Invloed Synthforum.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Javascript

Amsterdam West
In hoeverre heeft synthforum.nl invloed gehad op jou?
Ik bedoel heb je dingen kunnen bereiken dankzij synthforum? Heb je dankzij andere mensen op het forum de juiste keuze kunnen maken voor een apparaat..door een tip veel goedkoper iets aan kunnen schaffen..kennis opgebouwd..etc etc..

wat heb je kunnen bereiken dankzij replies van mensen op synthforum.nl??

Ik heb zelf iemand kunnen blij maken met een RS7000, ik heb een MPC gekocht, mixer en monitoren. Ik ben hier eerst op onderzoek gegaan en toen aangeschaft, wat zeker heeft geholpen. Ik weet veel meer nu...
en jullie?

Laatst gewijzigd:
Ik heb er voor mooie prijzen gear weten te scoren en heel heeeeeel veeeeeeeel info kunnen lezen voor ik een apparaat aan wilde schaffen. Sommige topics hebben me ook behoed voor een miskoop. :)

Het heeft hier en daar nogal wat G.A.S. veroorzaakt, maar met een beetje zelfbeheersing is daar niets mis mee.

Verder vindt ik ook dat het je meer stimuleerd om met muziek bezig te zijn, maar dan meer met de technische kant. Het is ook altijd goed om eens te kijken hoe andere mensen tegen bepaalde ideeen aankijken.

Op die korte tijd dat ik hier ben heb ik al meer geleerd dan alle jaren ervoor. Ook net iets gescoord aan een mooie prijs.
Ja, invloed is er absoluut.

Voor mij is het een ware schatkamer, dat info bevat over zelfs de meest obscure synths, de adviezen van gebruikers, en soms een mp3 van een synth die je nergens kan vinden: werkelijk top.

Ook niet te vergeten als er iets kapot is, of je hebt een dringende vraag.

Veel, veel beter dan wat ik elders op het net gezien heb: overzichtelijk, vriendelijkheid etc....

Kortom 1 van de betere sites, en durf ik het te zeggen, in heel cyberspace.

Ps. maar ik zou graag terug wat posts zien van BamBam!

Take care

EF

Yep, yep! Lang leve het synthforum! Tot voor vorige zomer wist ik niet af van een MPC sampler (had er nog nooit van gehoord), tot ik bij synthforumlid Kevin kwam, die me vertelde dat djShadow al zn tracks maakte op deze machine. En nu staat er hier één te pronken en ik hoef de pc bijna niet meer aan te raken. :) Thx, gabber!

En nog véél mééér hier geleerd natuurlijk! :)

Ik kan ook elke vraag hier stellen, en ik krijh er 99% antwoord op waar ik echt wat aan heb. Dit zijn geen vragen die je zo aan een vriend of buurman kan vragen. Maar echt specifieke vragen, waar zeker wel iemand van SF wat vanaf weet. Het feit dat je weet dat je op elke vraag (uitgebreid) antwoord krijgt is prachtig!

Sinds mijn lidmaatschap heb ik al veel info over synth's of technieken mogen vergaren, nuttige linkjes kunnen vinden (drivers enzo), gezellige & interessante mensen ontmoet (via www of irl) en is m'n seksleven veeeel minder geworden ('s avonds tot laat in m'n uppie achter de pc....).

Dus invloed genoeg, in mijn geval.

Het heeft mij opgebracht:
* 2de hands SY99
* 2de hands RDD20
* 2de hands TX16W

* Master van een in voorbereiding zijnde CD
* Extra kennis ivm productietechnieken, compressoren, levels e.d.
* Een vriendschap met een forumlid.

Ik heb kunnen bijdragen:
* Bezit toch wel wat kennis over klassieke synthesizers
* Heb enkelen kunnen overtuigen van de kracht van een SY99 :)
* Ken hier en daar dingen uit de oude doos, waar soms niemand aan denkt (bv een KX88 die voorkwam in de videoclip van 'The Final Countdown).

En zo draag ik zelf ook een beetje bij aan de algemene kennis op het forum.

:doei:

Eigenlijk heb ik vooral heel veel andere muziek leren kennen, en heel goed leren bepalen welke dingen ik wel en niet wil hebben qua apparatuur. Ik kwam hier geilend op dingen als een Virus B, en inmiddels heb ik een soort jaren '80 antiekfetish waar wel meer mensen hier last van lijken te hebben ontwikkeld :D

mmm....wat heeft het synthforum mij opgebracht ? Computeroogjes,muisarm en RSI.....;)

Je bent nooit te oud om te leren , al ben ik vanaf begin jaren 80 bezig met muziek
ik leer elke dag nog een beetje bij op dit Forum. :geslaagd:

Het Forum is 1 groot naslagwerk :D

Gewoon fijn om te weten dat er nog meer van die mafkezen rondlopen.

wel grappig om te zien in deze thread dat niet iedereen vind dat ze van het Synthforum leren.. :duivels:

Origineel geplaatst door Arv
wel grappig om te zien in deze thread dat niet iedereen vind dat ze van het Synthforum leren.. :duivels:
Ik leer wel veel van het forum, maar helaas niet alleen positief.

Wat ik bijvoorbeeld leer is dat sommige volwassenen heel kinderachtig zijn en sommige jongeren heel volwassen.

Maar over synths.. Toen ik hier kwam wist ik echt weinig en kende ik zo ongeveer niemand die iets met synths te maken had. Dat is nu wel anders! :)

Ik leer dat over smaak valt (niet) te twisten en dat je uitgebalanceerd je mening moet geven...:engel:

Mn gearlust is niet aangewakkerd, en dat is eigenlijk wel goed...:)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Wat ik bijvoorbeeld leer is dat sommige volwassenen heel kinderachtig zijn en sommige jongeren heel volwassen.

Gelukkig lijkt de "internet gemeenschap" erg veel op zoals het in het echte leven eraan toegaat.. (hmm, misschien is 'gelukkig' hier in dit zinsverband niet helemaal het goeie woord? :confused: )

Origineel geplaatst door Arv
Gelukkig lijkt de "internet gemeenschap" erg veel op zoals het in het echte leven eraan toegaat.. (hmm, misschien is 'gelukkig' hier in dit zinsverband niet helemaal het goeie woord? :confused: )
Dit gedrag vind ik opmerkelijk aangezien we maar een klein marktaandeel van de gemeenschap hebben, namelijk met een afwijking voor Synths! :)

Maar goed. Eigenlijk ben ik gewoon een beetje nukkig vandaag.. Niets dan lof over alle leden. Maar 0,1 % of zo is irritant!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back