ik zit nog steeds in het RTFM stadium, dus veel meer kan ik er verder niet over vertellen momenteel :D

MX1000fr.gif

Tegenwoordig mag een motif 6 het inspeelwerk doen voor mij... die speelt lekkerder dan de An1x

Ik moet als notebook-muzikant iets klein hebben, vandaar mijn M-Audio Oxygen 8. Lekker compact en ik kan hem overal mee slepen. Nadeel is de je de controllers die je hebt toegewezen hebt (bijv. in Live) niet kan opslaan. Maar ja, hij doet zijn ding en ik gebruik hem voornamelijk om melodieën te componeren/in te spelen. Met je toetsenbord en muis klooien begon na een paar weekjes al te vervelen.

Cheerz!

Qusaimidi Cyber 6
Veel mogelijkheden,prettige toetsen,stevig en de motivators!!
32 kanalen ,sequenzer met veel realtime control........... prijs ong. 300 euro....
Nadeel:geen support van quasimidi....bestaat niet meer.................

Attachments

• quasi_cyber.jpg
    quasi_cyber.jpg
    17,9 KB · Bekeken: 88
hallo allen,

ik had geen zin om een nieuw topic te openen voor een vraag mbt midikeyboards.. dus doe ik het hier even.. aighr¿

ik wil dus een midikeyboard aanschaffen en nu had ik het volgende keyboard op het oog..
nu wouw ik graag weten over mensen zijn die ervaring hebben met dit keyboard..
het gaat me er vooral om hoe hij speelt.. ik heb zelf een virus KC en het liefst heb ik dat hij zoiets aanvoelt kwa spelen..
het liefst zou ik dit keyboard zelf testen.. maar hier zit geen muziek winkel in de buurt waar ze zo'n meuk hebben... dus moet ik het van adviesen heben.. of aanraders....

bvd

het gaat hier om------->http://www.evolution.co.uk/products/evo_mk449c.htm

Interessant draadje.. ik overweeg om in de toekomst niet meer te investeren in relatief dure workstation synths zoals Triton's, Fantoms en Motifs maar over te stappen op een degelijk master keyboard. De synth sound zelf is OK, maar een 19" module zou pima volstaan....in de praktijk gebruik ik de sequencer niet.

Specs die ik zoek:
- 76 keys
- 1 x midi in; 1 x midi out
- Controllers: sustain, expression, Pitchbender, modulation, diverse draai knoppen
- after touch, aanslaggevoelig
- geen hammer-action maar wel een klavier dat lekker speelt
- degelijk als een tank ivm LIVE gebruik....en niet uit elkaar valt zoals een Triton LE ;)

Nou is het jammer dat er niet veel 76-key modellen bestaan, ik ken alleen de Oberheim MC-1000. Hoe speelt deze en is het degelijk spul? Zijn er nog andere?

Laatst gewijzigd:
de grote midi toetsenborden thread

de grote midi toetsenborden thread

okee, misshcien is het zinvol om eens op een rijtje te zetten wat de diverse midicontrollerkeyboardjes op de markt te bieden hebben..
ik ben zelf op zoek naar een 49keys controllerkeyboard met GOEDE toetsen én aftertouch. aan de hand van de reviews online kom ik er ten eerste niet uit wat voor kwaliteit toetsen er worden gebruikt, en meestal staat er in de handleiding van het apparaat niet of het aftertouch kan verzenden (ofwel het is niet mogelijk),.
een en ander op basis van de informatie over de evolution en m-audio keyboardjes. ik ga vrijdag naar feedback en zal wat meer gaan proberen.

heeft ondertussen iemand ervaring met ca. 49key bordjes die wél aftertouch verzenden?

Re: de grote midi toetsenborden thread

Re: de grote midi toetsenborden thread

Origineel geplaatst door Roel
en meestal staat er in de handleiding van het apparaat niet of het aftertouch kan verzenden (ofwel het is niet mogelijk),.
aftertouch is over het algeeen nog wel een luxe optie qua toetsenbordjes, en waarom zou je het willen gebruiken als je toch al genoeg draaiknoppen hebt om te moduleren...

Re: Re: de grote midi toetsenborden thread

Re: Re: de grote midi toetsenborden thread

Origineel geplaatst door 6 trak
aftertouch is over het algeeen nog wel een luxe optie qua toetsenbordjes, en waarom zou je het willen gebruiken als je toch al genoeg draaiknoppen hebt om te moduleren...
omdat aftertouch op een keyboard een grote toegevoegde waarde heeft als je met 2 handen speelt!

ik heb alleen ervaring met mijn studiologic , en DIE is echt vet.... weet alleen niet of er ook 49érs van zijn :(

Back