[OPVALLEND] Gear: Exit

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
het is wel heel erg opvallend de laatste tijd, (*hardware) gear word in grote getale aangeboden...
ik zie verkoop threads als paddestoelen uit het net schieten... waar komt dit fenomeen toch ineens vandaan?
is men het beu? wil men nog snel ff die grote slag slaan? is het 'de slechte economie? of toch weer die softsynths?

maar als aan de ene kant iedereen er af wil zijn er aan de andere kant dan dan nog wel mensen die het willen kopen?

* het woord hardware wil ik in deze niet gebruiken omdat dit reeds de default is...

Is dit niet een kwestie van wat marketing-mensen "selective attention" noemen?
Het valt je op, dus kijk je er naar? Wellicht heb je net vakantiegeld gekregen, en ga je dan onbewust denken aan uitgeven? ;)

Ik heb niet het gevoel dat er extra veel wordt aangeboden. Soms wel eens leuke spulletjes, maar niet bijzonder.
Het gaat gewoon een beetje met golven misschien. Toen ik me hier aanmeldde (ooit) vlogen de Xpanders hier nog regelmatig voorbij. Da's ook al even geleden, toch?

Origineel geplaatst door Hanz
Het valt je op, dus kijk je er naar? Wellicht heb je net vakantiegeld gekregen, en ga je dan onbewust denken aan uitgeven? ;)
nee totaal niet... het tegengestelde ook niet trouwens...

Er wordt nog lang niet genoeg weggedaan!
De prijzen van sommige dingen zijn vaak nog wel te hoog tegenwoordig....

Ik heb niet het gevoel dat er extra veel wordt aangeboden. Soms wel eens leuke spulletjes, maar niet bijzonder.
Het gaat gewoon een beetje met golven misschien. Toen ik me hier aanmeldde (ooit) vlogen de Xpanders hier nog regelmatig voorbij. Da's ook al even geleden, toch?

Nou, denk het toch wel. Steeds vaker zie je threads als "volledige studio opruiming" e.d. of lees je dat mensen uit financieel oogpunt wat spullen opruimen.

Het leven is toch wel iets duurder geworden en de 'gouden' tijden zijn momenteel wel voorbij. Ik twijfel zelf soms ook om een apparaat weg te doen zodat ik weer even wat ruimte heb financieel. Gelukkig ben ik tot nu toe nog altijd sterk genoeg om 2 weken brood met pindakaas te eten en mijn spullen gewoon te houden. :D

Origineel geplaatst door omc
Het leven is toch wel iets duurder geworden en de 'gouden' tijden zijn momenteel wel voorbij. Ik twijfel zelf soms ook om een apparaat weg te doen zodat ik weer even wat ruimte heb financieel. Gelukkig ben ik tot nu toe nog altijd sterk genoeg om 2 weken brood met pindakaas te eten en mijn spullen gewoon te houden. :D

Ik denk dat gear weg doen voor financiële ruimte niet de oplossing is. Of je moet natuurlijk à la minute een rekening moeten betalen.

De financiële injectie is vaak een paar honderd euri en is dan ook maar van tijdelijke aard. Het is dan beter om ergens anders je levensstijl te gaan veranderen, waardoor je financiële plaatje maandelijks weer klopt.

Tijdelijke overbrugging is ook jezelf voor de gek houden. Want wie zegt dat je slechts tijdelijk "between jobs" zit? En als je echt met zekerheid op een nieuw schip met geld zit te wachten, dan is ook de bank bereid die paar honderd euri voor te schieten. Aangezien ze zeker zijn dat het schip deze achterstand weer teniet doet.

En misschien dat er nu mensen boos zullen reageren op dit verhaal, omdat het nu eenmaal een gevoelig onderwerp kan zijn. Dan is het misschien beter om eerst eens te kijken of je inderdaad niet gewoon eerder al ergens (financieel) de fout in bent gegaan.

Ik weet wel waar het bij mij mis ging. Een vriendin die vertrok en dus een compleet salaris minder in de maand. Als je opeens alles zelf moet betalen, pfew, dan kom je er wel even achter dat 100 euro hier en daar uitgeven alsof het niks is niet echt normaal is.

Ik heb echt een paar maanden moeten wennen aan een stuk minder geld en heb er zeker 4 maanden over gedaan voor ik mijn weg gevonden had in uitgaven, verstandig boodschappen doen etc. etc. Gelukkig zit ik vanaf deze maand weer op het juiste spoor. (vakantiegeld trekt de boel nu recht)

Re: [OPVALLEND] Gear: Exit

Origineel geplaatst door 6 trak
het is wel heel erg opvallend de laatste tijd, (*hardware) gear word in grote getale aangeboden...
ik zie verkoop threads als paddestoelen uit het net schieten... waar komt dit fenomeen toch ineens vandaan?
is men het beu? wil men nog snel ff die grote slag slaan? is het 'de slechte economie? of toch weer die softsynths?

maar als aan de ene kant iedereen er af wil zijn er aan de andere kant dan dan nog wel mensen die het willen kopen?

