technics dj cd speler toch niet zo goed..

heel mooi....maar ik krijg geen beeld,alleen maar geluid....:confused:

Origineel geplaatst door dione
heel mooi....maar ik krijg geen beeld,alleen maar geluid....:confused:

quiktime ?? of ites anders.... je moet wel een playertje hebben ervoor...

o ja.. met geluid hoor je ook welke de pioneer, denon en technics is... de slechtste is de technics

ik heb quicktime,maar die geeft een waarschuwing....zelfs na update check...

anyway....welke is de beste dan ? ( kep zelf een Denon )

ik heb quicktime,maar die geeft een waarschuwing....zelfs na update check...

anyway....welke is de beste dan ? ( kep zelf een Denon )

denon natuurlijk.

ik heb trouwens wel beeld en geluid.

kreeg een melding dat ik niet de juiste compressor had,en dat daarom het afspelen fout zou kunnen gaan.....zou het komen dat ik geen Apple heb ? :confused:

maar deze thread blijft toch niet lang staan,tis hier geen dj-forum....:smeris: :D

is dit die scratch test met een sinus-sweep? dat klinkt idd ERG beroerd, dat ze dat uberhaupt op de markt brengen...voor dat geld....ik heb zelf samen met de ontwikkelaar van djdecks ook een sine-sweep scratch test gedaan om te vergelijken..eentje met FS vinyl, de andere met ms.pinky vinyl..FS klinkt het beste (ook veel beter dan met de originele FS software omdat adion, de djdecks ontwikkelaar z'n eigen algo heeft ontwikkeld) en ms.pinky klinkt iets minder omdat bij bijna-stilstand de timecode niet meer goed doorkomt en je de sound hoort "up-breaken".....

de links:

technics:

http://www.expansions.nl/filez/361_Technics_SL-DZ1200_Scratch_Sound.mp3

ms.pinky:

http://www.expansions.nl/filez/sine-33rpm-scratch-pinky1g.mp3

FS:

http://www.djdecks.be/djDecks_FS_sweep.mp3

Olaf

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Bubbles
WAT EEN VERSCHIL!
Toen ik van het idee hoorde vond ik het wel vet, maar ik koop die krengen dus echt NOOIT van mijn leven.. Keek er nog wel naar uit...
Toch maar bij het goede oude vinyl blijven dan maar :)

hoezo? de pioneer en denon cdj-spelers kunnen het wel goed doen, en wat je in die samples van FS en ms.pinky hoort is natuurlijk ook geen vinyl maar digitaal....

Origineel geplaatst door Bubbles
WAT EEN VERSCHIL!
Toen ik van het idee hoorde vond ik het wel vet, maar ik koop die krengen dus echt NOOIT van mijn leven.. Keek er nog wel naar uit...
Toch maar bij het goede oude vinyl blijven dan maar :)

je hoeft niet bij vinyl te blijven hoor... je moet alleen geen technics nemen zoals het er nu uit ziet/klinkt..
pioneer en zoals ik nu zie en hoor.. die denon ook.. zijn super! :halleluja

Origineel geplaatst door da goose
je hoeft niet bij vinyl te blijven hoor... je moet alleen geen technics nemen zoals het er nu uit ziet/klinkt..
pioneer en zoals ik nu zie en hoor.. die denon ook.. zijn super! :halleluja

heb al bij verschillende feesten problemen gehad met die Pioneers ( overslaan,late reacties )....maar m'n Denon heeft nooit problemen....ik scratch dr niet mee,maar het mixen gaat erg prettig met die dingen...

Een voordeeltje met deze 'samplers'.

D'r zijn zal 'sample CD's' :D

Maar ehm.... de geestelijkheid wint toch altijd?

Zo dan... ben ik even blij dat ik niet heb zitten wachten tot deze goed uitziende 'dames' op de markt waren... ben erruuuuuuugggggg blij met mij Denonnetjes!

