[Roland] Roland TR-707

JohnnyBusca

rocket scientist
Ik ben het met leo eens.. Maar we hebben al twee 707s, dus ik koop hem niet. Ik vind overgins een 707 echt super vet. Wij gebruiken hem bijna altijd. Lekker in combi met een 909 met de claps spelen en die open hihat is wreed!

Een 707 is een apparaat dat ik er best bij zou willen hebben, maar 200 euro vind ik te veel voor wat ik er voor uit wil geven, (niet dat ik zeg dat het ding gewoon te duur is trouwens).

Ik hoorde meen ik DJ49 klagen dat de Snare van de Jomox Airbase nogal zwak was vergeleken met de TR909, en ik vraag met eigenlijk af of de 707 ook een beetje een goed klinkende 909 snare heeft, als de hihats er erg op lijken?

De snare klinkt totaal anders. Ik vind hem lekker, maar de meeste mensen vinden hem verschrikkelijk. De hihats zouden er officieel op moeten lijken, maar dat doen ze ook niet. Het is gewoon een andere drumcomputer. Voor 909-clonen moet je bij novation zijn. De 707 is een drummachine op zichzelf. Zie anders ook deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=2511
Een 707 is zeker 200 Euro waard in mijn ogen.

Die hihats zijn goed! alleen de kick en de snare vind ik minder.
De clap is trouwens ook goed...

Origineel geplaatst door leo
hé sander, wat moet jij dan met z'n rotapparaat?

Rotapparaat? Klinkt juist goed man. Een 303, 707 en 808 met elkaar in sync is echt een perfecte kombinatie.
Ik heb nu 707 samples in m'n MPC, wat ook wel leuk is, maar heb toch liever een echte.

Goed idee, ik zit nog wel met wat vraagjes over de 707. Zijn de sounds bijvoorbeeld nog een beetje te editen, bijvoorbeeld de decay van hihats of de snap van de snare?

Ik zag in ieder geval al dat ie individuele outputs had, en dat de clap, hats, ride en cymbal in ieder geval al lekker klinken.

ik wilde maar ff kwijt dat ik de 707 super relaxed vind klinken, tis dat ik nu geen 200 euro heb....

Ok, voor dance moet je de kick uit een ander apparaat halen, maar in combinatie daarmee heb je n killer....en zeker voor DnB achtige patterns is 707 snare en kick vet!

en die hihats swingen zo lekker door (lange OHH)

Origineel geplaatst door bikkel
Goed idee, ik zit nog wel met wat vraagjes over de 707. Zijn de sounds bijvoorbeeld nog een beetje te editen, bijvoorbeeld de decay van hihats of de snap van de snare?

Ik zag in ieder geval al dat ie individuele outputs had, en dat de clap, hats, ride en cymbal in ieder geval al lekker klinken.
Helaas zitten er alleen maar volume schuifjes op. Er zijn wel vrij eenvoudige mods om de decay van je hihat te kunnen regelen. Die hihat mod zou ik wel nog een keertje willen.

Weet iemand nog een goede URL met veel info over de 707?

Ik ben wel geinteresseerd in het apparaat, zij het over een tijdje.

TR-707 + TR-727 + TB-303 is de ideale classic acid combi !!

Luister maar es naar "Acid Trax" van Phuture, de blauwdruk voor de acid-house !!

equate

Geprobeerd, niet echt veel diepgravende info kunnen vinden over mods en dergelijke.

Ik hoor ook een fluitje en gefilterde ruis in Acid Trax, dus er zal wel ook een 727 en een of andere synth gebruikt zijn.

Origineel geplaatst door sander
was dat niet alleen de 707 en 303 in acid trax?

Nee, ook een TR-727.... waar zouden anders het fluitje, de shaker en de agogo vandaan moeten komen?

equate

kom op jongens, we gaan toch geen dure drumsynths kopen als we samplers hebben..? (jaja die discussie hebben we al gehad)

Origineel geplaatst door TraiZor
kom op jongens, we gaan toch geen dure drumsynths kopen als we samplers hebben..? (jaja die discussie hebben we al gehad)

Een 707 is absoluut geen drumsynth!

nee het is geen drumsynth, maar een apparaat wat domweg sampletjes uit een ROMmetje afspeeld.
Maar nog steeds erg interessant.

The Cure..

The Cure..

Ik zat laatst naar de Cure te luisteren (was 'n beeeetje dronken .. maar goed.. dat even terzijde)..

En ik hoor verdorie allemaal 707 geluiden (of niet Johnny ?)

Back