Emotional Man idd.
Uit Apeldoorn btw.
Song had weinig 'succes/hitpotentie' mede door Midge Ure's solo single. Release was
omstreeks dezelfde tijd. Stijl te overlappend... vanuit een commercieel perspectief.
Future World Orchestra wilde ik inderdaad ook gaan noemen.
Vooral veel Korg geloof ik en ARP.
Ik ga gelijk zoeken naar die CD van The Dutch.
Kan me daar twee singles van herinneren.
Welfare en America.
Is The Mo al genoemd?
Gebruikte o.a. een Polysix.
Fox The Fox.
Inderdaad te gek. http://www.youtube.com/watch?v=2MteEdKHaTg
Heb studio foto's van Precious Little Diamond in de Music Maker.
Willem Ennes speeld daar op een Jupiter-8.
Ik zal de foto scannen.
Wisseloord Studio's.
Iedereen is lekker alert.
Zanger van Fox The Fox zit het slaap uit z'n ogen te wrijven, producer leest de Margriet en Willem Ennes neemt de tiet fur un pafke.
Minimoog ook zichtbaar.
Grappig dat de Jupiter-8 al een eigen stoel had.
Die CD is door Sony BMG uitgebracht in de Collections serie waarin ook verzamelaars van o.a. Sweet D'Buster, Solution, Powerplay, Ten Sharp, Gruppo Sportivo, Time Bandits zitten.
Titel: Collections
Artiest: The Dutch
Bestelnummer: 82876796972
Ik vind wel dat Sony BMG hier iets merkwaardigs gedaan heeft: alle tracks van de mini-LP This is welfare staan erop. Maar van de LP Under the surface hebben ze alleen de track Another D'Artagnan er niet op gezet. Had er nog makkelijk op gepast. En dan hadden ze het nog helemaal compleet kunnen maken met de single Video en b-kantje Heimat vorbei. Dan hadden ze alle nummers van The Dutch die op Epic verschenen zijn op CD uitgebracht. Gemiste kans....
Van The Mo heb ik alleen genoemd welke keyboards ze gebruikte in de eerste bezetting en op de eerste LP (Fender Rhodes, clavinet en een synth van Siel). Wat ze gebruikten na de verandering van bandleden wist ik niet. Goede aanvulling dus.
het lijkt idd op een scherm uit de fairlight, maar deze hoes is een afbeelding van de opeenvolgende pulsen van pulsar CP1919. Heeft dus echt niets met synths te maken.
Origineel geplaatst door svenn het lijkt idd op een scherm uit de fairlight, maar deze hoes is een afbeelding van de opeenvolgende pulsen van pulsar CP1919. Heeft dus echt niets met synths te maken.
Ja, ik vond het er al ietwat anders uitzien (zwart/wit ipv. zwart/groen) maar sommige bronnen beweren anders... over hoesontwerper en kunstenaar Peter Saville op http://www.btinternet.com/~comme6/saville/essay3.htm :
His first cover in this realm is Joy Division's first album Unknown Pleasures (1980) which features a 3-D rendering of an X/Y axis chart of a sound sample as displayed on the monitor screen of a Fairlight Music Computer. At the time, most record buyers wouldn't have known what the image was, except that it looked vaguely hi-tech and archeological. The irony of the image (ie. a split second of sound displayed as pure digital information) is generated by the tactile thread-embossed black cover onto which the image is beautifully printed : the digital rendered tactile; the untouchable granting pleasure.
In Engeland werd de plaat in juni 1979 uitgebracht. De hoes was ontworpen door Peter Saville: een jonge grafisch ontwerper met een voorkeur voor kale typografie in de traditie van Jan Tschichold. Op de voorkant van de in grofkorrelig zwart papier uitgevoerde hoes van Unknown Pleasures staan de naam van de band en de titel van het album niet vermeld. De enige afbeelding op de hoes is een witte, drie-dimensionale grafiek waarmee de met een radiotelescoop opgevangen signalen van een pulsar worden weergegeven. Om precies te zijn: de pulsar CP1919. Het idee hiervoor was afkomstig van Bernard Sumner.
Barney found the cover image in a book, the Cambridge Encyclopaedia Of Astronomy. Often called the "dying star" logo it's a printout of the flashes produced by the CP1919 pulsar.