Jammer dat die bij Feedback ergens in een hoekje ONTERECHT stoffig staan te worden. Waarschijnlijk door TE goed promotiewerk van de Pioneer-vertegenwoordigers, met hun geile breedbeeld videowall-acties. Beperkte spelers voor een enorme berg geld.

Ook die nieuwe Numark schijnt erg goed te zijn. Maar ja... eerst moet de boom weer wat aangroeien ;)

ik vond de denons ook beter aanvoelen dan de plastic schijven op de pioneers..maaaarr..ik lees wel veel dat de denons juist meer last hebben van overslaan ed dan de pioneers..heb met de CDJ100's van pioneer bv nog nooit last gehad.....ik neem aan dat de CDJ1000 en CDJ800 hetzelfde systeem gebruiken?
zelf gok ik meer op de vinyl-interface software tools.....maar dat is persoonlijke

Nou, ik heb daar echt geen problemen mee... ze hebben voldoende geheuegen om dat soort ongein te ondervangen. Ik denk zelfs meer dan de Pioneers aangezien ze ook meerdere dingen kunnen als sampling en een paar effecten waarvoor ook geheugen nodig is.

En zeker als je dan de goedkopere variant neemt, de DN-S3000 welke in dezelfde klasse ligt als de CDJ800, dan biedt de Denon echt veeeeel meer. Je kunt dan ook MP3's gebruiken (mis je geloof ik alleen de sampler, want dat geheugen wordt dan gebruikt voor preload'n van de MP3), je hebt sampling, loop A én B adjust (zeker niet overbodig als het om fracties van seconden gaat), je hebt een uitgebreid geheugen wat je via een simpel mini-jack -> mini-jack kabeltje over kunt zetten naar de andere speler (kan met de CDJ800 gewoon helemaal niet, dus dan moet je de instellingen handmatig op beide spelers maken... *zucht...), het O.S. is te update'n en hij heeft gewoon een beter vinyl-gevoel.

De grote broer, de DN-S5000 welke in de klasse van de CDJ1000 valt, biedt nog wat meer "platter-effecten" en een groter geheugen wat Alpha-mixing mogelijk maakt. Hiermee kun je twee CD's op één speler mixen. Dus één in het geheugen en één vanaf de CD. Dat is het grootste verschil. Daarom heb ik voor de 3000 gekozen... veel goedkoper (scheelde iets van 450 euro per speler als ik mij niet vergis) en dat Alpha gebeuren zag ik mij niet echt gebruiken.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Nou, ik heb daar echt geen problemen mee... ze hebben voldoende geheuegen om dat soort ongein te ondervangen. Ik denk zelfs meer dan de Pioneers aangezien ze ook meerdere dingen kunnen als sampling en een paar effecten waarvoor ook geheugen nodig is.

En zeker als je dan de goedkopere variant neemt, de DN-S3000 welke in dezelfde klasse ligt als de CDJ800, dan biedt de Denon echt veeeeel meer. Je kunt dan ook MP3's gebruiken (mis je geloof ik alleen de sampler, want dat geheugen wordt dan gebruikt voor preload'n van de MP3), je hebt sampling, loop A én B adjust (zeker niet overbodig als het om fracties van seconden gaat), je hebt een uitgebreid geheugen wat je via een simpel mini-jack -> mini-jack kabeltje over kunt zetten naar de andere speler (kan met de CDJ800 gewoon helemaal niet, dus dan moet je de instellingen handmatig op beide spelers maken... *zucht...), het O.S. is te update'n en hij heeft gewoon een beter vinyl-gevoel.

