[Roland] Roland TR-707

Origineel geplaatst door sander

www.google.com
Als ik die link aan klik krijg ik helemaal geen informatie over een 707.. Kun je iets specifieker zijn? ;)

TR-707 operation manual , ref. sheet, drummaps etc.

TR-707 operation manual , ref. sheet, drummaps etc.

ben sinds een paar dagen ook eigenaar van een oude tr-707, gave bak. ik ben in het bezit van de officiële handleidingen in pdf formaat, een zelfgemaakte drummap voor cubase sx pc en nog een third party manual van wobblex 1.1.4 .
geinteresseerden mogen me mailen. heb dit spul ook voor de tr-505. alleen voor de tr-505 nog niet de officiële Roland, misschien heeft iemand die weer voor mij.

Re: The Cure..

Re: The Cure..

Origineel geplaatst door CraZ
Ik zat laatst naar de Cure te luisteren (was 'n beeeetje dronken .. maar goed.. dat even terzijde)..

En ik hoor verdorie allemaal 707 geluiden (of niet Johnny ?)

Micheal McDonald - Sweet Freedom, jaren 80 hit met 707 als basis! :okdan:

Ik gebruik de rhytm sectie op m'n MKS-7 regelmatig. (Is 75%
een 707)...
Werkt goed: Mooie clap, coole hatz.

Mvg.

CoolRunning

De hihats vindt ik erg lelijk. Ik gebruik altijd die van de 808.
De rest klinkt goed. De bassdrum vindt ik heel erg lekker klinken. Crash, ride en cymbal gebruik ik niet op de 707.

Zo zien me maar weer... smaken verschillen duidelijk :)

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door TraiZor
kom op jongens, we gaan toch geen dure drumsynths kopen als we samplers hebben..? (jaja die discussie hebben we al gehad)

1. waar staat er een sampler in me list?
2. moet ie wel het bedieningsgemak van een 707 hebben
3. aparte outputs
4. triggers !!
5. staat mooi bij de rest.

Triggers..

Triggers..

Een onvolprezen geweldenaar die 707!! Nooit meer zonder zo'n bak het podium op. Die hihats.. die snare.. die clap.. en dan met de kick en tom kanalen de SDS-3 triggeren.. alles live programmeren in step-write mode..

MAN dat is vet..

Attachments

• fattyacid.jpg
    fattyacid.jpg
    2,3 KB · Bekeken: 92
Back