Origineel geplaatst door dione
Kep zowiezo een probleem met Pioneer-spullen....die mixers zouden verboden moeten worden,wat een ruk-dingen zeg...kutgeluid,geen headroom en slechte eq....om het nog maar niet te hebben over de veel te slappe koptelefoon-aansluiting.....hoe vaak ik al niet problemen heb gehoord of gezien met die mixers is echt schandalig........je doet je best om je produkties zo goed mogelijk te laten klinken,en vervolgens klinkt alles als een slecht mp3-tje met die Pioneer mixers...
Heb hier de Numark DXM06 waar twee Denons op zitten. Perfect ding, intern volledig digitaal met 24 bits FX unit-je en klinkt een stuk beter dan zo'n Pioneer 300 of zoiets.
Daarnaast goedkoper en een stuk steviger! Want die gammele faders op zo'n Pioneer zijn al helemaal te triest voor woorden. Dan wil ik verder al niet eens meer kijken wat er allemaal wel en niet mee kan.
De Denons klinken overigens wel een tikkie doffer dan andere spelers. Maar dit vind ik verre van hinderlijk... eerder een goede 'beveiliging' voor het gehoor. Hoge tonen werken als spelden...
Mix al vanaf mijn 15e (ben nu bijna 32) en heb in aardig wat tenten gedraaid en met best wat verschillende spullen gewerkt (niet zoveel als Faab of Dione misschien, maar dat hoeft ook niet) om door die marketing-truc'n van Pioneer heen te kijken. Goede spullen hebben die poppenkst niet nodig!
Jammer dat die troep dan toch in veel setups terug te vinden is...
....je doet je best om je produkties zo goed mogelijk te laten klinken,en vervolgens klinkt alles als een slecht mp3-tje met die Pioneer mixers...