De grote broer, de DN-S5000 welke in de klasse van de CDJ1000 valt, biedt nog wat meer "platter-effecten" en een groter geheugen wat Alpha-mixing mogelijk maakt. Hiermee kun je twee CD's op één speler mixen. Dus één in het geheugen en één vanaf de CD. Dat is het grootste verschil. Daarom heb ik voor de 3000 gekozen... veel goedkoper (scheelde iets van 450 euro per speler als ik mij niet vergis) en dat Alpha gebeuren zag ik mij niet echt gebruiken.

heb je de denon's ook gestresstest, in een hete vochtige club waar de tafels staan te trillen van de subbassen? ;)

Origineel geplaatst door olafmol
heb je de denon's ook gestresstest, in een hete vochtige club waar de tafels staan te trillen van de subbassen? ;)

Nee nog niet... die kopen hun eigen spullen maar...

Maar dat hebben anderen hebben dat al wel gedaan. Daarnaast zijn de drives zelfs te vervangen. Zelf! Zonder tussenkomst van een techneut. Vier schroefjes los, drive eruit, nieuwe erin, schroefjes vast en weer gaan... wil ik je bij de Pioneer eens zien doen als ie je in de steek laat.

Daarnaast maakt Denon al jaaaaaaaren CD spelers voor clubs. Al vanaf de DN2000 met al zijn kuren wat de eerste pro-speler was die je bijna overal zag. Dus live-gebruik ervaring zat!

Overigens niet de eerste... dat was volgens mij toch echt Technics met een gedrocht waarvan ik zo snel even geen foto kan vinden. Dat was toen ook al niet echt een succes en ik vraag me ernstig af of ze het niet bijna die ene flop hadden moeten laten als ik dit zo hoor/lees...

Origineel geplaatst door olafmol

Kep zelf de Denon dn-s3000 gebruikt op de laatste Hellraiser ( gigantische zaal,veel resonantie en subbassen ) en in verschillende kleine discotheekjes en clubjes.....nooit problemen gehad....

Daarentegen draaide ik een zelfde cd'tje in Zwitserland op een Pioneer ( die dure ) en toen ging het cd'tje stotteren en overslaan,echt grote stukken overslaan.......een week daarna dezelfde cd weer in m'n Denon getest ; niks aan de hand...misschien toeval,maar ja....:stupid

Vind het ook prettig dat het plateau van de Denon meedraait,geeft nog ff wat extra vinyl-gevoel ( je kunt er ook een singletje op monteren...;) )....

Kep zowiezo een probleem met Pioneer-spullen....die mixers zouden verboden moeten worden,wat een ruk-dingen zeg...kutgeluid,geen headroom en slechte eq....om het nog maar niet te hebben over de veel te slappe koptelefoon-aansluiting.....hoe vaak ik al niet problemen heb gehoord of gezien met die mixers is echt schandalig....:frons: ....je doet je best om je produkties zo goed mogelijk te laten klinken,en vervolgens klinkt alles als een slecht mp3-tje met die Pioneer mixers...

Kep zelf de Denon dn-s3000 gebruikt op de laatste Hellraiser ( gigantische zaal,veel resonantie en subbassen ) en in verschillende kleine discotheekjes en clubjes.....nooit problemen gehad....

Daarentegen draaide ik een zelfde cd'tje in Zwitserland op een Pioneer ( die dure ) en toen ging het cd'tje stotteren en overslaan,echt grote stukken overslaan.......een week daarna dezelfde cd weer in m'n Denon getest ; niks aan de hand...misschien toeval,maar ja....:stupid

Vind het ook prettig dat het plateau van de Denon meedraait,geeft nog ff wat extra vinyl-gevoel ( je kunt er ook een singletje op monteren...;) )....

Kep zowiezo een probleem met Pioneer-spullen....die mixers zouden verboden moeten worden,wat een ruk-dingen zeg...kutgeluid,geen headroom en slechte eq....om het nog maar niet te hebben over de veel te slappe koptelefoon-aansluiting.....hoe vaak ik al niet problemen heb gehoord of gezien met die mixers is echt schandalig....:frons: ....je doet je best om je produkties zo goed mogelijk te laten klinken,en vervolgens klinkt alles als een slecht mp3-tje met die Pioneer mixers...

idd die mixers zijn whack....geef mij maar een A&H X:One ;)

Back