Nord Lead? (gebruikerservaringen)

Origineel geplaatst door lo-fi
Dat een Nord geen warme pads kan maken vind ik trouwens onzin. Je moet natuurlijk wel 'n beetje kunnen programmeren, en (vooral) de juiste akkoorden spelen, maar heerlijke pads komen er zeker uit,

Juiste akkoorden ?? :confused:
Laat maar wat warmte horen uit een Nordlead...:)

ff klein vraagje tussendoor kun je patches voor de nordlead 2 ook in de 1 laden?

Origineel geplaatst door Nightstorm
ff klein vraagje tussendoor kun je patches voor de nordlead 2 ook in de 1 laden?

Sommige...
Er is geen garantie dat ze hetzelfde geluid produceren, dus eigenlijk is het antwoord NEE!

Er ontstaan ook problemen met de Updates van de synths. Een V2.06 kan soms niet geladen worden in een V2.03.

Wput

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Sommige...
Er is geen garantie dat ze hetzelfde geluid produceren, dus eigenlijk is het antwoord NEE!

Er ontstaan ook problemen met de Updates van de synths. Een V2.06 kan soms niet geladen worden in een V2.03.

Wput
je kan t in elk geval proberen dus :)

wat ook wel regemlmatig voorkomt bi de nord lead 2 is dat een (gesavede )patch soms anders klinkt nadat je de nord opnieuw hebt opgestart ,meestal is het maar een parameter die een heel klein beetje van positie is veranderd zonder ....echt klote .....
zorg er weel voor dat wanneer je een tweedehands nord koopt dat je de 1.7 os versie hebt i.P.v1.4.
bij de eerste os kan het vooorkomen dat bepaalde voices naar de verkeerde output worden gerout
bv:je speelt een simpele up down arpergio met de eerste part ...pom pam pim pam pom pam pim ....
en dan plots hoor je: pom...pim ....pom het lijkt alsof de pam niet meer wordt afgespeeld ,maar dat doet ie wel hij rout hem gewoon naar een andere output ......
heeft mij heeel veeel tijd gekost tot wanneer ik het probleem ergans zach staaan op het net

ik vind de nord rack / lead 3 schitterende bakken, maar zou altijd voor de rack gaan in plaats van de lead.

de toetsen van de nord lead voelen zo... speelgoed-achtig aan.

Origineel geplaatst door Roel
ik vind de nord rack / lead 3 schitterende bakken, maar zou altijd voor de rack gaan in plaats van de lead.

de toetsen van de nord lead voelen zo... speelgoed-achtig aan.

Ik gebruik sinds kort de nordlead 3 als master keyboard en die voelt echt niet als speelgoed aan...

Heb je niet de fisherprice versie geprobeerd bij bart smit..??

Iemand zei ook dat de nord 3 softer is dan de nord 2, is ook onzin.. Het is gewoon een ragbak als je weet hoe je m moet gebruiken. Ik heb ze allebei maar de nord 3 overtreft de 2 op alle punten vind ik.

Origineel geplaatst door The Unholy
... Het is gewoon een ragbak als je weet hoe je m moet gebruiken. Ik heb ze allebei maar de nord 3 overtreft de 2 op alle punten vind ik.

Je hebt volledig gelijk: als je weet hoe...
Op gevoel een ruig geluid maken gaat beslist gemakkelijker op de NL2 dan op de NL3, maar in the end kan de NL3 veel ruiger klinken dan de NL2, ALS je weet hoe :)

Toch zal ik m'n NL2 nooit wegdoen, zo ook de NL1 niet!

Wout

Heb je niet de fisherprice versie geprobeerd bij bart smit..??

nee de winkeldemoversie van feedback. als je m vergelijkt met de toetsen van de virus die er boven stond, was de vergelijking niet zo moeilijk meer.

nee de winkeldemoversie van feedback. als je m vergelijkt met de toetsen van de virus die er boven stond, was de vergelijking niet zo moeilijk meer.

Daar heb je gelijk in, maar om de nl 3 nou gelijk speelgoed te noemen..:)

Persoonlijk vindt ik het niet zo heel erg belangrijk of de toetsen echt heel erg fijn spelen. De sound-engine is veel belangrijker. Mocht je echt goede toetsen willen, dan kan je beter de module kopen met een apart masterklavier. Zo'n klavier van goede kwaliteit overtreft eigenlijk de meeste synthesizers.

