Taking You Down

Ik heb m geluisterd, en alle cliches zitten er wel in. En de opbouw vind ik ook best goed.
Alleen de geluidenkeuze vind ik niet goed, en dat chord sample melodietje, moet je naar kijken denk ik.

Ik denk dat je gewoon ff andere samples moet zoeken, die bassline gaat niet lekker samen met die chord stabs, en ook is die bassline niet lekker getuned,,, hij is te hoog, waardoor ie teveel in de 300 400 hertz komt, en dit is precies waar je snare lekker moet klinken en waar die chord stab zit.

Die hihat is ook erg laag en zit in de buurt van die stab, de kickdrum is erg plastic, je kan denk ik beter een andere kick zoeken.

Gebruik je nog steeds fruity?? Mischien eens wat anders proberen??

Origineel geplaatst door Lacrosse
Breda in tha House!

Jamie, over de mix kan ik niets zeggen. Ik luister momenteel via mijn laptoppie en uit de bijbehorende 0.30 inch speakertjes komt niet echt veel soeps. Voor mij dus sowieso geen reden om je mix af te kraken of de hemel in te prijzen. Hoewel je hier toch een behoorlijke bak stront over je heen krijgt moet ik zeggen dat ik je reactie op al dat commentaar in ieder geval professioneel vind. Ik vind de track zo gek nog niet. Zoals bij je vorige track mis ik ook hier wel de variatie. Probeer niet te lang te loopen cq. cut/paste'en of verrijk de track met subtiele veranderen.
Ik zal vanavond in de studio ook ff naar de mix luisteren dan kan ik daar misschien ook nog iets onzinnigs over zeggen.
respect!

HouDoe

kul komde gij ok uit breda?!
ik ok man! wisselaar in da house
hoewel ik nu in rotterdam woont ;)

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb m geluisterd, en alle cliches zitten er wel in. En de opbouw vind ik ook best goed.
Alleen de geluidenkeuze vind ik niet goed, en dat chord sample melodietje, moet je naar kijken denk ik.

Ik denk dat je gewoon ff andere samples moet zoeken, die bassline gaat niet lekker samen met die chord stabs, en ook is die bassline niet lekker getuned,,, hij is te hoog, waardoor ie teveel in de 300 400 hertz komt, en dit is precies waar je snare lekker moet klinken en waar die chord stab zit.

Die hihat is ook erg laag en zit in de buurt van die stab, de kickdrum is erg plastic, je kan denk ik beter een andere kick zoeken.

Gebruik je nog steeds fruity?? Mischien eens wat anders proberen??

kijk ik hier kan ik wat mee.. even mijn gehoor weer finetunen.
maare, als andere producers het op fruity kunnen (secret cinema etc) dan moet de tool geen issue zijn
we gebruiken immers allemaal vst plug ins. De afmix gaat trouwens door de Logic Multipressor en Ad Limiter..

Veel mensen pretenderen wel dat ze "alleen" fruity gebruiken, maar hebben vaak wel vette randapparatuur en hier en daar wat synths. Van Secret Cinema weet ik zeker dat ie niet " alleen" fruity gebruikt.

Ik heb er zelf een maandje mee gewerkt maar voor mij was het niks, ik maak veel betere muziek met logic en wat hardware.

ik ben de hele track nu echt geluidje voor geluidje spoor voor spoor opnieuw aan het afmixen..
ik wil heel graag horen wat jullie er straks van vinden!

playing

De bassline is wel leuk, maar klinkt wel heel erg zompig. Qua deuntje dus wel leuk, maar qua mix/sound niet. De hits kloppen qua tuning inderdaad niet met de bass toon hoogte. In navolging van eerdere posts, wil ik even kwijt, dit kun je negeren, het zal sommigen misschien niet opvallen, maar je kunt het ook verbeteren, dan zullen de mensen die t eerder niet opviel nog steeds niet opkijken, en de mensen die er wel over vielen zijn dan ook blij. Lijkt me altijd een betere situatie. Uiteindelijk vind ik de kick teveel midlaag hebben, wordt ie ook wat modderig van.

Ik denk dat je met enkele kleine inspanningen de track onevenredig meer beter kan maken.

Dus snel en makkelijk:
OF de hit 3 semitonen omhoog transponeren
OF de bassline 3 semitonen omlaag transponeren

Ik hoor graag nog een aangepaste versie :)

Origineel geplaatst door Pjotr G
playing

De bassline is wel leuk, maar klinkt wel heel erg zompig. Qua deuntje dus wel leuk, maar qua mix/sound niet. De hits kloppen qua tuning inderdaad niet met de bass toon hoogte. In navolging van eerdere posts, wil ik even kwijt, dit kun je negeren, het zal sommigen misschien niet opvallen, maar je kunt het ook verbeteren, dan zullen de mensen die t eerder niet opviel nog steeds niet opkijken, en de mensen die er wel over vielen zijn dan ook blij. Lijkt me altijd een betere situatie. Uiteindelijk vind ik de kick teveel midlaag hebben, wordt ie ook wat modderig van.

Ik denk dat je met enkele kleine inspanningen de track onevenredig meer beter kan maken.

