Track klinkt goed... Maar dan?!?

Contender#1

Ingeburgerd
Zonder inbreuk te willen doen aan de geheime kneepjes van de heren Synthforummers hier ( :halleluja ), maar ik vraag me af hoe ik in Cubase het best aan een eindmix kan beginnen.

Ik heb dus nu nog alles in Cubase staan. Het is vrijwel allemaal nog MIDI. Mijn vraag: kan ik het best in Cubase ALLE midi-tracks eerst een voor een naar audio converteren, of is het een kwestie van luisteren welke tracks bewerking nodig hebben? Het lijkt mij logisch om alle tracks naar audio te converteren, zodat je ze in Wavelab individueel kunt afwerken... Of houden jullie ook wel eens enkele tracks in MIDI, en recorden dat geheel dan naar Wavelab/CoolEdit/Whatever?

Is het trouwens gebruikelijk om tijdens het recorden van MIDI>audio in Cubase al een (hardware) compressor te gebruiken?

Voorheen pleurde ik alles door mijn mixer (met een compressor op de main insterts) via SP/DIF rechtstreeks in Wavelab en dan had ik een eindmix. :dj: Ok. Needless to add dat de kwaliteit van die eindmix te wensen overlaat. Het laag is te 'punchy' en het hoog gaat richting de achergrond. Hail my compressor... ;)

Misschien dat iemand nog een tip voor me heeft. :geslaagd: Alvast bedankt.

Re: Track klinkt goed... Maar dan?!?

--> Je wil dus midi naar audio converteren omdat je nog extra plugin effecten ed aan je klank wil toevoegen?

--> Wel, als je je midi dan toch naar audio omzet en nog extra plugin effecten gebruikt, dan zou ik je midi stuff pas door een compressor sturen nadat je hem naar audio hebt geconverteerd. Dat werkt makkelijker indien je nog een aanpassing dient te maken.

Converteer naar 32 bit.

;)

Re: Re: Track klinkt goed... Maar dan?!?

Re: Re: Track klinkt goed... Maar dan?!?

Origineel geplaatst door Tom Spanks
--> Je wil dus midi naar audio converteren omdat je nog extra plugin effecten ed aan je klank wil toevoegen?

--> Wel, als je je midi dan toch naar audio omzet en nog extra plugin effecten gebruikt, dan zou ik je midi stuff pas door een compressor sturen nadat je hem naar audio hebt geconverteerd. Dat werkt makkelijker indien je nog een aanpassing dient te maken.

Converteer naar 32 bit.

;)

Hallow Tom!

Ik druk me misschien verkeerd uit. Mijn vraag is hoe ik het best te werk kan gaan als mijn track binnen Cubase af is. Maar dan puur als MIDI. Ik heb dus nu bv. 16 sporen MIDI: Kick, Bass, Drum, Lead1, Lead2, Pad1 etc. etc. Kan ik het best nu alle 16 sporen naar audio omzetten (evt. met compressor?), en dan bewerken in Wavelab? Of kan ik beter die sporen die ik nog een beetje edge wil geven met m'n hardware effectenbak/compressor, binnen Cubase als Audio recorden, en de rest gewoon als MIDI laten staan? Ik hoop dat ik het goed uitleg...

Jij zou dus pas NA convertering MIDI>audio (binnen Cubase) de compressor gebruiken? Dus een audio spoor meerdere malen opnemen? Doe je dat dan ook in Cubase? Ik snap niet dat je meerdere keren hetzelfde audio spoor zou willen opnemen (eerst dry, dan met effect en dan nogmaals met compressor ofzo?), aangezien in mijn ogen bij iedere nieuwe opname toch wel iets van kwaliteitsverlies zal zijn tav het originele geluid...?

Ik hoop dat ik niet te veel doorelkaar aan het breuzelen ben... :confused: :confused:

Re: Re: Re: Track klinkt goed... Maar dan?!?

Re: Re: Re: Track klinkt goed... Maar dan?!?

Hey,

Ik zou enkel die sporen die je nog een beetje edge wil geven met je hardware effectenbak/compressor, binnen Cubase als Audio recorden, en de rest gewoon als MIDI laten staan.

En ik zou pas na convertering MIDI -->audio de compressor (eventueel) gebruiken.

Ik werk niet met cubase. En ik snap niet waarom je een audio spoor meerdere malen dient op te nemen? Je kan de audio file toch bewerken in je sequencer en er daar dan de gepaste effecten over gooien.

Grtz

Ik zou enkel de midi opnemen / converteren naar audio indien ik niet de gewenste effecten heb in men hardware apparatuur en ik dus gebruik moet maken van plugins.

Wanneer men track klaars is, neem ik hem altijd eerst analoog op en voordat ik hem definitief op een cdtje brandt, gooi ik de hele track nog eens door een plugin compressor /limiter. Vervoglens zet ik hem digitaal op cd.

Hopelijk ben je hiermee wat geholpen.

Back