* het woord hardware wil ik in deze niet gebruiken omdat dit reeds de default is...
Veel van die verkoop thread leiden tot een verkoop, dus er wordt net zo veel gekocht als verkocht.. Is het "de goede economie" die het kopen bevorderd? Misschien is het gewoon interessant geworden om hier je spul in de verkoop te gooien terwijl je 'vroeger' alleen maar kans had om iets te verkopen als je naar de interface ging of naar ebay, marktplaats.

Ik weet het niet, ik heb ook inderdaad het idee dat er meer wordt aangeboden, en vaker veel ineens. De prijzen lijken ook wel te zakken voor de meeste hardware.

Denk dat het gewoon het succes van het forum is.
Een marktplaats specifiek voor synths en aanverwante gear.

En qua bestedingspatroon ben ik het ook met D-mike eens.
Als er minder binnenkomt kun je minder uitgeven.
Moest ik ook doen toen ik alleen ging wonen.
(Nu nog een rijke vriendin zoeken :D)

Ik woon nu ook in een vrij behoorlijk koophuis, heb een aardige bak onder mijn kont, heb mijn PC's, wat muziekspullen en leef aardig royaal.

Maar ik kom vanaf heeeeeeel weinig. Heb ook met een paar zakken patat en een doos fricadellen de maand door moeten komen, op een pis-flatje zes hoog achter. Gene nagel om aan mijn kont te krabben.

Nu zijn we tweeverdieners en ik weet dat ik ook als de donder een andere levensstijl aan zal moeten nemen, als zij of ik zonder werk komen te zitten of mochten we uit elkaar gaan. Nee, er zijn zeker geen plannen van die aard... dus heren... helaas ;)

Alles om te voorkomen dat ik te ver terug moet... oftewel terug naar af. Maar goed... sommige zaken heb je niet altijd in de hand. Als je opeens een vette claim aan je broek krijgt bijvoorbeeld.

Veel van die verkoop thread leiden tot een verkoop, dus er wordt net zo veel gekocht als verkocht.. Is het "de goede economie" die het kopen bevorderd? Misschien is het gewoon interessant geworden om hier je spul in de verkoop te gooien terwijl je 'vroeger' alleen maar kans had om iets te verkopen als je naar de interface ging of naar ebay, marktplaats.

Ik weet niet of dat goede economie is. Meer de economie van de sterksten. Ik bedoel prijzen zakken en gear wordt alleen snel verkocht als het uniek is of de prijs (heel) laag. Anders staat het gewoon lang te koop, totdat iemand het water aan de lippen staat en het alsnog voor een "habbekrats" van eigenaar verwisselt.

Daarnaast zien wij alleen de vraagprijzen...

Ik zou wel willen weten wat er de laatste tijd "voor een habbekrats" weg is gegaan!
Voorlopig zie ik hier vaak posts van 'enkelvoudige aanbieders' compleet in het tegendeel... :D
Tuurlijk, het zijn vraagprijzen, dus inderdaad heb je niet het complete beeld.

Ik weet wel dat mijn synths er niet zo snel uit zouden gaan, moest ik geld besparen.

1: Het gaat maar om een zeer beperkt bedrag (paar honderd euro).

2: Die dingen eten geen brood. Ik zou bijv. eerder m'n auto wegdoen - dat scheelt meteen reusachtig in de bijkomende variabele kosten (wegenbelasting, benzine (!), onderhoud).

3: Je kan, zoals eerder duidelijk beargumenteerd, beter besparen aan de uitgavenkant dan gaten vullen aan de inkomstenkant.

Mensen hebben zich blind gekocht aan spullen waar men zich geen raad mee
weet en nu het economisch wat minder gaat is dat een goede aansporing om
die bestofte kasten van de hand te doen. Zo gewonnen, zo geronnen.
Of men zo weer sofsynths gaat aanschaffen is een tweede, daarvan is
veel gratis neerlaadbaar.

Ondergestoft.
ISPdeRuiter

Tuurlijk, het zijn vraagprijzen, dus inderdaad heb je niet het complete beeld.

...

Heb nog genoeg op mijn lijst staan wat ik aan hardware synths wil kopen,
echter de dagen van klakkeloos kopen zijn voorbij omdat er nog andere
dingen zijn die ook belangrijk zijn.
Wat betreft de tweedehands prijzen die veranderen elke maand en
lopen van belachelijk goedkoop tot hoe durf je het te vragen.

Re: Re: [OPVALLEND] Gear: Exit

Re: Re: [OPVALLEND] Gear: Exit

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Misschien is het gewoon interessant geworden om hier je spul in de verkoop te gooien terwijl je 'vroeger' alleen maar kans had om iets te verkopen als je naar de interface ging of naar ebay, marktplaats.
zit wat in idd...

Het is nu ook de tijd dat er vakantiegeld wordt uitbetaald en als je dat weet gooi je nu al je dingen in de verkoop. :)

Origineel geplaatst door fuse
Het is nu ook de tijd dat er vakantiegeld wordt uitbetaald en als je dat weet gooi je nu al je dingen in de verkoop. :)

Vakantie geld ja, g-sus viel dat effe tegen !
zoveel belasting gaat daar af !!!!! :duivels:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back