Dus snel en makkelijk:
OF de hit 3 semitonen omhoog transponeren
OF de bassline 3 semitonen omlaag transponeren

Ik hoor graag nog een aangepaste versie :)

bedoel je met de hit de sample?
want de hit die er in zat heb ik eruit gesloopt.. zo houd ik meer openheid in de track. De sample heb ik ook wat beter qua tempo gezet waardoor de sound anders is, ik DENK dat ie zo beter is..
Ik heb een andere kick genomen en de Bassline heb ik er 2 x in zitten.. dus welke? de sublaag? want die zit gewoon op de Cnote.. of de funk/disco bassline? das een sampletje namelijk

met hit bedoelde ik de disco sample waarmee je een melodietje speelt.

Met bassline bedoel ik de bassline, en dus de funk bassline. Maar ik neem aan dat de sub op dezelfde toonhoogte zit?

Als de bass gesampled is en moeilijk anders te pitchen is i.v.m. tempo problemen, dan inderdaad die melo sample 3 semitones omhoog.

de pitches zitten nu minder ver uit elkaar dan eerst :p

De bass over t algemeen klink lekkerder dan je andere versie vind ik, alleen zie ik nu wel een hap uit t midlaag op mijn audio metertje

Maar over die pitches weer. Eerst was het dissonant, niet bij elkaar passende noten. Nu is het vals, je zou dus de bass of de disco sample moeten finetunen. bass wat omlaag of disco sample wat omhoog. Fingerspitzengefuhl. Ik heb ook t idee dat de bass op zich niet echt lekker zit, komt misschien door die subbass die je ook eronder had?

na 4:36 hoor je even de subbass apart, en die zit inderdaad niet lekker nog qua toonhoogte

Hoewel mijn reacties volgens mij niet altijd goed vallen toch maar weer een reactie:
Mijn eerste reactie was dat het nogal aprupt start, maargoed lijkt ook een stukkie kwijt door knippen ofzo.
De mix vind ik een beetje simpel in elkaar steken, wat dat betreft is het geen top productie.
Echter moet ik zeggen dat ik je nummer erg waardeer, ik voel hem bewegen en merk dat het echt een party plaat is.
Misschien moet je het aan je voorbeeld geven (...laidback luuk misschien?) ik denk dat hij of een andere wat meer doorgewinterde producer de sounds wat beter tot hun recht kunnen laten komen en dat deze of jijzelf nog wat meer diepgang in de mix kan maken door laaggebruik en doorperfectioneren met effecten etc.

voor een party is het echt een geweldige track waar we leuk op kunnen stuiteren.
Voor luisteren is het allemaal net iets te simpel gemixt, ik kan niet direct zeggen waar het nou aan ligt.
Maar ik denk dat het voornamelijk op te lossen is door EQn, gebruik van mooier effectgebruik (misschien ronder maken!) en wat zuiverheid in je toonhoogtes (maar houdt het spannend!) en gewoon in de studio ff zoeken naar betere sounds (betere kwaliteit enzo) er wordt weinig met lagen gewerkt wat voor mij toch de kwaliteit aangeeft (om naar te luisteren dan!).

al met al leuke party track met te weinig inhoudt om naar te blijven luisteren, maar wel om op te feesten!\

p.s. dj's zijn niet altijd (goede) producers en hebben vaak (de minder goede dan!) geen echt goed zuiver gehoor enzovoorts, die gaan gewoon voor de feel van een track en verder niet zo op kwaliteit enzo! wat dat betreft heb je soms veel aan de input van members op dit forum. er is echter een grens, je kunt je leven lang een track blijven perfectioneren tot het moment dat het niet meer gedigged wordt door het publiek en je alles voor niks hebt gedaan.
mijn tip is gewoon geef dit aan luuk of iemand anders met ervaring in tracksmixen/maken in een kwalitatief goede studio en mix het met hen samen af tot een toppertje binnen 1 maandje ofzo zodat ie de zomer nog mee kan!
Ik wil hem op sound/vision voelen beuken door de speakers dit jaar!

Origineel geplaatst door Mstudio1
Hoewel mijn reacties volgens mij niet altijd goed vallen toch maar weer een reactie:
Mijn eerste reactie was dat het nogal aprupt start, maargoed lijkt ook een stukkie kwijt door knippen ofzo.
De mix vind ik een beetje simpel in elkaar steken, wat dat betreft is het geen top productie.
Echter moet ik zeggen dat ik je nummer erg waardeer, ik voel hem bewegen en merk dat het echt een party plaat is.
Misschien moet je het aan je voorbeeld geven (...laidback luuk misschien?) ik denk dat hij of een andere wat meer doorgewinterde producer de sounds wat beter tot hun recht kunnen laten komen en dat deze of jijzelf nog wat meer diepgang in de mix kan maken door laaggebruik en doorperfectioneren met effecten etc.

