Contender#1
Ingeburgerd
Zonder inbreuk te willen doen aan de geheime kneepjes van de heren Synthforummers hier (
), maar ik vraag me af hoe ik in Cubase het best aan een eindmix kan beginnen.
Ik heb dus nu nog alles in Cubase staan. Het is vrijwel allemaal nog MIDI. Mijn vraag: kan ik het best in Cubase ALLE midi-tracks eerst een voor een naar audio converteren, of is het een kwestie van luisteren welke tracks bewerking nodig hebben? Het lijkt mij logisch om alle tracks naar audio te converteren, zodat je ze in Wavelab individueel kunt afwerken... Of houden jullie ook wel eens enkele tracks in MIDI, en recorden dat geheel dan naar Wavelab/CoolEdit/Whatever?
Is het trouwens gebruikelijk om tijdens het recorden van MIDI>audio in Cubase al een (hardware) compressor te gebruiken?
Voorheen pleurde ik alles door mijn mixer (met een compressor op de main insterts) via SP/DIF rechtstreeks in Wavelab en dan had ik een eindmix.
Ok. Needless to add dat de kwaliteit van die eindmix te wensen overlaat. Het laag is te 'punchy' en het hoog gaat richting de achergrond. Hail my compressor... 
Misschien dat iemand nog een tip voor me heeft.
Alvast bedankt.
), maar ik vraag me af hoe ik in Cubase het best aan een eindmix kan beginnen.Ik heb dus nu nog alles in Cubase staan. Het is vrijwel allemaal nog MIDI. Mijn vraag: kan ik het best in Cubase ALLE midi-tracks eerst een voor een naar audio converteren, of is het een kwestie van luisteren welke tracks bewerking nodig hebben? Het lijkt mij logisch om alle tracks naar audio te converteren, zodat je ze in Wavelab individueel kunt afwerken... Of houden jullie ook wel eens enkele tracks in MIDI, en recorden dat geheel dan naar Wavelab/CoolEdit/Whatever?
Is het trouwens gebruikelijk om tijdens het recorden van MIDI>audio in Cubase al een (hardware) compressor te gebruiken?
Voorheen pleurde ik alles door mijn mixer (met een compressor op de main insterts) via SP/DIF rechtstreeks in Wavelab en dan had ik een eindmix.
Ok. Needless to add dat de kwaliteit van die eindmix te wensen overlaat. Het laag is te 'punchy' en het hoog gaat richting de achergrond. Hail my compressor... 
Misschien dat iemand nog een tip voor me heeft.
Alvast bedankt.