Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door matador
Ikzelf zweer bij mijn Doepfer LMK3+. Kan net zo veel als zijn iets modernere broertje de LMK4+ maar deze kost geen €1600,-.
Voordelen:
=======
- Fan-tas-tisch keyboard. 88 verzwaarde toetsen met hamermechaniek. Speelt net zo lekker als die echte vleugel die je tijdens muziekles in je pubertijd speelde. Maar deze laat ook snelle aanslagen toe! (handig voor zestiende noten). Natuurlijk aftertouch. Maar eveneens ook geschikt om de funkiest worm in the world uit je monosynth te spelen als je alleen note on, note off nodig hebt.
- Robuust als een eik. Gebouwd als een flightcase, inclusief metalen randen en hoeken en afgewerkt zwart gelakt hout. Dus, het is een kwestie van de klep erop en schadeloos vervoeren maar.
- 4 Midi OUTS, hoewel maar 32 kanalen. Maar je zult hier nooit te lange ketens krijgen in je midinetwerk.
- 2 programmeerbare sliders en 20 bank/patchtoetsen, helder display.
- Tot in den treure programmeerbaar, met aparte envelopes, enz, enz.
Nadelen:
========
- Fokking zwaar (kilootje of 15) en groot (tja, 88 toetsen)
- Prijzig: al dat moois heeft zijn prijs; niet zo snel te vinden in de 2e hands markt
Is al eens een draadje over geweest https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=51124 iig een paar hebben het. Elka MK-88, Roland A-80, SCI T8, Yamaha CS80, Yamaha DX1.
Ik dacht trouwens altijd dat ensoniq het patent had.
Ja, I stand corrected - er zijn er meer dan ik dacht, en het is duidelijk geen Yamahaspeeltje. Ik weet niet waar ik dat dan vandaan haalde... :confused: Wel een nuttige thread als opsomming trouwens, in die link van 100%.![]()