Sorry dat ik 't zeg, maar het gaat hier over Nederlandsche bands en hun synthesizers.
Waarom moeten jullie weer zo interessant lopen mouwen over een stom plaatje en de origine daarvan?
Als je niet over het onderwerp mee kan lullen zoek dan een thread waaar je dat wel kan.
Origineel geplaatst door iunowhu Sorry dat ik 't zeg, maar het gaat hier over Nederlandsche bands en hun synthesizers.
Waarom moeten jullie weer zo interessant lopen mouwen over een stom plaatje en de origine daarvan?
Als je niet over het onderwerp mee kan lullen zoek dan een thread waaar je dat wel kan.
Origineel geplaatst door iunowhu Wisseloord Studio's.
Iedereen is lekker alert.
Zanger van Fox The Fox zit het slaap uit z'n ogen te wrijven, producer leest de Margriet en Willem Ennes neemt de tiet fur un pafke.
Minimoog ook zichtbaar.
Grappig dat de Jupiter-8 al een eigen stoel had.
Over de 5-duizend suggestieve opmerkingen.
Knap hoor.
Vind jou ook best een ardige vent, hoor.
Als ik je een vent kan noemen, want ik schat je niet ouder dan 16-jaar.
Origineel geplaatst door iunowhu Over de 5-duizend suggestieve opmerkingen.
Knap hoor.
Vind jou ook best een ardige vent, hoor.
Als ik je een vent kan noemen, want ik schat je niet ouder dan 16-jaar.
Aan je teentjes te zien zijn die niet ouder dan een jaar of 6, die zijn erg kort, dus graag
wat meer respect voor je oudere broer van 16.
Nee, ik ga met jou niet in discussie, volgens mij stelde ik erna nog een hele behoorlijke
vraag. Of ben je nu gefrustreerd dat ik je niet direct herkende?
Dan zit je zeker nog met zo'n Wisseloord air opgescheept waar je maar niet van
af wilt komen?
Dan zou ik mijn geluk ook zo ver mogelijk gaan beproeven.
jij maakt wel vrienden hier.
En nee, ik vind je ook geen lul en nee ik vind je geen eikel.
Smeer je goed in, de ozon is bij jou het dunst, is trouwens diep cynisch bedoeld.
Origineel geplaatst door iunowhu Sorry dat ik 't zeg, maar het gaat hier over Nederlandsche bands en hun synthesizers.
Ik vond ook nog een interessante wave form, in een soort van 3D weergave. Misschien dat onze off-topic broeders daar nog in de eeuwigheid over kunnen discussiëren (hopelijk eens in een eigen thread...).
Origineel geplaatst door ajarink Ik vond ook nog een interessante wave form, in een soort van 3D weergave. Misschien dat onze off-topic broeders daar nog in de eeuwigheid over kunnen discussiëren (hopelijk eens in een eigen thread...).
Tja, inkoppertje, jij bent haar siamese tweeling zus.
Goeie mooie directe aktie, toppertje dames!
Ga lekker verder met foto's posten uit jullie goede oude tijd
zodat je morgen misschien bij het boodschappen weer wordt herkend.
Origineel geplaatst door ajarink Misschien dat onze off-topic broeders daar nog in de eeuwigheid over kunnen discussiëren (hopelijk eens in een eigen thread...).
Dat bedoel ik nou.....nu is het ook al gelijk jullie thread.
Volgende voorstelling vraag ik wel of jullie boven in die bak
bij de Muppet show mogen zitten.
Lekker professioneel azijnpissen, wordt je de dag erna zeker herkend bij de Aldi.
Moeilijk he....lezen. Ik bedoel dat je van mij naar hartelust slap mag lullen over een grafiekje in een door jezelf begonnen thread, bijvoorbeeld met als titel: "Wie wil er slap lullen over grafiekjes"...of zoiets. Deze thread heeft een ander onderwerp. Misschien eens in de gebruiksaanwijzing van het forum kijken? En voor je wellicht volgende reactie(s): probeer het eens in één keer op te schrijven. Ik mag dan een azijnpisser zijn, maar ik heb in ieder geval een ononderbroken straal...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.