voor een party is het echt een geweldige track waar we leuk op kunnen stuiteren.
Voor luisteren is het allemaal net iets te simpel gemixt, ik kan niet direct zeggen waar het nou aan ligt.
Maar ik denk dat het voornamelijk op te lossen is door EQn, gebruik van mooier effectgebruik (misschien ronder maken!) en wat zuiverheid in je toonhoogtes (maar houdt het spannend!) en gewoon in de studio ff zoeken naar betere sounds (betere kwaliteit enzo) er wordt weinig met lagen gewerkt wat voor mij toch de kwaliteit aangeeft (om naar te luisteren dan!).

al met al leuke party track met te weinig inhoudt om naar te blijven luisteren, maar wel om op te feesten!\

p.s. dj's zijn niet altijd (goede) producers en hebben vaak (de minder goede dan!) geen echt goed zuiver gehoor enzovoorts, die gaan gewoon voor de feel van een track en verder niet zo op kwaliteit enzo! wat dat betreft heb je soms veel aan de input van members op dit forum. er is echter een grens, je kunt je leven lang een track blijven perfectioneren tot het moment dat het niet meer gedigged wordt door het publiek en je alles voor niks hebt gedaan.
mijn tip is gewoon geef dit aan luuk of iemand anders met ervaring in tracksmixen/maken in een kwalitatief goede studio en mix het met hen samen af tot een toppertje binnen 1 maandje ofzo zodat ie de zomer nog mee kan!
Ik wil hem op sound/vision voelen beuken door de speakers dit jaar!

:)

Luke krijgt alle tracks van mij en draait de meeste wel. Die Bad Boy track die ik vorige keer hier poste werd door luke gedraaid op Now en Wow en vandaag nog op ID-T radio. Knalde aardig door :)
Ik ben ook geen producer die van die super producties kan of wil maken, ik ben meer iemand die een armand van helden wil nastreven. Gewoon leuke plaatjes maken om op te feesten, 10x horen op een feest en dan weg gooien..
Bedankt dat je op die manier ook benaderd :). Ik zal natuurlijk wel mijn kwaliteiten blijven proberen te ontwikkelen zodat het er in ieder geval echt goed uit komt.. maar daar moet ik nog even aan werken.

nog ff over "lullig" commentaar:

probeer het voordeel ervan in te zien, ik heb zelf ook bakken stront over me heen gekregen, dat maakt me alleen maar gemotiveerder om die gasten van hun sokken te blazen met m'n tracks en dat gaat me op een dag lukken ook :duivels:

heb gemerkt dat jij vooral van hiphop houdt, probeer die attitude dan ook vast te houden en laat jezelf over je eigen grenzen pushen, maar laat je niet gek maken! dus...geen excuses, maar laat je lekker opfokken en uit dat in je volgende track, word je alleen maar beter door :)

Origineel geplaatst door Nightstorm
nog ff over "lullig" commentaar:

probeer het voordeel ervan in te zien, ik heb zelf ook bakken stront over me heen gekregen, dat maakt me alleen maar gemotiveerder om die gasten van hun sokken te blazen met m'n tracks en dat gaat me op een dag lukken ook :duivels:

heb gemerkt dat jij vooral van hiphop houdt, probeer die attitude dan ook vast te houden en laat jezelf over je eigen grenzen pushen, maar laat je niet gek maken! dus...geen excuses, maar laat je lekker opfokken en uit dat in je volgende track, word je alleen maar beter door :)

en zo ist!! :D

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
en zo ist!! :D
dan wil ik geen reacties meer van je zien van "ja, maar ik ben pas sinds 6 maanden weer bezig met muziek maken" :P

hehe ik ken 't wel, ik dek mezelf vantevoren ook altijd in, ben veel te onzeker...en dan ben ik 's een keer onwijs enthousiast over iets, wordt 't onwijs afgekraakt, probeer ik alleen ff een kick te testen en speel ik ff snel een simpel loopje erbij vindt één van m'n grootste helden 't erg lekker klinken...

't kan raar lopen hehe

ik snap je ff niet?

Ik eigenlijk ook niet. Maar ik was dus iets aan't bouwen wat een beetje op jouw stijl lijkt. Om zo te kijken hoe dat zit met die bombastische en overmatig gebruik van compressoren enzo. En die knallende kick krijg je door de attack van de compressor flink hoog te houden en de gain ook nog op te schroeven. Alleen gaat het dan clippen als de ziekte.
Dus als je die attack nog wat finetuned dan kun je het wat subtieler houden en evt een subtiele distortion pluggo en je hebt een overstuurd lijkende kick maar veel makkelijker in te mixen met de rest.

:)
Bedankt dat je op die manier ook benaderd :). Ik zal natuurlijk wel mijn kwaliteiten blijven proberen te ontwikkelen zodat het er in ieder geval echt goed uit komt.. maar daar moet ik nog even aan werken.

Armand heeft idd beter in minder beter werk ;)
Je bent op de goede weg, vraag luuk gewoon om het met je in de studio door te werken
zodat het ook na 10 keer luisteren nog cool is (bij wijze van spreken).

Op party's ga ik LOS als het nummer echt een partytrack is en als deze ook nog eens mooi geproduceerd is.
Zet er dus gewoon een producer op die het net ff dat kleine pietsie beetje extra kan geven en ik ga helemaal uit me dak (wel doen he!)

Back