Probleem met softsampler

The Unholy

Hard lid
Hallo,

Ik heb na het bekijken van de poll 'welke softsampler gebruik je' een demo van Kontakt gedownload. Hij doet op zich alles wat ie hoort te doen maar nu zit ik nog steeds met dit:

Als ik een toets loslaat, hoor ik een heel irritant geluid wat niet stopt. Hoe langzamer ik de toets loslaat, hoe zachter het geuid word. Heeft dat iets met aftertouch te maken? Ik heb alles geprobeerd waar ik op kon komen, heb m zowel los als in Cubase SX geprobeed, opties gechecked en alles. Ik heb verschillende versies geprobeerd maar bij allemaal hetzelfde gezeik..

Heeft iemand welleens van dit probleem gehoord??

Gr.

Sander

Ps. Wie zei dat software makkelijker is dan hardware? :)

Dit probleem komt me niet bekend voor,licht het niet gewoon aan het feit dat het een demo is? ik heb dit namelijk nog nooit gehad...welke versie van kontakt heb je?

Ik heb zowel de demo als de hele versie van 1.1. Ook 1.01, weet niet of dat dezelfde is.

Het ligt dus niet aan de demo...

Ik stuur ze wel ff een mailtje. Dank jullie zeer.

Ik ben er ondertussen achter dat het een probleem in Cubase SX 2 is.

Los doet Kontakt het wel, in SX 1 ook, alleen in SX 2 geeft ie problemen..

Dat is nu al de zoveelste fout in SX 2. Ik zit ook nog steeds met het probleem dat reset on stop niet uit te krijgen is.
Heb net de nieuwste update gedownload, misschien dat het nu verholpen is, maar ik heb weinig hoop...

Sander

misschien wat kontaktspray gebruiken op de knoppen, kan zo maar zijn dat er stof zit tussen de knoppen waardoor hij dit geluid maakt.

dellai >>> ik hoop dat je dat niet serieus meent in DIT topic :frons:

:D

Origineel geplaatst door dellai
misschien wat kontaktspray gebruiken op de knoppen, kan zo maar zijn dat er stof zit tussen de knoppen waardoor hij dit geluid maakt.

Je hebt gelijk man, probleem opgelost..:D

heb ditzelfde laatst ook al een keer meegemaakt idd weet alleen ff niet meer in welke sequencer...
maar dan kwam er een veranderende brom op steeds en die werd steeds harder en harder tot die echt
loeihard stond lijkt wel alsof die een feedback loop ofzo iets heeft :S

Origineel geplaatst door endonyx
heb ditzelfde laatst ook al een keer meegemaakt idd weet alleen ff niet meer in welke sequencer...
maar dan kwam er een veranderende brom op steeds en die werd steeds harder en harder tot die echt
loeihard stond lijkt wel alsof die een feedback loop ofzo iets heeft :S

Dat bedoel ik ja..

is het niet toevallig dit probleem:

Daance:
Ik heb wel feedback problemen gehad met Kontakt in Cubase SX 2. Dit hield op toen ik onder het "Vst instruments" panel, het "use old host behaviour" vakje had aangevinkt (op aanraden van gebruikers op het Native instruments forum". Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar misschien dat het een hint is in de goeie richting.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
is het niet toevallig dit probleem:

Sorry maar ik kan in dat vst menu geen 'use old host behaviour' vinden. In het hele programma niet eigenlijk. Weet je zeker dat het over cubase sx gaat?

Ga in Cubase naar boven en klik "Devices" aan en ga naar "Plug-in Information".
Je krijgt nu een lijst met alle plug-ins die je hebt. zoek in dat lijstje Kontakt.
Daar achter staat allerlei info per rijtje. Daartussen staat ook "Old Host Behaviour".
In dat vakje staat een "R".
Klik dit vakje aan en dan verschijnt er een "vinkje" voor de R.

Thats it!!!!!!!!!!!!!!

Origineel geplaatst door Daftmax
Ga in Cubase naar boven en klik "Devices" aan en ga naar "Plug-in Information".
Je krijgt nu een lijst met alle plug-ins die je hebt. zoek in dat lijstje Kontakt.
Daar achter staat allerlei info per rijtje. Daartussen staat ook "Old Host Behaviour".
In dat vakje staat een "R".
Klik dit vakje aan en dan verschijnt er een "vinkje" voor de R.

Thats it!!!!!!!!!!!!!!

Nee, werkt niet..

Thanks anyway

bij mij was dit WEL de oplossing :halleluja

Origineel geplaatst door endonyx
bij mij was dit WEL de oplossing :halleluja

Ik ga het nog 1 keer uitgebreid proberen, maar lukt het weer niet, ga ik toch echt voor een andere soft sampler.

Ik had native een mailtje gestuurd, krijg er net 1 terug met een internet adres, of ik daar ff mn vraag wil stellen. Dat kan dus alleen als je je registreerd, terwijl ik er toch duidelijk bij heb gezegd dat het om de DEMO gaat..

Misschien moet je een demo-hardware sampler eens proberen...................:D

Back