Compressor voor rauwe beats?

Catscan

Electronic sounddesigner
Wat is nou een gruwelijke compressor voor rauwe beats en dan bedoel ik echt een A merk....

Is een focousrite/Empirical Labs Distressor of een ouwe dbx???geschikt???
En heeft iemand hier ervaring mee?

Re: Compressor voor rauwe beats?

Origineel geplaatst door Catscan
Wat is nou een gruwelijke compressor voor rauwe beats en dan bedoel ik echt een A merk....

Is een focousrite/Empirical Labs Distressor of een ouwe dbx???geschikt???
En heeft iemand hier ervaring mee?

ikzelf gebruik drawmer 241 maar ook een oude dbx en teletronics en een tubetech en nog een paar andere merken.
Focusrite is niet zo mijn ding vanwege prijs/kwaliteit verhouding maar die distressor staat op de aankoop lijst.

Die distressor schijnt wel erg goed te zijn, vraag anders ff aan Cisco die heeft er net eentje gekocht. Zelf hebben we nu een drawmer dl 241 erg lekker voor dance produkties.

Origineel geplaatst door boestaman
Die distressor schijnt wel erg goed te zijn, vraag anders ff aan Cisco die heeft er net eentje gekocht. Zelf hebben we nu een drawmer dl 241 erg lekker voor dance produkties.

na-aper8)
nou ja, gaan je tracks eindelijk een beetje klinken.

trouwens, wat lijk jij ontzettend veel op je vader. Zelfs dat heb je na-geaapt8)

fijne pinkster

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Zag bij Speedy J laatst de Empirical Labs Distressor staan. Die koopt geen rommel!

klopt, dat is een lekker ding.

weet wel dat behringers je geluid flink kunne vernagelen, maar je hoog gaat er ook deels aan helaas.

dus ff verder kijken, wat misschien een cool iets voor je is het volgende :

universal audio uad-1
http://www.mackie.com/products/uad1/
bij feedback voor 550 ongeveer nu

icm je g4 en je geluidskaart is dit een hele goede dsp-kaart met wel heel coole compressors erin
de acid junkies zijn er ook al jaren helemaal weg van.

vraag is of je wel een software-oplossing zoek ;)

Kwijlgear van boven de 2000 euri?
Erg gevaarlijk dicht in de esoterische sfeer als je mij vraagt. Waar verschillen erg moeilijk aan te duiden zijn. Gewoon allemaal bestellen en die houden die je het beste kan gebruiken. :D

Met een beetje goede wil en huisvlijt komt je met software best wel in de buurt.
Die dure compressors kun je ook ontleden in diverse eigenschappen en die met software nabouwen. Kost alleen veel meer tijd.

Als je lekker wilt pompen met bijvoorbeeld Drum and Bass of Techno ofzo is een Focusrite COmpounder wel een aardige bak!

En wel wat goedkoper dan die Distressor (welke wel erg mooi klinkt!)

Empirical Labs Distressor lijkt mij wel wat....maar ik zie ze echt voor heel veel verschillende prijzen voorbij gaan.....
Zijn ze ook in nederland te krijgen enzo ja waar?

wat bedoel je eigenlijk....wil je een compressor gebruiken om rauwe beats te maken,of om rauwe beats te compressen ?

die distressor heb ik wel goede verhalen over gehoord trouwens...maar lijkt me wat veel geld voor subtiele verschillen...kan iemand uitleggen wat precies de kracht is van dat ding ?

Origineel geplaatst door dione
wat bedoel je eigenlijk....wil je een compressor gebruiken om rauwe beats te maken,of om rauwe beats te compressen ?

Tsja..... allebij zeg maar....

Aangezien ik met stevige techno bezig ben wil ik een compressor voor me beats gebruiken en volgens mij geeft de Empirical Labs Distressor een mooie toevoeging aan het geheel...
Ik zoek gewoon een compressor die bij mijn style past.....en als speedy j hem gebruikt dan zit ik wel goed :halleluja:

Maar waar kan ik deze machine krijgen hier in de buurt van nederland.....en wat zijn de prijzen vergeleken met de us.

.....en als speedy j hem gebruikt dan zit ik wel goed :halleluja:

Ah nee he, dat meen je niet serieus mag ik hopen.

tja sommige mensen geloven blindelings in sommige artiesten :p

niet over in discussie gaan ... just let him believe :D

Origineel geplaatst door dione

die distressor heb ik wel goede verhalen over gehoord trouwens...maar lijkt me wat veel geld voor subtiele verschillen...kan iemand uitleggen wat precies de kracht is van dat ding ?

Mijn Empirical Labs Distressor komt begin deze week binnen! :P Ik heb 'em meerdere malen van te voren aan de tand gevoeld, maar toen Jochem in z'n studio een kleine demo gaf? Wist ik 'et meteen!
De Distressor is een echte "Distortion" compressor! En volgens vele echt de allerbeste tot op heden!
Zeker niet goedkoop! Voor mijne (incl. Britisch mode) moest ik toch echt een kleine 2000,- ophoesten?!
Maar dit bakkie gaat nooit meer de deur uit! Horen is kopen!!! :D

...uhh jij kent mij duidelijk niet.....

Heb genoeg aan me eigen visie.....

Vertel... :duivels:

Back