stel je hebt € 7000 en verder nix, wat doe je?

Thoraval

Ouwe rot
stel je hebt € 7000 en verder nix, wat doe je?
Met nix bedoel ik ook echt helemaal nix aan muziek apparatuur, maar je heb wel een waardebon voor muziek apparatuur van 7000 euro om uit te geven aan wat je dan ook wil met 2 voorwaarden:

- nieuwkoop (niet 2de hands)
- geen computer/softsynths (mac/pc)

ga er dus van uit dat je ook de basis apparatuur als monitors/mixer etc nieuw moet aanschaffen! Maar je hoeft btw geen rekening te houden met bekabeling...

ik ben benieuwd wat jullie doen :) Ik denk er eerst nog even over na :)

Laatst gewijzigd:
een onderzoek voor het feedback, nou goed? :)

Nee gewoon, ben benieuwd waar jullie het meeste waarde aan hechten en hoe jullie met het minimale om zouden gaan :)

een virus kc of een nl2x + ks4? hr 624 of spirits
een a&h mixer of toch liever een machinedrum ipv een ER-1

MPC-4000 als sequencer en sampler (http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-154564.html) met 512 intern.
Nord Modular G2 (1990, http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-167022.html)
Yamaha AW16G harddiskrecorder/mixer (http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-156558.html)
Tannoy Reveal actieve monitors (http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-133901.html)
AKG K271 headphones http://www.netzmarkt.de/thomann/akg_k271_studio_stereokopfhoerer_prodinfo.html)

2990 + 1990 + 1175 + 498 + 158 = 6811. Wat heb je dan? Eigenlijk alles om op te nemen en je ding mee te doen. Helaas kan er geen G2X of expansion vanaf, da's wel jammer... maar okee. Voor de rest van het geld zou ik nog een cheape oude computer kunnen oppikken om als editor voor de G2 te dienen, maar da's dan ook alles wat ik er mee zou moeten doen. De Nord kan vrijwel alles maken. Wat 'ie niet kan laat ik aan de MPC over. Ik kan genoeg met de EQ en FX op de AW spelen om het te laten klinken alsof 't niet allemaal uit 1 enkel doosje komt, en ik kan zo spelen dat de buren er geen last van hebben :).

Ik zou een PC kopen en een paar monitorspeakers.

De leukste outboardsynths zijn namelijk vrijwel niet meer nieuw te koop, dus dan houdt het al weer bijna op.

Yeps, MPC4000! Een dikke, vette aanrader!! :D

MPC4000 + ADAT of ANA = 3000€
Goede mixer= 2000-3000€
Monitors= Tannoy Ellipse 10 - 1500€
Goede condensor mic= 500-1000€

+ softsynths, Waves en een computer

En je geld is meer dan op!

1 amiga 500 + sampler (nou laten we zeggen 20 euro)

Een Inkel MX mixer met ingebouwde echo (laten we zeggen 50 euro?)

2 phillips boxen en een Akai cassetterecorder van het grofvuil. ( 0 euro)

En een cassettebandje op je muziek op te nemen...wat kost dat tegenwoordig (2 euro?)

Dan zit je altijd goed...daar kan je rustig 2 albums mee opnemen waarmee je je 7000 euro verdrievoudigd.
(zo dan heb je bijna 21000 euro..dat is gewoon een halve ton in guldens!)

Ow wacht even dat mocht helemaal niet :D

naja....maar dan heb je die 21000 euro en daar kan je dan het volgende van kopen:

1 EMU vintage pro (a 800 euro)
Mixer hoeft niet, want we kunnen gewoon die Inkel nog gebruiken (Dus 0 euro voor de mixer)
idem voor de monitor speakers, die phillips kunnen nog wel eventjes mee.
En de amiga daar kan je nog je zeker nog een paar jaar op door sequencen...alez...weer 0 euro

Dan maak je nog 2 albums waar je je 21000 mee verdubbeld...en hola...

enz.

Re: stel je hebt € 7000 en verder nix, wat doe je?

Origineel geplaatst door Thoraval
- nieuwkoop (niet 2de hands)
- geen computer/softsynths (mac/pc)

lezen ís ook een kunst :)

:D 2x MOOG Voyager. €'s op...

Nee, ik zal wel ff gaan denken.. 'k Plaats wel een keer een lijstje.

Nord Modular G2
Mackie Control
Doepfer Drehbank 64

Niet meer hardware nodig 8)

eeh....
-een veel te grote goeie mixer (kanaaltje over kan nooit kwaad)
-modular (en echte he)
-SE ATC-X
-effectjes
-alles inbouwen
-alles met pathbay....

Origineel geplaatst door smackos
1 amiga 500 + sampler (nou laten we zeggen 20 euro)

Een Inkel MX mixer met ingebouwde echo (laten we zeggen 50 euro?)

2 phillips boxen en een Akai cassetterecorder van het grofvuil. ( 0 euro)

En een cassettebandje op je muziek op te nemen...wat kost dat tegenwoordig (2 euro?)

Dat klinkt naar mijn eerste set-up waarmee ik m'n eerste Bunker demotje maakte :D

(voor m'n eerste plaatje kwam daar nog een Siel DK80 en een Yamaha DX100 bij, maar dat valt ook nu ruim binnen de 7000 euro grens denk ik)

Oftewel veel/dure gear maakt nog geen zomer.

Maar ehm... moet het metteen op?
Waardebon? Toch geen inruilaktie of zo?
Moet je toch centen voor te kunnen zien vangen.
En dan gewoon rustig je ding doen.

Maar als je perse toch geld uit 'moet' geven dan maakt het ook uit wat je smaak qua muziek is. Want voor vage bliepjes muziek heb je niet echt veel nodig. :P

En als synthliefhebbers doen wij hier wél aan tweedehands synths. Want die zijn (ook) gaaf!

Volgens mij zou ik het niet eens leuk vinden om alles nieuw te hebben.....

.....maar goed geen van mijn vriendinnen was dan ook ooit maagd toen ik haar tegen kwam :D

Back