Misschien heeft dat ook te maken dat synthesizers vooral gebruikt worden om aparte geluiden uit te halen, waardoor het spelen op z'n minst 'anders' is, dan als met bijv een piano, waar het spelen voorop staat.

Zelf heb ik de Nord 1 en vind hem een heel apart geluid hebben t.o.v. andere synthesizers....... misschien komt dit ook omdat ik er weinig effecten overheen gooi, waar het bij andere synthesizers alleen aanstaat.
De nord 3 heb ik een paar keer mee mogen spelen en vond het een heel verrassende bak. Ik haalde er veel andere geluiden uit. Wel vond ik hem door alle ledjes e.d. wat minder overzichtelijk worden.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Persoonlijk vindt ik het niet zo heel erg belangrijk of de toetsen echt heel erg fijn spelen. De sound-engine is veel belangrijker. Mocht je echt goede toetsen willen, dan kan je beter de module kopen met een apart masterklavier. Zo'n klavier van goede kwaliteit overtreft eigenlijk de meeste synthesizers.

Misschien heeft dat ook te maken dat synthesizers vooral gebruikt worden om aparte geluiden uit te halen, waardoor het spelen op z'n minst 'anders' is, dan als met bijv een piano, waar het spelen voorop staat.

Zelf heb ik de Nord 1 en vind hem een heel apart geluid hebben t.o.v. andere synthesizers....... misschien komt dit ook omdat ik er weinig effecten overheen gooi, waar het bij andere synthesizers alleen aanstaat.
De nord 3 heb ik een paar keer mee mogen spelen en vond het een heel verrassende bak. Ik haalde er veel andere geluiden uit. Wel vond ik hem door alle ledjes e.d. wat minder overzichtelijk worden.

Nee man, die ledjes maken m juist de meest gebruikersvriendelijke synth die ik tot nu toe heb mogen proberen..

Het is idd een totaal andere synth als de nord 2. Mn bedoeling was eerst de nl3 als vervanging te nemen voor de nl2, maar ik denk dat ik m gewoon hou. Wel vindt ik die geheugen kaartjes irritant, misschien reden om m een keertje om te ruilen voor de 2x.

Daar heb je gelijk in, maar om de nl 3 nou gelijk speelgoed te noemen..:)

Ok ok ;) ik moet het misschien korg-like noemen

Ik vind toetsen WEL zeer belangrijk... ook op een synth moet je gewoon kunnen spelen.
Een synth is een bak waar je geluiden mee kunt ontwerpen, maar uiteindelijk wil je met zulke geluiden ook een stuk muziek of minstens akkoorden kunnen spelen! Dat geldt natuurlijk niet voor de mensen die hun nootjes in Cubase programmeren...

:) verder is het een GEWELDIGE synth met een GEWELDIGE interface die alle concurrentie onderuithaalt trouwens! de ledjes dragen daar zeer aan bij

maar dat had ik ooit al ergens gezegd geloof ik

Laatst gewijzigd:
ik bedoel, als toetsen niet belangrijk zouden zijn, zou men wel alleen rackversies uitbrengen

toch? :doei:

Helemaal waar. Ik heb m ook onder andere voor het keyboard gekocht. Nou ben ik wel 1 van die mensen die via de midi editor zn nootjes erin zet. Ik kan wel een beetje spelen, maak ook wel op het keyboard mn melodieen, maar ik kan niet zo goed in de maat spelen als ik zou willen...

Hoe goed is een nord lead 2 als drumcomputer :D

Je kan er toch analoge synth kits mee maken en er zitten er al 8 in...

Is het gewoon een kwestie van goed drums leren programmeren
of koop je best een toegewijde drum synth dan?

Het lijkt me iig wel een mooie extra.

Origineel geplaatst door demian
de sequencer van de nordlead schijnt nog al beperkt te zijn ..

Zelfs zo beperkt, dat ik die sequencer nog nooit gevonden heb. Waarschijnlijk bedoel je de arpeggiator?

Wout

Back