Ik ben het met leo eens.. Maar we hebben al twee 707s, dus ik koop hem niet. Ik vind overgins een 707 echt super vet. Wij gebruiken hem bijna altijd. Lekker in combi met een 909 met de claps spelen en die open hihat is wreed!
Een 707 is een apparaat dat ik er best bij zou willen hebben, maar 200 euro vind ik te veel voor wat ik er voor uit wil geven, (niet dat ik zeg dat het ding gewoon te duur is trouwens).
Ik hoorde meen ik DJ49 klagen dat de Snare van de Jomox Airbase nogal zwak was vergeleken met de TR909, en ik vraag met eigenlijk af of de 707 ook een beetje een goed klinkende 909 snare heeft, als de hihats er erg op lijken?
De snare klinkt totaal anders. Ik vind hem lekker, maar de meeste mensen vinden hem verschrikkelijk. De hihats zouden er officieel op moeten lijken, maar dat doen ze ook niet. Het is gewoon een andere drumcomputer. Voor 909-clonen moet je bij novation zijn. De 707 is een drummachine op zichzelf. Zie anders ook deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=2511
Een 707 is zeker 200 Euro waard in mijn ogen.
Rotapparaat? Klinkt juist goed man. Een 303, 707 en 808 met elkaar in sync is echt een perfecte kombinatie.
Ik heb nu 707 samples in m'n MPC, wat ook wel leuk is, maar heb toch liever een echte.
Omdat er in een verkoop thread een hoop info over de TR-707 ontstaan is heb ik eventjes een nieuwe thread geopend. Oorspronkelijk was dit dus een deel van deze thread:
Goed idee, ik zit nog wel met wat vraagjes over de 707. Zijn de sounds bijvoorbeeld nog een beetje te editen, bijvoorbeeld de decay van hihats of de snap van de snare?
Ik zag in ieder geval al dat ie individuele outputs had, en dat de clap, hats, ride en cymbal in ieder geval al lekker klinken.
ik wilde maar ff kwijt dat ik de 707 super relaxed vind klinken, tis dat ik nu geen 200 euro heb....
Ok, voor dance moet je de kick uit een ander apparaat halen, maar in combinatie daarmee heb je n killer....en zeker voor DnB achtige patterns is 707 snare en kick vet!
Origineel geplaatst door bikkel Goed idee, ik zit nog wel met wat vraagjes over de 707. Zijn de sounds bijvoorbeeld nog een beetje te editen, bijvoorbeeld de decay van hihats of de snap van de snare?
Ik zag in ieder geval al dat ie individuele outputs had, en dat de clap, hats, ride en cymbal in ieder geval al lekker klinken.
Helaas zitten er alleen maar volume schuifjes op. Er zijn wel vrij eenvoudige mods om de decay van je hihat te kunnen regelen. Die hihat mod zou ik wel nog een keertje willen.
Origineel geplaatst door TraiZor kom op jongens, we gaan toch geen dure drumsynths kopen als we samplers hebben..? (jaja die discussie hebben we al gehad)
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.